FireWire Solo M-Audio & Se2200T Ruis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RickyRonaldo
    • Feb 2012
    • 2

FireWire Solo M-Audio & Se2200T Ruis

Hey goedenavond,

Ik heb een vraag ik heb sinds 3 dagen de Firewire Solo van M-Audio en de SE2200T Nu heb ik alles aangesloten en heb ik geen ruis maar op het moment dat ik in Fruityloops of Cubase wil gaan opnemen kraakt het als er singaal binnenkomt. Het gekraak komt dus duidelijk niet van de Microfoon of de Kabel.

Hier hoor je de ruis
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Alvast bedankt
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Hoi Ricky,

Het is geen echte "ruis" of "kraak", maar ik snap je benaming. Goed dat je een fragment online hebt gezet want het is nu meteen duidelijk.

Het is een vervorming die optreedt wanneer er een conflict is tussen klokfrequenties. Als de hardware zijn data op 48kHz probeert door te voeren en de software zit te wachten op 44k1, dan krijg je een dergelijke rommel. Ik zou even kijken naar de instellingen van de software en van de hardware (M-Audio icoontje in je systray?). Zorg dat alles op dezelfde klokfrequentie draait (44.1, 48, 88.2 of 96).

Het kan ook aan totaal andere dingen liggen. Op mijn HP laptop met M-Audio FastTrack had ik exact hetzelfde gelazer. Na twee dagen drivers installeren en zo ongeveer de hele laptop ondersteboven gekeerd te hebben, kwam ik er achter dat het probleem was opgelost als ik in de diepste spelonken van het configuratiescherm "sta bluetooth toe om dit apparaat uit de slaapstand te halen" uit vinkte. Dat is dan ook de reden dat ik eigenlijk alle serieuze audio dingen op Apple doe en de HP slechts een backup laptop is

Hopelijk kun je het probleem vinden. Bereid je voor op een lange zoektocht. De fora op Avid / M-Audio zijn een bende. Kijk ook eens wat er gebeurt als je alle hardware (ingebouwde geluidskaarten, camera's, bluetooth, wifi etc etc) uit zet. Is het probleem opgelost? Zet dan stap voor stap de hardware weer aan en ontdek wanneer het fout gaat. Koffieeee....

Comment

• RickyRonaldo
      • Feb 2012
      • 2

Dankjewel, ik heb alles opnieuw aangesloten maar het probleem blijft zich voor doen.
      Ik heb hier een screenshot van de instellingen van de Audio Driver.
      Het hele vreemde is het gebeurt werkelijk alleen als ik in Fruity of Cubase of andere software ga daarbuiten. Werkt de mic ruisloos.
      Het probleem ligt waarschijnlijk wel bij de Driver of iets denk ik. Is het niet beter om een andere geluidskaart te kopen of is dat onnodig?

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Zet je wifi eens even uit?

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...