Dante MY16 en Yamaha O1V96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josdeboer
    • Aug 2010
    • 18

Dante MY16 en Yamaha O1V96

Wij willen graag opnemen met onze O1V96 en hebben hiervoor de Dante My16 Kaart aangeschaft. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen Wat ik op de yamaha tafel moet instellen om mijn kanalen zichtbaar te krijgen in de controller software. Hebben nu al aardig wat tijd zitten te verdoen met patching routing en direct out, maar tot op heden geen suc6.
    mvg
    Jos
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

De Yamaha's zouden zelf de kaarten moeten herkennen. Ook van 3d party volgens mij. Wat betreft de mixer kant van je probleem kan het hooguit zijn dat de 01V96 niet in 96kHz modus met deze kaarten werkt (dat weet ik niet zeker, maar het is het proberen waard).

Om de Yamaha Studio Manager te gebruiken moet je zowel de Editor Software als de USB MIDI driver installeren. Bij de Dante is er iets dergelijks aan de hand: je moet voor zover ik nu lees op het www de Dante Controller EN Dante Virtual Soundcard installeren. Dit kan je vervolgens gebruiken met bijvoorbeeld Steinberg Nuendo:

PC or Mac running Dante Controller,
    Dante Virtual Soundcard and Steinberg
    Nuendo or other audio applicationcard(s) installed

Kan het zijn dat je een van deze componenten nog niet hebt geïnstalleerd?

Gr, @lex
    Last edited by @lex; 25-10-10, 12:21.
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Heb je de spullen al werkend?

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

Hoe vlot werkt dante nu met je pc .. als het werkt

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Heel vlot, maar wat wil je doen/weten?
          Op deze manier van vragen kan volgens mij niemand een duidelijk antwoord geven.

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Oej, sorry, was niet de bedoeling. Ik heb momenteel een YAMAHA ls9-16 (met een YAMAHA MY8 AD/DA 96 kaart). Maar zou graag eenvoudig en kwalitatief opnemen via pc/laptop. Nu zag ik onlangs op web dat er dus een DANTE kaart bestaat en voor nog geen 600 euro 16 kanaals naar je laptop kan routen.
            Ik zou dus mijn huidige kaart verkopen / ruilen.

Er bestaan ook adat kaarten, maar als DANTE goed werkt lijkt me dat heel eenvoudig. Bestaat er ook iets om een AVION kaart naar laptop te routen? Ben even alle opties aan het openhouden.

Ik verzorg voornamelijk kleine optredens (+praise worship, trouwvieringen) maar ben zelf ook muzikant, en zou graag gewoon live kunne recorden.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Hier is Dante nu precies voor bedacht, opnames maken. Latency speelt bij het opnemen een minder belangrijke rol dus je kan gebruik maken van de ethernetkaart van de computer als virtuele geluidskaart die zich gedraagt als elke andere geluidkaart met ASIO. Hiervoor dien je naast de Yamaha MY16-AUD Dante kaart ook de Dante virtuele audio driver aan te schaffen. UTP kabel van mixer naar computer en de opnamesoftware starten. Deze driver kost rond de 150 dollar voor de unlimited versie (de 7 of 30 dagen versie lijken mij voor eigen apparatuur niet interessant maar zijn meer voor mensen die eens iets met Dante huren) bij Audinate zelf.

Mocht je dat beetje latency toch een een probleem vinden dan kun je de computer voorzien van een Focusrite RedNet PCIe kaart met eigen DSP (het is eigenlijk een Dante Brooklyn II bord in PCIe form). Deze kaart heb je voor rond de 1000 dollar.

Verder ligt het natuurlijk sterk aan de computer waarop je dit alles gaat draaien en heeft Dante hier geen invloed op.

Kijk ook eens op hun website, denk dat er al veel vragen kunnen worden beantwoord door daar te lezen.

Over Aviom laat ik mij niet uit daar ik hier tot op heden geen ervaringen mee heb behalve een keer gezien in een orkestbak.
              Last edited by vasco; 16-02-12, 14:09.

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

dank voor de uitleg...aangezien ik ook vaak thuis opneem (solo...dus elk instrument na elkaar) is latency wel belangrijk. Ik zal nog eens alle info na lezen.

Comment

Working...