welke grootmembraam mic kopen onder de 600euro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

welke grootmembraam mic kopen onder de 600euro

Ik ben opzoek naar goeige grootmembraam condensors onder de 600euro.
    Wij gebruiken Neumann [8D] maar die van ons kosten 2500euro het stuk.

het is omdat ik moet raad geven aan een orkestje die zijn eigen opnames wil gaan maken.
    Ik dacht aan de AKG C4000B of de C3000B.

• Robert
    • Aug 2000
    • 630

Ik werk vaak in live-situaties met die c3000's... en ben er wel over te spreken. Meestal gebruik ik ze als overhead voor drums, maar ook wel voor toms en percussie (en trouwens ook een keer noodgedwongen als kick-microfoon, viel ook niet eens tegen). Fijne dingen als je het mij vraagt.

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Kijk eens naar de C1 van Studioprojects,
      echt een waanzinnig goede mic voor z'n geld.
      Kost +/- 350 euro.
      Heb er zelf erg veel plezier van...
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Ik ben niet echt een AKG fan. Het licht er heel er aan waar je hem voor wil gaan gebruiken.

Bij een orkestje zou ik sowieso voor 2 gaan, zodat je een stereo opname kan maken.
        Voor dat budget is een Rode NTK erg leuk. Erg volle maar wel gedetailleerde mic.
        Kost rond de 550 euro.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Misschien een Beyer Dynamic, MCE90? rond de 445,- in BTW...Heb ik zelf thuis hier, bevalt erg goed..
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MIO
            • Dec 2003
            • 2

Membramen worden gemaakt door dezelfde fabrikant die ze al 50 jaar maakt voor Neumann! Klinkt echt heel goed zeker gezien de prijzen!

[)]

Comment

• giserke
              • Nov 2003
              • 456

citaat:Geplaatst door MIO

Membramen worden gemaakt door dezelfde fabrikant die ze al 50 jaar maakt voor Neumann! Klinkt echt heel goed zeker gezien de prijzen!

[)]

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

Het probleem is, ik heb wel 100 mic's gevonden maar nergens kun je een onafhankelijke test vinden. Van die 100 is 95% enkel te koop via Internet. Maar op beeld en uitleg kan je niet op ingaan.
                Ik denk dat veel goede mic's te vinden zijn voor een lage prijs maar als je werkelijk moet kiezen is 300euro voor een slechte mic wel te veel. Terwijl voor die prijs zeker goede exemplaren te vinden zijn.

Comment

Working...