Qlab vs. Motu Mircobook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsV
    • May 2011
    • 25

Qlab vs. Motu Mircobook

Hallo,
    Onlangs hebben we een Imac aangekocht om theatervoorstellingen te voorzien van geluid.
    Daarop draaien we Qlab en hebben we als externe geluidskaart de Motu Microbook erbij gekocht
    zodat we bschikken over 4 verschillende uitgangen. Nu herkent Qlab deze geluidskaart wel, maar kan ik maar 2 uitgangen van de 4 programmeren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

in de imac op zoek gaan naar de soundflower, daar zit je 16x16 matrix...

denk dattie nu op de 2 interne kanalen staat, deze moet je omzetten naar de externe kanalen.

Comment

• NielsV
      • May 2011
      • 25

Originally posted by MacGyverSounds
      in de imac op zoek gaan naar de soundflower, daar zit je 16x16 matrix...

denk dattie nu op de 2 interne kanalen staat, deze moet je omzetten naar de externe kanalen.
      En waar vind je deze soundflower? Heb geen ervaring met Mac

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

rechtsboven zit een snelle interne zoeker, met een vergrootglas aangegeven.. klik, toets soundflower, dan verschijnt er een bloempje bovenin je balk, en hoppa, daar zijn je 16 in - 16 uit.
        Last edited by Gast1401081; 25-03-12, 10:32.

Comment

• NielsV
          • May 2011
          • 25

Toont geen resultaten van soundflower

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

dan googlen...

Download the latest version of Soundflower for Mac for free. Read 70 user reviews and compare with similar apps on MacUpdate.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

snap ff niet waarom je een usb2 4kanaals kaart koopt terwijl de imac een firewire heeft.. draait iets lekkerder imho

Comment

• NielsV
                • May 2011
                • 25

Heb nu soundflower gedownload en u geeft hij die Motu MicroBook aan,
                maar er staat bij 4in / 2uit. Kan dit zijn dat winkel me misse geluidskaart heeft meegegeven?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

geen flauw idee.... heb je google wel op je pc? dan zou ik toch eens googlen...
                  De winkel heeft normaalgesproken een doosje wat ze je overhandigen. Kan me niet voorstellen dat ze stiekem 2 kanalen eruitgesloopt hebben...

( zo kocht ik laatst een 1TB harde schijf, die maar 999 GB bleek. Hadden ze er stiekem 1 GB afgesnoept..)

MOTU is an engineering-driven music technology company passionately driven to create products that help you produce amazing music. MOTU’s award-winning hardware and software are used by top professionals every day on hit songs, mega tours, primetime shows and blockbuster films.

je moet er 6 zien. 2x3, that is...
                  Last edited by Gast1401081; 25-03-12, 10:53.

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

De MicroBook heeft 3 stereo uitgangen, zowel de mk1 als de mk2.
                    Originally posted by MacGyverSounds
                    ( zo kocht ik laatst een 1TB harde schijf, die maar 999 GB bleek. Hadden ze er stiekem 1 GB afgesnoept..)
                    Hardeschijfbouwers zijn ratten. Zij rekenen als enige ter wereld met 1000 bytes = 1 kbyte / 1000 kbyte = 1 mbyte / 1000mbyte = 1 gbyte.
                    Waar ieder ander (inclusief je OS) met factor 1024:1 rekent. Daarom is een 1TB schrijf ergens in de 900 GB op je PC.

Comment

• Dennis vd Dool
                      • Jan 2007
                      • 72

Heb je wel de pro-audio licentie voor Qlab gekocht? De "demo"versie kan maar 1x stereo uit. Als je een licentie koopt worden alle audio'beperkingen' unlocked.
                      Groetjes, Dennis

Comment

Working...