cubase 5 & Yamaha 02R V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmontfoort
    • Apr 2007
    • 22

cubase 5 & Yamaha 02R V2

Beste,

Hoe moet ik een yamaha 02R V2 syncen met cubase?
    Het moet via de geluidskaart (Motu 828 MK2), ik heb al 2 midikabels aangesloten?

Groet,

Jeroen.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Syncen doe je via wordclock door een van de apparaten als master te zetten en de rest als slave. Een wordclocksignaal kan via een aparte bnc-kabel worden aangesloten of via SPDIF, AES-EBU, of ADAT en vast ook nog wel via andere formaten, maar dit zijn de gangbare. Het kloksignaal is eenrichtingsverkeer, oftewel en loopt altijd vanaf de output van het ene apparaat naar de input van het andere.

Iets zegt me trouwens dat jij je O2R ook wil gaan bedienen vanuit cubase of andersom, maar dat is weer en ander verhaal en heet geen syncen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• djmontfoort
      • Apr 2007
      • 22

Originally posted by sparky
      Syncen doe je via wordclock door een van de apparaten als master te zetten en de rest als slave. Een wordclocksignaal kan via een aparte bnc-kabel worden aangesloten of via SPDIF, AES-EBU, of ADAT en vast ook nog wel via andere formaten, maar dit zijn de gangbare. Het kloksignaal is eenrichtingsverkeer, oftewel en loopt altijd vanaf de output van het ene apparaat naar de input van het andere.

Iets zegt me trouwens dat jij je O2R ook wil gaan bedienen vanuit cubase of andersom, maar dat is weer en ander verhaal en heet geen syncen.
      ik dacht dat ik het goed had, maar ik wil de O2R als bedieningspaneel gaan gebruiken voor cubase, zodat als ik een kanaal openschuif dat het ook bij cubase gebeurd.

Comment

Working...