aansluitprobleempje ..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mdr
    • Aug 2012
    • 3

aansluitprobleempje ..

hallo,

ik heb een behringer mixer (dx 626) pro mixer en ik wil hem graag aansluiten op mijn computer. maar ik krijg het niet voor elkaar.

dit is de mixer waar ik het over heb

er zitten in mijn computer 2 7.1 C media PCI audio devices op. en een onboard maar die is denk ik niet echt van belang.
    het is voor mij de bedoeling dat het allemaal via Virtual dj loopt omdat ik daar graag mee zou willen mixen.
    ik heb op mijn computer ook nog een versterker aangesloten( die van mijn home cinema set)
    die zit eigenlijk direct in de groene ingang(volgens mij de line in)
    ik heb 3 kabels van 2x tullip naar jack en dat zijn wel goede.

ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik nou precies de aansluiting van mijn mixer naar mijn pc moet configureren samen met de instellingen op mijn pc en bij virtual dj.

bij voorbaad dank!!! ik zou anders niet goed meer weten wat ik moet doen want heb volgens mij alle mogelijke opties al een x geprobeerd
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Die versterker die hang je in de eerste plaats gewoon op je mengtafel. Dan ga je 2 kabels trekken van je geluidskaart naar je mengtafel, met zo een mini-jack-naar-cinch kabel. In Virtual DJ configureer je dan dat het programma deck A en B elk naar een apparte uitgang op de geluidskaart stuurt, namelijk de 2 uitgangen die je gebruikt hebt om je kabeltjes in te prikken.

PS: eigenlijk ga je dan je computer aan je mengtafel aansluiten. Je mengtafel aan je computer aansluiten heeft eigenlijk geen zin. Ben ik nu aan het muggenziften? Misschien, maar je moet je mengtafel zien als zenuwcentrum voor je geluid, niet je computer
    Last edited by Poelmans; 16-08-12, 06:31.

Comment

• Mdr
      • Aug 2012
      • 3

dankjewel voor je relpy, maar als k me versterker direct op me mixer aan sluit dan word dat dus van tulip naar tulip als ik het goed heb ?
      en het is bij in virtual dj niet mogelijk om aan te geven welke (in/uit) gang van mijn geluidskaart word gebruikt. dus ik zou daarom ook niet goed weten welke ik moet gebruiken om de 2 kabels in te doen :P

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by Poelmans
        Ben ik nu aan het muggenziften?
        Nee, hij bedoelt inderdaad computer naar mixer maar iedereen had door zijn manier van schrijven kunnen denken dat hij wil opnemen. Het juist omschrijven is vooral voor veel beginners lastig. Ingangen worden uitgangen en van de audioflow beschrijving klopt dan geen bal. Men kan beter iemand helpen als de vraagstelling klopt natuurlijk.
        Originally posted by Mdr
        ik heb op mijn computer ook nog een versterker aangesloten( die van mijn home cinema set)
        die zit eigenlijk direct in de groene ingang(volgens mij de line in)
        Dit bijvoorbeeld, geluid gaat niet van versterker naar computer maar andersom waardoor wij kunnen aannemen dat de groene plug een uitgang is (line-out). De rode/roze aansluiting op een computer is meestal de line-in/microfoon.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by Mdr
          dankjewel voor je relpy, maar als k me versterker direct op me mixer aan sluit dan word dat dus van tulip naar tulip als ik het goed heb ?
          Als de versterker tulp ingangen heeft (wat ik aanneem daar jij het hebt over home cinema) dan klopt het wat jij zegt.
          Originally posted by Mdr
          en het is bij in virtual dj niet mogelijk om aan te geven welke (in/uit) gang van mijn geluidskaart word gebruikt. dus ik zou daarom ook niet goed weten welke ik moet gebruiken om de 2 kabels in te doen :P
          De handleiding als ook de supportafdeling van Virtual DJ zijn heel duidelijk of behulpzaam. Je moet als eerste twee audio uitgangen op de computer hebben. In Virtual DJ kun je deze verschillende uitgangen onder de configuratie toewijzen aan het A en B Deck. Sluit de door jou toegewezen audio uitgangen van de computer aan twee verschillende kanalen van de mixer.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

En rood/roze is MICROFOON in, LINE IN = blauw!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mdr
              • Aug 2012
              • 3

sorry dat ik me niet goed verwoord, maar heb er ook niet echt super veel verstand van daarom ben ik ook naar dit forum gekomen.
              het is voor mij ook de bedoeling om er mee op te nemen, ik wil gewoon me muziek via vdj draaien en mixen, dit broadcasten of recorden.
              ik heb er nu iets veranderd en het doet iig al iets, maar nog niet wat het moet doen. ik heb van mijn:
              master -> geluidskaart 1 (in line in blauw)
              versterker -> geluidskaart 1 (in groen)
              channel 1 -> geluidskaart 2 (in groen)
              channel 2 -> geluidskaart 2 (in zwart)

nu is het zo dat als ik in vdj 2 tracks elk op een eigen plaat load dat ze eigenlijk alleen bediend worden door channel2, de rest doet niks..

hoop dat dit iets duidelijker is

Comment

Working...