Geluid van af de tafel sturen naar de cameraman.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remy85
    • Jun 2011
    • 1

Geluid van af de tafel sturen naar de cameraman.

ik heb een Allen & Heath GL2 tafel, het gaat om het volgende ik heb een monitor uitgang in tulp naar de zender van de profesionele camera,maar hij stuurt elke keer (geluid)te hard naar buiten van af de tafel,

weet iemand een andere oplossing op het beste geluid naar de camera te sturen het moet namelijk niet oversturen en dat gebeurd nu dus wel???

ik hoor het graag!

met vriendelijke groet Remy
  • AJK1337
    • Apr 2010
    • 13

Een di met een -10db of -20db pad er tussen stoppen zou kunnen helpen. dat dempt je signaal behoorlijk.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Kun je die send niet beter via een group of aux doen? Dan heb je tenminste nog wat controle over het uitgestuurde signaal.

Anders zal de cameraman iets aan z'n gain moeten doen. Het 2-track signaal wat je hoogstwaarschijnlijk bedoeld (aangezien je over RCA praat) wordt met -10dBV uitgestuurd volgens de handleiding.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Even er van uitgaande dat we het hier over een SK100 zender van sennheiser hebben, (waar tot nu toe alle inprikcameramensen bij mij mee zijn komen aanzetten): zorg er voor dat de input sensit van de zender laag staat, zodat hij op de zender niet overstuurt. Anders het geheel via een post-fader aux uitsturen. (of pre, afhankelijk van de wensen en gelegenheid)

Comment

• stamgast
          • Feb 2010
          • 253

Wat is het voor camera? Gewoon een Sony ENG-ding?
          Heb aardig wat ENG gedraaid vroeger dus roept u maar....

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

[FONT=Verdana]Een professionele camera heeft 2 XLR microfoon inputs. [/FONT]
            [FONT=Verdana]Gewoon 2 DI's op de parallelle outputs van de mengtafel.[/FONT]
            [FONT=Verdana]Of indien je het nadien verder wil afmixen, opnemen met een HD recorder en tijdcode gebruiken. Dan wel zien dat de camera gesynct is met de HD recorder.[/FONT]

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Dan zou ik kiezen voor een ISO splitter per kanaal.
              1 XLR in en 2 XLR galvanisch geîsoleerd eruit.

Sowieso altijd goed om er 2 bij je te hebben,
              in deze opstelling, dubbel zo veilig, stel dat de
              camera niet op accu maar op een (andere) fasegroep
              aangesloten staat.........(denk hardop).

Het merk van mijn voorkeur splitter post ik maar niet

grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

De topicstarter heeft het duidelijk over een zender. Dat is ook niet zo vreemd. Ik heb vaak genoeg bedrijfspresentaties en of bedrijfsevenementen gehad waarbij er een (locale) nieuwsploeg of sfeerimpressionist bij de mengtafel een zender had liggen voor wat meer direct geluid. Gewoon netjes alles headsets/revers/handmicro's van die dag op een aux busje naar de zender. Als je zo iemand aan een touwtje hangt is direct de mogelijkheid weg om vanuit een paar verschillende posities wat shot's te nemen.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by BJD
                  De topicstarter heeft het duidelijk over een zender. Dat is ook niet zo vreemd. Ik heb vaak genoeg bedrijfspresentaties en of bedrijfsevenementen gehad waarbij er een (locale) nieuwsploeg of sfeerimpressionist bij de mengtafel een zender had liggen voor wat meer direct geluid. Gewoon netjes alles headsets/revers/handmicro's van die dag op een aux busje naar de zender. Als je zo iemand aan een touwtje hangt is direct de mogelijkheid weg om vanuit een paar verschillende posities wat shot's te nemen.
                  Draadloos verlies je toch veel...

Comment

• stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

Originally posted by frederic
                    Draadloos verlies je toch veel...
                    Met nieuws-items is dat niet het belangrijkste, als je het maar hebt en het maar verstaanbaar is.
                    Als het de kwaliteit van het geluid beter is dan verstaanbaar ben je een goeie ENG-technicus.

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

Indien je mixer beschikt over matrixen: mono matrix met een L+R sum naar de zender. Indien geen matrixen: mono mix vanaf een groep/aux naar de zender.

Waarom mono? Alle ENG zenders zijn doorgaans mono en die cameraploegen draaien vaak hengel/cameramic op spoortje 1 en zender op spoortje 2.

Waarom matrix/group? Twee redenen. Reden 1: je mix EQ zit er niet tussen, dus je feed naar de camera blijft recht (mits je je mix EQ inserteert op je drive matrix en niet op de stereo bus). Reden 2: je kunt het level apart aanpassen. Dit vooral omdat er nog wel eens geluidsmannen met het verkeerde kabeltje (mic in plaats van line) aan komen kakken. Zet je fader in de buurt van de -60 dB en je hebt helaas iets meer ruis, maar geen overstuurd signaal. Klant blij.

Klaaar.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Helemaal mee eens, als je het hebt gewoon een matrixje pakken: blije cameraman.
                        Dat is de snelste manier ook al geeft dit niet altijd de beste mix, die voor opname geschikt is (bij een bandje in een kleine zaal mis je dan een boel direct geluid, voornamelijk van de drums...)

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Daar dient weer de mic op de camera zelf voor, even de looptijd corrigeren, processing er overheen en je hebt een leuke reportagesound. Bij wat serieuzere optredens gaat er een geluids en of regiewagen mee en wordt de boel op het stageblock afgetakt.

Comment

Working...