Voorstellen: Oskar, en meteen een vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OskarGlasbergen
    • Dec 2008
    • 2

Voorstellen: Oskar, en meteen een vraag

Hallo allemaal,

Ik ben Oskar uit Amsterdam. Ben sinds een aantal jaar druk bezig met opnemen in mijn thuis-studio, heb een redelijke verzameling microfoons opgebouwd, evenals een leuke set apparatuur, alwaar ik vrijpostig gebruik van maak!

Mijn eerste vraag (plus introductie) luidt als volgt:

In mijn mengpaneel zijn er een aantal directe lijn uitgangen (jack) kapot gegaan, dat wil zeggen, het plastic stukje schroefdraad (dat wat de werkelijke connectoren tegen de buitenkant van het mengpaneel drukt), is afgebroken. Het is een vrij oud mengpaneel en de rubberen ringetjes die ertussen zaten zijn daarom uitgedroogd.

Nu heb ik nieuwe connectoren gekocht (met twee "aanknopingspunten"), maar na het openschroeven van mn tafel zag ik dat de connectoren die erin zaten drie punten hadden die ook allemaal aan een draadje gesoldeerd zijn.

Nu weet ik niet welke draadjes ik aan welke punten moet solderen.
    Er is een wit draadje, een rood draadje, en een wat dikker koperdraadje dat met een stukje papier eromheen aan het voorste punt zat.

Ik ben nog een beginner als het gaat om de binnenkant van apparatuur, zoals jullie wellicht begrijpen.

Hopelijk weet iemand echter een antwoord op mijn vraag!

Alvast bedankt,
    Oskar
  • Sandman
    • Apr 2007
    • 67

De direct-outs van je mengtafel zijn gebalanceerd. Kijk even naar deze link (en klik op techniek en dan signaaltransport) wat het verschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerd is. Het advies wat ik jouw kan geven is dat je je mono jackjes even terug ruilt en dan stereo jackjes ophaald. Je kunt dan de jackjes net zo aansluiten zoals ze er nu in zitten zonder te weten welke kabel waar voor dient.

Wil je dat toch weten dan geld meestal dat de:

Tip = +
    Ring = -
    Sleeve = aarde

bij stereojackjes.

Tip = +
    Sleeve = aarde

bij monojackjes (
    Last edited by Sandman; 06-12-08, 18:50.

Comment

• OskarGlasbergen
      • Dec 2008
      • 2

ah, oke.

Zo kom ik er wel uit

dankjewel!

Comment

Working...