Van analoge mixer naar Macbook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Studionoob
    • Feb 2012
    • 1

Van analoge mixer naar Macbook

Hallo allemaal,

Ik ben nu net begonnen met de opleiding Sound&Vision en heb al veel geleerd daar!
    Voor dat ik aan deze opleiding begon heb ik een leuk yamaha geluidssetje gekocht en een Soundcraft (Folio Spirit) mengtafel erbij gekregen.

Mijn vraag is of ik van die Soundcraft tafel naar mijn Macbook Pro kan zodat ik bvb een (digitale) piano kan opnemen.
    Ik weet dat ik daar ook D.I.'s voor nodig heb.

Zelf had ik al gezien dat er een 2 mono jack > usb kabel bestaat, maar dan dacht ik: dan heb ik een totale mix en niet alle lossen kanalen.

Dus is het mogelijk om bvb in Studio One mijn losse sporen te hebben vanaf de geluidstafel??

Alvast bedankt!

Wouter
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Nee, de Spirit Folio heeft geen directe mogelijkheid hiervoor (geen direct out per kanaal en ook geen multichannel digitale USB/Firewire uitgang). Je dient dus alle kanalen te splitten voordat je de tafel ingaat naar de tafel en een multichannel geluidskaart van je Mac. Wat je zelf aangeeft klopt, de stereo uitgang van de tafel naar je Mac geeft alleen de totale mix.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Dan heb je dus een meerkanaals interface nodig, die gaan van 4 ingangen (mono) tot oneindig veel (alleen afhankelijk van je budget en beschikbare ruimte). Voor een paar honderd pleuro heb je een interface met 8 of meer ingangen en 4 of meer uitgangen: Focusrite Saffire Pro 40 (firewire, 8 in 8 uit analoog, 8 in 8 uit optisch digitaal, 8 microfooningangen), Tascam US2000 (USB 2.0, 14 in 4 uit analoog, 2 in 2 uit S/PDIF digitaal, 8 microfooningangen), en zo nog veel meer.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...