Opname demo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drummer4live
    • Sep 2010
    • 16

Opname demo

Heb even een demo gemaakt met mijn band:

http://w.soundcloud.com/player/?url=...w_artwork=true"></iframe>

Even simpel covertje van Summer of '69.
    Dit is de eerste take..

- Beetje EQ
    - Geen Master
    - Wel gepanned
    - Alleen gitaar en drums, bassgitaar en zang nemen we vanmiddag op

Er zitten een paar foutjes in, maar deze keer niet zo duidelijk als mijn eerste demo, van een jaartje geleden. Ben benieuwd wie ze er uit haalt....

Wat vinden kan er volgens jullie beter(gezien de gegevens hierboven)
    Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

Mogen we veronderstellen dat je het over de opnamekwaliteit en eq-regeling hebt?
    als je bij de brom zit...

Comment

• Drummer4live
      • Sep 2010
      • 16

JA hoor....Alle feedback is welkom, ook opnamekwaliteit en eq regeling.
      Een drummer speelt gelukkig nooit uit de maat of vals.....( Dat doet de rest van de band)

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

In dat geval: de gitaar mist zo'n beetje alle definitie.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

De bassdrum is nu nog lekker duidelijk, maar daar blijft straks met de basgitaar niet veel meer van over ben ik bang... Een beetje tik rond 3khz of 10khz (beter: anders miken) zou wel eens kunnen helpen. Misschien iets meer overheads (de bell van de ride is nogal zacht), en persoonlijk ben ik altijd een fan van de snare bottom mic, omdat je daarmee je snaredrum overal dwars doorheen prikt, en dat scheelt ontzettend (zowel live als in de studio), gewoon een keertje proberen. Toms zijn lekker vet, misschien een tikkie zacht, voor de rest is het heel aardig.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• w.eckhardt
            • Apr 2006
            • 46

Ben het met djspeakertje eens: de kick mag wel wat meer "tik" hebben. Ook vind ik hem ergens nog wat te vol klinken. Klinkt nu bijna alsof iemand op een plastic jerrycan staat te rammen. Wat laag eruit draaien, iets compressen en vooral in het hoog ook wat erbij. (8 kHz?)

Snare is ook erg droog. Neem aan dat er nog geen drumreverb op zit? Ook speelt de drummer opvallend onregelmatig in sterkte, gaat wat netter klinken als je dit kanaal ook door een compressor haalt (missende gerammel van snaren is denk ik een smaakkeuze)

Gitaar ben ik het niet met bovenstaande commentaren eens: Heeft best wel goede definitie. Ben alleen wel heel benieuwd hoe je hier de zang nog goed doorheen gaat weten te krijgen. Er zitten wat pieken in die waarschijnlijk je verstaanbaarheid erg in de weg gaan zitten.

Comment

Working...