Overstuurd geluid maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mennoz
    • Jul 2011
    • 1

Overstuurd geluid maken

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik opnames gehad in een discotheek. Dit hebben we gedaan met een senheiser microfoon en draadloze zender. We zijn echter vergeten om de zender te resetten waardoor het geluid erg overstuurd is geraakt. Er zit dus een irritante 'kraak' in.

Nu wil ik dit graag maken in FCP of in soundtrack Pro.

heeft iemand een idee hoe dit moet?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Vervorming verwijderen zal je niet gaan lukken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• I.T. drive in
      • May 2009
      • 352

Heb hier het zelfde probleem.
      Ik had een live opname gemaakt van mijn broer die net geslaagd is voor zijn diploma en moest voor muziek samen met een zangeres een stukje spelen. Ik had alles goed afgesteld. Ik had zelfs twee condensators naast het podium gezet voor het echte live geluid .
      schuift die verdomde leraar de schuifjes helemaal open
      Perpest goede opnames

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

Dit is zo'n beetje het beste wat er verkrijgbaar is op denoise/repair/restauratie gebied, iZotope RX:

Maar zoals MusicXtra al aangeeft is (heftige) vervorming erg moeilijk tot niet te verwijderen.

Er is een volledig functionele demo van iZotope RX 2 beschikbaar, die alleen niet kan saven. Maar als het je om 1 specifieke opname te doen is kun je natuurlijk altijd proberen of RX dus in dit geval uitkomst zou bieden.

LuxProDeo

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by LuxProDeo
          Maar zoals MusicXtra al aangeeft is (heftige) vervorming erg moeilijk tot niet te verwijderen.
          In overstuurde muziek ontbreekt informatie en wat er niet is kun je er ook niet bij maken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

En wel hierom:

Ik heb een voorbeeldje gemaakt met een sinus, 440 Hz.
            Links heb ik 15 dB de vervorming ingestuurd, recht de oorspronkelijke sinus.
            Zoals je ziet mist de golfvorm links aan de boven- en onderzijde de karakteristieke ronde vorm van de sinus. Dit is vervorming; alle energie harder dan wat je maximaal kunt opnemen op je recorder zal worden omgezet in vervorming.

Conclusie: vervorming maken is makkelijk, eruit halen (zo goed als) onmogelijk

conclusie II: vervorming maken met een buizenversterker is het mooiste.

Comment

• stamgast
              • Feb 2010
              • 253

Originally posted by MusicXtra
              In overstuurde muziek ontbreekt informatie en wat er niet is kun je er ook niet bij maken.
              Oei, ben ik net te laat!

Comment

Working...