Ondertussen heb ik een betere oplossing. Ik ga gewoon met een stick en CD'tje naar de HIFI boer waar ik laatst een nieuwe TV heb gekocht. Die mens vind dat helemaal niet erg.
Welke HIFI speakers kopen voor eindcontrole van opnames?
Collapse
X
-
Uitruisen van een set is alleen geldig voor die opstelling op die locatie.
Voor elke andere locatie moeten de instellingen weer aangepast worden. Niemand weet waar zijn opnames in de toekomst beluisterd gaan worden en ook niet op welke apparatuur.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Dat is slechts deels waar en ligt er maar net aan wat je aan het inregelen bent.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Volgens mij hebben we het over twee dingen die nu door elkaar heen lopen:
1) Mix: Het samen laten klinken van alle bronnen zodanig dat (bijvoorbeeld) de uitvoerende artiesten en de producer er tevreden mee zijn.
2) Masteren: Het op een zodanige wijze afregelen van de mix dat de klankbalans optimaal is voor de weergaveketen.
Wat je dus vaak zult zien is, dat er verschillende masteringen worden gebruikt voor FM broadcast, internetradio, CD registratie, Club enz.
Of heb ik het helemaal mis???Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
- de afstand tussen lead / solo stemmen en koor en instrumenten
- de klank van individuele instrumenten
- de totaal klank van het spul
- de totale frequenties in het spectrum
en natuurlijk of het klinkt, op de grote dure studio-set, maar ook op de bouwvakkersradio / autoradio / etc /
voor dat laatste gebied zoekt iemand een stel speakers. En nu gaan we geen B&W roepen, maar iets van Grundig uit 1972, philips HiFi-4ohm enzo.Comment
-
Gewoon lekker een stel afgetrapte HiFi speakers van je buurjongen kopen, met een 2*20Watt versterkertje van een paar tientjes komt dat helemaal goed. Zo af en toe even lekker hard doorheen rossen om te kijken of het ook nog een beetje klinkt als je alles compleet kapot staat te draaien, en als je de mogelijkheid hebt ook even door een Pioneer DJ mixer trekken (vol rood uiteraard), dan weet je ook hoe die in de lokale disco gaat klinken, ongeacht of die muziek daar ooit gedraaid gaat worden.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Volgens mij hebben we het over twee dingen die nu door elkaar heen lopen:
1) Mix: Het samen laten klinken van alle bronnen zodanig dat (bijvoorbeeld) de uitvoerende artiesten en de producer er tevreden mee zijn.
2) Masteren: Het op een zodanige wijze afregelen van de mix dat de klankbalans optimaal is voor de weergaveketen.
Wat je dus vaak zult zien is, dat er verschillende masteringen worden gebruikt voor FM broadcast, internetradio, CD registratie, Club enz.
Of heb ik het helemaal mis???
Ook ben ik hem in een opnamestudio tegen gekomen...
Waar luister je thuis naar? Zet m daar eens op...en op zon dvd reciver met vijf speakers een zon subje....als t daar op klinkt.....
En ook masteren is een vak appart...ik ken een studio die alleen maar dit werk doet en eigenlijk geen een instrument uiteindelijk daadwerkelijk in de studio opneemt vaan het gros van zijn werk...echt een sport appart om dit echt goed te kunnen hoor....altans dat is mijn ervaring...Last edited by drbeat; 14-08-13, 18:09.Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
Comment