@Sparky; dit vraagt om nadere uitleg....
Studiomonitoren in de middenklasse
Collapse
X
-
-
Ik ken er zelfs één die eerst de tafel van vandaag gaat uitzoeken...
Maar inderdaad, vanmiddag ff met 3 stel monitoren gespeeld, met de opname uit 1994.
Sommige stukken zijn nu echt officieel shit out, wegens afgemixt op DA-troep.Comment
-
Maar goed, om even terug te komen, zodat we elkaar misschien toch nog begrijpen: In mijn eerste post in dit topic stel ik al dat gedetaileerde weergave wat mij betreft de belangrijkste eigenschap is van een monitor. Inherent daaraan is dat een goede monitor dan ook zo linear mogelijk is in frequentierespons en vertaling van dynamiek. Maar maakt dat, dat alle goede monitors kleurloos zijn? Nee! Ze klinken allemaal anders. Blijkbaar zijn ze dus niet perfect linear. Ik vindt dat niet erg, zo lang ze me maar laten horen wat er echt gebeurt.Last edited by sparky; 10-03-13, 16:28.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Wat mij opvalt is dat alle systemen die ik onder handen heb genomen helemaal niet meer zo ver uit elkaar liggen qua klank nadat ik er klaar mee ben.
Als referentie gebruik ik de Denon AH D2000 headphone, deze is uiters vlak qua response en geeft heel veel details weer.
Denk dat heel veel klankverschillen te wijten zijn aan het matchen van het fase gedrag van de diverse drivers in het systeem, de passieve filters en de gebruikte versterkers.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wat mij opvalt is dat alle systemen die ik onder handen heb genomen helemaal niet meer zo ver uit elkaar liggen qua klank nadat ik er klaar mee ben.
Als referentie gebruik ik de Denon AH D2000 headphone, deze is uiters vlak qua response en geeft heel veel details weer.
Denk dat heel veel klankverschillen te wijten zijn aan het matchen van het fase gedrag van de diverse drivers in het systeem, de passieve filters en de gebruikte versterkers.
Verder heb ik gisteren 2 "compleet_opnieuw_door_MS_gerenoveerde" MS-HD-1's naast een stel 8 jaar oude HD-1's gehad, en toch zit daar ook iets kleurverschil in, qua warmte en diepte. Maar dan moet je wel "goeie" muziek draaien, en geen top100-MP3's....Comment
Comment