M-audio profire 610

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasper623
    • Feb 2011
    • 2

M-audio profire 610

Hallo iedereen,

Ik ben van plan een M-Audio Profire 610 te kopen, alleen kom ik op een paar problemen uit.
    Ik zal maar gelijk beginnen:

1. Op de site van M-Audio staat dat er 2 XLR/ts aan sluitingen zijn. Als je nu naar het plaatje kijkt, lijkt me het niet echt dat daar XLR pluggen ingaan, maar eerder speakon. Wat gaat er nu in?

2. Dit is al vaker aan bod gekomen, maar ik ben toch bang dat ik het verkeerd zou doen. Kan ik die 2 XLR/ts aansluitingen op mijn KRK RP6 aansluiten, of is dit alleen een microfoon/instrumenten ingang?

ps. het kan zijn dat ik in het verkeerde forum topic zit, alleen welke hoor ik dan te zitten?
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Qua topic zit je wel goed, qua kennis niet helemaal ben ik bang. Vandaar dat je hem beter in het newbie/beginners forum had kunnen plaatsen (no offense).

Er zitten twee XLR's op het apparaat, echter zijn dit ingangen. Voor een microfoon dus, bijvoorbeeld. Hier ga je niet je KRK's op aansluiten, die sluit je ten slotte aan op je uitgangen. Qua uitgangen heb je de keuze uit meerdere jack's, MIDI en Sony/Philips Digital Interface.

Het feit dat je dit zelf niet begrijpt, doet mij vermoeden dat je je nog veel moet verdiepen in dit wereldje. Tip: ga veel lezen, bijvoorbeeld op dit forum.

Mvg,

Teun

Ps. Oh ja, Speakon ziet er zo uit:
    Last edited by 4AC; 06-02-11, 16:35. Reason: Ik ben wel lief!
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Junior
      • Jan 2010
      • 114

Als je het verschil tussen speakon en xlr niet ziet heb je dan wel gezien dat deze geluidskaart firewire heeft en geen usb?

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Originally posted by jasper623
        1. Op de site van M-Audio staat dat er 2 XLR/ts aan sluitingen zijn. Als je nu naar het plaatje kijkt, lijkt me het niet echt dat daar XLR pluggen ingaan, maar eerder speakon. Wat gaat er nu in?
        Dit zijn gecombineerde Jack/XLR pluggen. Hier kun je dus óf een jack óf een XLR stekker insteken.

Originally posted by jasper623
        2. Dit is al vaker aan bod gekomen, maar ik ben toch bang dat ik het verkeerd zou doen. Kan ik die 2 XLR/ts aansluitingen op mijn KRK RP6 aansluiten, of is dit alleen een microfoon/instrumenten ingang?
        Je zegt het zelf al, dit zijn ingangen. Echter aan de achterkant heeft de kaart 8 uitgangen. Deze hebben een jack aansluiting. Je RP6 speakers hebben ook een jack ingang. Met een jack naar jack kabel kun je deze dus verbinden. Let er wel op dat deze kabel "gebalanceerd" is. Dat wil zeggen dat de jack pluggen en kabels 3 verbindingen hebben.

@4AC: doe eens lief tegen je medemens

Comment

• jasper623
          • Feb 2011
          • 2

Oke, bedankt iedereen!

Originally posted by Junior
          Als je het verschil tussen speakon en xlr niet ziet heb je dan wel gezien dat deze geluidskaart firewire heeft en geen usb?
          Ik weet veel van hardware van computers, alleen niet van muziekhardware.

Ik ga me maar eens verdiepen in muziekhardware
          Last edited by jasper623; 06-02-11, 18:38.

Comment

Working...