waardeloze geluidskwaliteit Focusrite Saffire Pro 14

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

waardeloze geluidskwaliteit Focusrite Saffire Pro 14

Beste Forumers,

sinds een maandje ben ik in bezit van een Focusrite Saffire pro 14.
    Gister was ik voor het eerst er mee serieus aan het mixen (saffire als master kaart, in cubase).

Wat mij opviel, de sound is waardeloos.
    Mat/vlak/dynamisch gehandicapt

Ik had een achterlijke deadline (voor de hoeveelheid werk), daardoor uiteindelijk toch maar in Protools LE 8 met m'n MBOXje aan de slag gegaan, 10x beter! (met zelfde bekabeling/speakers/etc)

Mijn doel was om meer inputs/outputs te hebben, maar ik vind m gewoon onbruikbaar!
    Wat zijn jullie meningen?
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Beetje weinig informatie.
    Welke microfonen? Welke effecten gebruik je in je DAW enz...

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik heb hier een Focusrite Saffire 6 USB staan (al een jaar of 2 onderhand), en die doet het prima, klinkt lekker, preamps zijn goed, en in niet bepaald vlak/platgeslagen/dynamisch gehandicapt. Enige puntje is dat de potmeters een beetje beginnen te kraken. Ding is trouwens ook roadproof, ik gooi hem gewoon in mn schooltas (eastpak rugzak), gaat altijd goed.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stamgast
        • Feb 2010
        • 253

Kun je dat ding niet ook gewoon aan Protools hangen?
        EQ's is Cubase kunnen natuurlijk best verschillen van die van AVID...

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

De Saffire dingen die ik heb gehoord waren okee, maar dat was wel een ander model de 56 geloof ik. Het is toch een beetje appels en peren. Je wisselde niet alleen van interface, maar ook van software. Zoals stamgast al zei: Speel je Protools/Mbox mix nog eens af door de Saffire. Is het grote verschil er dan nog? Ging het trouwens om een volledige in the box mix? Of heb je meerdere outputs en externe apparaten gebruikt? Want dan wordt het lastiger vergelijken. En als er verschillen zijn. wil je dan wat soundclips plaatsen?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Alle saffire modellen zijn kwalitatief wel gelijk. Ik heb de pro26.
            De preamps komen van de Green serie (later platiniumserie) van focusrite.
            De AD conversie is zeer behoorlijk.

As deze 2 elementen al OK zijn ligt het maar aan 1 ding = het handvat.

Comment

• RobertK
              • Jun 2012
              • 82

Ik heb beide kastjes alleen gebruikt voor de outputs voor dit project.

Ik gebruik de zelfde plugins (waves, geen plugins van software zelf)
              Zelfde audio bestanden (zelfde bitrate/etc.)

Heb ook de mix die ik op protools heb gemaakt met de mbox gebounced en in cubase gegooid.
              En het klinkt beduidend minder...

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Heb je de (asio?) drivers hetzelfde ingesteld als bij de Mbox? Bitrate/Samplerate/Latency(buffer) wil nog wel eens wat uitmaken.

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RobertK
                  • Jun 2012
                  • 82

Qua instellingen moet het allemaal hetzelfde zijn als het goed is...
                  na m'n vakantie maar eens uitpluizen!

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

En mboxje vanaf cubase aangestuurd klinkt wel goed?

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ik vrees dat je aan het klooien bent in Cubase.
                      Tijdens het afmixen doet de audiointerface weinig of niks aan de geluidskwaliteit, want het is allemaal softwarematig.

Comment

Working...