Opnames met nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Nu is het helder wat je wilt.

Ik heb twee digitale wegen om te bewandelen voor je.

1)

Opnemen met de qu16 twee sporen op usb stick (48khz)
    met http://www.voxengo.com/product/r8brain/
    downsamplen naar 44.1 khz en deze file de tyros 4 in.

2)
    Opnemen met reaper

Hier kun je instellen dat je in 44.1 khz kunt opnemen, deze wav kan dan zo je tyros 4 in.

Bovengenoemde lijken met de eenvoudigste oplossing.

Uiteraard zijn we benieuwd hoe een en ander gaat.

Richard

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

Originally posted by rdreiers
      Nu is het helder wat je wilt.

Ik heb twee digitale wegen om te bewandelen voor je.

1)

Opnemen met de qu16 twee sporen op usb stick (48khz)
      met http://www.voxengo.com/product/r8brain/
      downsamplen naar 44.1 khz en deze file de tyros 4 in.

2)
      Opnemen met reaper

Hier kun je instellen dat je in 44.1 khz kunt opnemen, deze wav kan dan zo je tyros 4 in.

Bovengenoemde lijken met de eenvoudigste oplossing.

Uiteraard zijn we benieuwd hoe een en ander gaat.

Richard
      Aha dat lijken mij interessante mogelijkheden die ik zeker ga uitproberen. Bedankt voor de tips. Zodra ik tijd heb, doe ik de tests en laat jullie de resultaten weten. Ik doe zeker ook de test met de digitale kabel, maar wacht nog op de levering.

bedankt!

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Opname via dure digitale kabel getest. Resultaat: geluid blijft ondermaats en ''bas-loos''. 2-track opname gedaan via Qu24 opname op hard disk. Daarna omgezet naar44.1khz met software. Resultaat: idem, basloos en ondermaats. Had ik m'n analoge tafel niet weggedaan... Maar blijft bizar gezien de digitale tafel in live situaties stukken beter klinkt dan de analoge tafel. Maar hier zit ik nu... Ik kan dus gewoon geen goede opnames meer maken en nergens een oplossing.

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Originally posted by Tofke78
          Opname via dure digitale kabel getest. Resultaat: geluid blijft ondermaats en ''bas-loos''. 2-track opname gedaan via Qu24 opname op hard disk. Daarna omgezet naar44.1khz met software. Resultaat: idem, basloos en ondermaats. Had ik m'n analoge tafel niet weggedaan... Maar blijft bizar gezien de digitale tafel in live situaties stukken beter klinkt dan de analoge tafel. Maar hier zit ik nu... Ik kan dus gewoon geen goede opnames meer maken en nergens een oplossing.
          Das wel heel erg vreemd.....ik herken deze problematiek als zodanig niet... altans met mijn digitafel. Gaat er niet iets mis met converteren?? Ik weet dat bij het terugzetten wat verlies kan ontstaan maar dat t dan voornamelijk in het laag gaat zitten das wel vreemd...

Zoals de tafel live klinkt moet hij ook met opnames klinken...dat laatste dat ben ik wel gewend van mijn digitafel en ook van de tafels die ik ken.... X32, roland, m200i, en zelfs bij de oudjes zoals de roland vs2480...

zou er wat mis zijn met je tafel??
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Hi Tofke,

Kun je in je tafel zien wat je opneemt? Moet je ingangen aanwijzen
            of neem je rechtstreeks L + R out op en staat dan alles wel naar L + R gepatched.

Neem je bijvoorbeeld enkel de kanalen naar je topjes op?

Staat er wellicht een EQ of filterinstelling in je opname aan (LPF/HPF)?

Neem je Pre of Postfader op, pre of post EQ of top of channel.

Wanneer je niet het probleem kunt tacklen, dan zou ik toch eens
            langs de leverancier gaan en het probleem voorleggen.

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Originally posted by NesCio01
              Hi Tofke,

Kun je in je tafel zien wat je opneemt? Moet je ingangen aanwijzen
              of neem je rechtstreeks L + R out op en staat dan alles wel naar L + R gepatched.

Neem je bijvoorbeeld enkel de kanalen naar je topjes op?

Staat er wellicht een EQ of filterinstelling in je opname aan (LPF/HPF)?

Neem je Pre of Postfader op, pre of post EQ of top of channel.

Wanneer je niet het probleem kunt tacklen, dan zou ik toch eens
              langs de leverancier gaan en het probleem voorleggen.

grtz

Nes

Nes

Ik heb al analoog geprobeerd op de master uitgangen links/rechts, analoog op 2 andere stereo mix uitgangen. Uiteraard respecteer ik al de nodige instellingen en routings. Ook al digitaal via AES geprobeerd. Resultaat is steeds hetzelfde: minder diepte, veel minder sub. Wanneer je het resultaat afspeelt via de mengtafel, zie je op de RTA ook duidelijk het verschil met het origineel. Bizar dat ik dit fenomeen bij live situaties niet ervaar. In tegenstelling klinkt deze digitale tafel beter en dieper dan de oude analoge. Ik weet dus geen raad wat te doen.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Nes

Ik heb al analoog geprobeerd op de master uitgangen links/rechts, analoog op 2 andere stereo mix uitgangen. Uiteraard respecteer ik al de nodige instellingen en routings. Ook al digitaal via AES geprobeerd. Resultaat is steeds hetzelfde: minder diepte, veel minder sub. Wanneer je het resultaat afspeelt via de mengtafel, zie je op de RTA ook duidelijk het verschil met het origineel. Bizar dat ik dit fenomeen bij live situaties niet ervaar. In tegenstelling klinkt deze digitale tafel beter en dieper dan de oude analoge. Ik weet dus geen raad wat te doen.
                Het blijft een uitdaging, maar ik zou dat analoge verhaal snel gaan vergeten.
                Je hebt niet voor niets een digitale tafel.

Ik heb nog niet gelezen dat je hebt opgenomen op USB?
                Ik ben ook erg benieuwd naar die opname.

Grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

Originally posted by NesCio01
                  Het blijft een uitdaging, maar ik zou dat analoge verhaal snel gaan vergeten.
                  Je hebt niet voor niets een digitale tafel.

Ik heb nog niet gelezen dat je hebt opgenomen op USB?
                  Ik ben ook erg benieuwd naar die opname.

Grtz

Nes
                  Beste Nes

Uiteraard wil niet meer terug naar analoog, maar het opnemen met digitaal is nu wel teleurstelllend. Ik heb ook al opnames gedaan op met de on board recorder van de Qu24 (op hard disk via usb dus). Resultaat is idem. Een oplossing kan zijn om tijdens de opname de algemene EQ toch in te schakelen en hier het laag wat op te halen. Wel jammer dat ik dit moet doen om bij het origineel dan te benaderen. Het blijft ook een gok vanaf welke frequentie en hoeveel... Ok, eenmaal je het gevonden hebt, kan ik het saven voor de toekomst. Maar het blijft toch gepruts vind ik.

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Het is toch heel merkwaardig dat als je van je masteruitgangen LR analoog opneemt, dat het dan ook niet goed is?
                    Je neemt dan toch gewoon het analoge signaal op dat naar je PA gaat?
                    Luister je de opname af via dezelfde installatie?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

Originally posted by SPS
                      Het is toch heel merkwaardig dat als je van je masteruitgangen LR analoog opneemt, dat het dan ook niet goed is?
                      Je neemt dan toch gewoon het analoge signaal op dat naar je PA gaat?
                      Luister je de opname af via dezelfde installatie?
                      Ja, maar het geluid passeert steeds de mengtafel die altijd een A/D D/A conversie doet. Opname wordt via dezelfde installatie afgespeeld.

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Ja, maar het geluid passeert steeds de mengtafel die altijd een A/D D/A conversie doet. Opname wordt via dezelfde installatie afgespeeld.
                        En dat zijn 24 bits converters die je ook gebruikt bij het origineel en dan wel goed performen. Staat stiekem toch een low-cut aan op de ingang die je voor de weergave gebruikt.
                        Als je een CD tje weergeeft via dezelfde weg, heb je dan wel een normale klank?
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...