64 bit besturingssysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

64 bit besturingssysteem

Beste, Ik ben toe aan een nieuwe computer.
    Wil voor een 64 bit besturingssysteem gaan. Dit om meer ramgeheugen te kunnen gebruiken. Wil naar 8Gb gaan

Ben aan het twijfelen tussen AMD Phenom X4 of en een Intel quad-core. En ook tussen XP 64 bit voor AMD en vista 64.
    Van vista heb ik een beetje schrik ivm de stabiliteit en audiosoftware. maar met XP 64 bit weet ik nu niet of alle drivers en audiosoftware compatibel is.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Troost je: 64 bit betekent meestal drivermiserie. Als je dus van alles wil aansluiten op je PC dan blijf je best bij een 32 bit systeem.
    Dus 64 bit enkel kopen als je: hardware koopt die mainstream is én die van een deftig merk is.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

dat is geen probleem, alle audiohardware is 64bit compatibel.

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Frederic,

Welke software gebruik je/heb je de beschikking over?

Als je voor een nieuwe computer gaat voor professionele audio-toepassing zou ik ECHT even goed denken over een MacPro. Tweedehands nog steeds redelijk prijzig (1500-1600 euro) maar onverslaanbaar.

Was zelf jarenlang Cubase gebruiker (t/m Cubase 4) op Windows XP , maar dat gaat er nu echt zo snel mogeljik definitief uit. Ben nog nooit zo snel overtuigd geraakt van een systeem als nu - Logic Studio 8 op OSX Leopard, Quad-core machine.

Ongelooflijk stabiel, erg makkelijk te leren (was met logic 5/6/7 nog wel een probleem, maar 8 is echt een feest!), alle handelingen gaan zeer soepel en logisch.

Als het om recording gaat is ProTools op een MacPro natuurlijk ook een fantastische manier van werken..
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Helemaal eens met Jeroen hier; Eigenlijk vooral omdat nu de ondersteuning van XP (dus ook de door jou overwogen 64 bit variant) verdwenen is en alleen dat logge ding van een Vista is overgebleven met zijn driverproblemen erbij is het slimmer om verder dan Microsoft te kijken. Apple ligt dan voor de hand, ik mag aannemen dat de verdere argumenten je bekend zijn.

Overigens draai ik zelf met alle plezier nog steeds SX3 en Pro-Tools op een XP bak, maar die PC is al een paar jaartjes oud, als die eruit gaat twijfel ik niet; er komt een Mac bij.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Om de afweging nog wat moeilijker voor je te maken: er zijn tal van "PC chipsets" waar je OSX op kunt draaien... maw: Mac OSX op je PC !!

De hardware is dan misschien niet zo optimaal als wanneer je een Mac zou kopen, maar ervaringen in mijn directe omgeving leren dat het een mooie tussenoplossing kan bieden... eentje die veeel stabieler en sneller is dan Windows!

Maar een 2e hands Mac Pro zou ook mijn eerste suggestie zijn...
            Succes ermee !!

p.s. draai zelf trouwens ProTools LE op een Macbook Pro naar volle tevredenheid (zou alleen een firewire interface nemen de volgende keer).
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Lj_Mouzer
              • Jan 2005
              • 125

Uit ervaring weet ik dat de 64 bit ondersteuning sinds de introductie van vista wel vooruitgang heeft gemaakt.
              Maar als je er zeker van wil zijn neem dan even contact op met de fabrikant van de software dat scheelt je een hoop elende
              Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

Working...