Time code instellen o2r.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Zonder audiointerface op uw computer kun je dat niet aansluiten.
    Je zal moeten zorgen dat er in uw 02r adat kaarten zitten, en in uw computer een RME raydat kaart.
    Of digiface als je een laptop hebt.

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Kun je misschien uitleggen waarom je mix automation wil gebruiken als je de O2R niet aan een PC / harddisk recorder hebt gekoppeld?
      Of helpen we je alleen maar met het oplossen van foutmeldingen van functies die je toch niet gebruikt? ;-)

Even voor je idee:
      Je koppelt de O2R via AES/EBU / ADAT / analoge IO / whatever aan een PC of harddisk recorder voor de audio.
      Vervolgens koppel je deze ook via MIDI voor de tijdcode.
      De tijdcode host (dat kan je PC of je O2R zijn) stuurt dan een tijdcode signaal uit naar het andere apparaat, zodat deze weet "waar" hij is binnen een opname.
      In je O2R kun je vervolgens opnemen wat je met de schuiven doet zodat hij dat de volgende keer automatisch doet bij het afspelen (automix).

Dat is in ieder geval wat ik er uit opmaak als ik even snel door de handleiding blader.
      Misschien dat een andere O2R of aanverwanten gebruiker dit kan bevestigen.

Nogmaals: misschien kun je aangeven wat je precies wilt bereiken met je O2R.
      We kunnen weinig zinnige hulp bieden als je alleen maar "een beetje wil spelen" met het ding.
      Last edited by BJD; 02-01-11, 20:17.

Comment

• stijnie34
        • Jun 2010
        • 41

Originally posted by BJD
        Kun je misschien uitleggen waarom je mix automation wil gebruiken als je de O2R niet aan een PC / harddisk recorder hebt gekoppeld?
        Of helpen we je alleen maar met het oplossen van foutmeldingen van functies die je toch niet gebruikt? ;-)

Even voor je idee:
        Je koppelt de O2R via AES/EBU / ADAT / analoge IO / whatever aan een PC of harddisk recorder voor de audio.
        Vervolgens koppel je deze ook via MIDI voor de tijdcode.
        De tijdcode host (dat kan je PC of je O2R zijn) stuurt dan een tijdcode signaal uit naar het andere apparaat, zodat deze weet "waar" hij is binnen een opname.
        In je O2R kun je vervolgens opnemen wat je met de schuiven doet zodat hij dat de volgende keer automatisch doet bij het afspelen (automix).

Dat is in ieder geval wat ik er uit opmaak als ik even snel door de handleiding blader.
        Misschien dat een andere O2R of aanverwanten gebruiker dit kan bevestigen.

Nogmaals: misschien kun je aangeven wat je precies wilt bereiken met je O2R.
        We kunnen weinig zinnige hulp bieden als je alleen maar "een beetje wil spelen" met het ding.
        Heel fijn dat u me wilt helpen,
        Ik wil vocals opnemen via mijn o2r.

En ik heb hem nu aan mijn computer gekoppeld met een externe geluidskaart.

Groet,

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by stijnie34
          Dit vind ik nergens opslaan
          Je meot toch ook gewoon je vragen kunnen stellen als je niet professionel bent?
          Zeker, maar dit is een forum voor pro's dus we verwachten wel enige basale basiskennis bij mede-leden.
          Ik weet eigenlijk alles van de o2r onderhand.
          Uhuh... vandaar al die vragen.
          Hoe kun je de clip er vanaf halen?
          Iemand die deze vraag stelt n.a.v. een antwoord heeft het duidelijk niet begrepen.
          +1 voor @lex, ik kon een lach niet onderdrukken bij jouw antwoord
          Last edited by vasco; 04-01-11, 13:51.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by vasco
            Zeker, maar dit is een forum voor pro's dus we verwachten wel enige basale basiskennis bij mede-leden.
            Iemand die deze vraag stelt n.a.v. een antwoord heeft het duidelijk niet begrepen.
            [FONT=Verdana]wow wow rustig hé. [/FONT]
            [FONT=Verdana]Ik zou het noemen een forum voor mensen die met proaudio in contact komen. Zowel pro als voor hobby.[/FONT]

Maar als je totaal geen flauw benul hebt waar je mee bezig bent, heeft het geen zin hier een vraag te stellen over 1 klein segment uit de PA sector, omdat je voldoende achtergrondkennis moet hebben om het antwoord te begrijpen.

Comment

• stijnie34
              • Jun 2010
              • 41

Originally posted by vasco
              so,
              jij bent wel stoer of nie?

DOe ff normaal man.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

so,
                jij bent wel stoer of nie?

DOe ff normaal man.
                En jij wilt het maar niet snappen.
                We zijn hier op het forum gewend vragen te beantwoorden van mensen die ook alle moeite doen om er zelf achter te komen.
                Daarbij kopen de meeste hier nieuwe speledingetjes waarvan ze weten wat ze ermee kunnen door op voorhand uit te zoeken waar behoefte aan is.
                Jij wekt de indruk iets gekocht te hebben waarvan je nauwelijks snapt waar het voor is. Dat is helemaal niet erg maar om een O2R te begrijpen moet je toch wel een beetje snappen hoe het signaal door een mengpaneel loopt.
                Kan je nog wel meegeven dat je medeforummers met dergelijke opmerkingen nou niet bepaald motiveert je verder te helpen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Dit is dus exact wat we hier NIET willen!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...