Welke studio voorversterker ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freak
    • Feb 2004
    • 3

Welke studio voorversterker ?

Ik ben van plan de Samson Resolve 80a actieve monitors aan te schaffen maar zit nog met de vraag welke voorversterker ik hierbij moet kopen.

Iemand een idee ?

Ik gebruik alleen de uitgang van me geluidskaart en heb je extra kanalen die een mengpaneel bied niet echt nodig.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Je zou het simpelste behringer mixertje er tussen kunnen hangen. (kost 50 eurie of zo iets)
    Voor versterkers voor monitoren heb ik nog nooit gezien. Wel zijn er genoeg 1 HE mixers. hele simpele dingen kosten ook niet veel. Wel handig. Kan je ook nog andere dingen op je monitoren mixen.

Comment

• Da Burf
      • Jun 2003
      • 44

Mij lijkt het niet verstandig om er nog een mixer tussen te hangen, ivm de waarschijnlijk geluidskwaliteitsaantastende eigenschappen van budgetmixers.
      Kun je niet met software het uitstuurniveau van je geluidskaart aanpassen?
      Dan heb je wel weer dat als je niet op 0 uitstuurt je DA converters hoogstwaarschijnlijk niet op hun grootste resolutie werken, maar met 24 bit en als je niet extreem veel onder 0 zit zou het moeten werken.
      Ik doe het zelf iig zo (M-Audio audiophile kaart naar Mackie 624's), werkt OK, 10x beter/stiller dan het spiritmixertje dat ik er voorheen tussen had zitten.

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

Er zijn toch aktieve studio monitors genoeg waar je geen voorversterker hoeft te gaan gebruiken? De mijne thuis kan ik gewoon op de line out van mijn geluidskaart inpluggen zonder probleem.

Comment

• freak
          • Feb 2004
          • 3

dan plug ik um gewoon direct op me geluidskaart

thxs voor de reacties!

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Het enigste probleem is dan (zoals Da Burf al zei) je gebruikt bij lange na niet alle bits die je kan gebruiken. Omdat je het niveau flink naar beneden moet brengen zal je veel meer quantization errors krijgen. Die er uit eindelijk dus niet in zitten. Uiteindelijk is naar mijn mening iets analoogs er tussen een betere oplossing. Kijk maar eens naar alle stand alone interfaces: de Digi 001, digi 002, tascam kaarten enz. Hebben allemaal een monitor uitgang, die je analoog kan regelen. Zodoende kan je dus 100% gebruik maken van je converters.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

dus ... gewoon een potmetertje ertussen.....

Comment

Working...