Studiomonitoren in de middenklasse

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #31
    @Sparky; dit vraagt om nadere uitleg....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • timmetje
      • Dec 2012
      • 424

      #32
      Eenvoudig: door het kiezen van microfoon, voorversterker en eventuele compressie en/of eq bepaal je al voor een groot deel de 'vibe' van een opname...
      Tim

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #33
        Ik ken er zelfs één die eerst de tafel van vandaag gaat uitzoeken...

        Maar inderdaad, vanmiddag ff met 3 stel monitoren gespeeld, met de opname uit 1994.
        Sommige stukken zijn nu echt officieel shit out, wegens afgemixt op DA-troep.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #34
          Originally posted by timmetje
          Eenvoudig: door het kiezen van microfoon, voorversterker en eventuele compressie en/of eq bepaal je al voor een groot deel de 'vibe' van een opname...
          Daarvoor al, het begint bij het arrangement, soms een sessiemuzikant, instrumenten en versterkers en hun instellingen, welke studio, welke ruimte, niet alleen mic-keuze, maar vooral ook plaatsing. En dan inderdaad die pre-amps, eq's en compressors eens een keertje ja. Op dat moment is er echt al een berg kleur, zoals gezegd allemaal ver voor er gemixed wordt.

          Maar goed, om even terug te komen, zodat we elkaar misschien toch nog begrijpen: In mijn eerste post in dit topic stel ik al dat gedetaileerde weergave wat mij betreft de belangrijkste eigenschap is van een monitor. Inherent daaraan is dat een goede monitor dan ook zo linear mogelijk is in frequentierespons en vertaling van dynamiek. Maar maakt dat, dat alle goede monitors kleurloos zijn? Nee! Ze klinken allemaal anders. Blijkbaar zijn ze dus niet perfect linear. Ik vindt dat niet erg, zo lang ze me maar laten horen wat er echt gebeurt.
          Last edited by sparky; 10-03-13, 16:28.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #35
            Wat mij opvalt is dat alle systemen die ik onder handen heb genomen helemaal niet meer zo ver uit elkaar liggen qua klank nadat ik er klaar mee ben.
            Als referentie gebruik ik de Denon AH D2000 headphone, deze is uiters vlak qua response en geeft heel veel details weer.
            Denk dat heel veel klankverschillen te wijten zijn aan het matchen van het fase gedrag van de diverse drivers in het systeem, de passieve filters en de gebruikte versterkers.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #36
              Originally posted by MusicXtra
              Wat mij opvalt is dat alle systemen die ik onder handen heb genomen helemaal niet meer zo ver uit elkaar liggen qua klank nadat ik er klaar mee ben.
              Als referentie gebruik ik de Denon AH D2000 headphone, deze is uiters vlak qua response en geeft heel veel details weer.
              Denk dat heel veel klankverschillen te wijten zijn aan het matchen van het fase gedrag van de diverse drivers in het systeem, de passieve filters en de gebruikte versterkers.
              kijk, dat is nou wel een open deur.... Natuurlijke uitdoving van weergegeven frequenties dmv kam-filtering voorkomen door eerst maar eens de zaak "op Tijd " te zetten is al een redelijke start.

              Verder heb ik gisteren 2 "compleet_opnieuw_door_MS_gerenoveerde" MS-HD-1's naast een stel 8 jaar oude HD-1's gehad, en toch zit daar ook iets kleurverschil in, qua warmte en diepte. Maar dan moet je wel "goeie" muziek draaien, en geen top100-MP3's....

              Comment

              Working...