fostex d90 files

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

fostex d90 files

Weet iemand hoe je tracks van een Fostex d90 naar een PC krijgt om te bewerken in cubase?
    Heb ik daar een interface voor nodig?
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Dat kan niet zomaar. Er zit geen firewire-achtige poort op (tenzij je een SCSI-kaart erin hebt zitten om een SCSI-harddisk aan te hangen).
    Volgens mij neemt ie ook niet standaard WAV's of AIFF (of iets anders 'bekends') op dus heb je naar alle waarschijnlijkheid ook niets aan de data.
    Je kunt natuurlijk een interface aan de uitgangen hangen (bijvoorbeeld http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...interface.aspx ) en met je computer de opgenomen tracks bewerken in elk gewenst programma (in jouw geval Cubase).
    Persoonlijk zou dit mijn voorkeur zijn omdat SCSI-schijven bijna niet meer te krijgen zijn, laat staan SCSI-kaarten voor je computer.
    Je weet ook dat het werkt omdat je simpel met analoog audio werkt, ene apparaat uit, andere in. Kan niet mis gaan.

Comment

• w.eckhardt
      • Apr 2006
      • 46

Ik doe dit gewoon met een ADAT-kaart, maar is wel wat bewerkelijk omdat je maar maximaal 8 sporen tegelijk kunt overzetten van de 16...

De andere optie is inderdaad om gewoon de uitgang te hangen aan een (semi-)digitale tafel, en dan helaas in real-time alles over te zetten. Maar dit levert altijd wel wat kwaliteitsverlies op.

Direct van de harde schijf afhalen is zover ik weet niet mogelijk... Als je een methode ontdekt: Laat het me alsjeblieft weten...

Comment

Working...