opname

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

opname

Ik zoek een apparaat waarmee ik een stuk stereogeluid op kan nemen. Ik wil ergens een mix opnemen van max 2uur, en dan later op m'n computer kunnen zetten. De recorder moet dus een harde schijf hebben. Ik zat ook hieraan te denken (vb): Tascam MF-P01, Tascam Porta-02 MkII, alleen ben ik helemaal niet thuis in dit soort apparaten. Hoelang kan je bijvoorbeeld op zo'n tape opnemen en hoe is de kwaliteit?

Er hoeven geen effecten of weet ik veel op te zitten, gewoon stereo geluid op kunnen nemen van degelijke kwaliteit voor ongeveer 2 uur.

Budget 200 euro

Gr.

)jeroen(
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

200 euro is niet veel.

Maar is een laptop met een flinke hardeschijf en een usb geluidskaart niets voor je?
    Daar is al een topic over.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• )jeroen(
      • Jan 2001
      • 546

Btw: Ik gebruik op de computer Cool Edit pro om de line-in op te nemen. Een laptop heb ik niet en die haal ik ook nergens voor 200 euro denk ik .

Het is meer van: als het kan is het leuk, maar als het niet voor de 200 euro kan, dan jammer...
      Gr.

)jeroen(

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Onder de 200 vind je niks fatsoenlijks. Ik ben er ook een tijd naar opzoek geweest, maar heb makkelijkste was een Marantz opname ding, maar die koste 800 euries.. Kon je 10 uur mee opnemen etc op een soort hardeschijf.

Greetzz Iko

Comment

• )jeroen(
          • Jan 2001
          • 546

Is opname door middel van zo'n soort cassette (http://www.tascam.de/mf-p01.html) dan niks?

Kost maar 160 euro. De kwaliteit die ik er van verlang moet toch ongeveer net zo als een 128 kb/s mp3tje zijn (of hoger natuurlijk).

(edit) Nu ik de gebruiksaanwijzing heb doorgelezen krijg ik steeds meer het gevoel dat die tascam alleen maar voor microfoonopname is.

Is een minidisc speler geen goede optie voor mij?
          Gr.

)jeroen(

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Kijk eens of je een portabal Dat recorder ergens kan lenen. De geluidskwaliteit daarvan is velen malen beter dan MD. Die tape recorder zou ik niet nemen. Puur omdat er 4 tracks op 1 tape wordt gezet. (de geluidskwaliteit is het zelfde als bij een normaal bandje).

Comment

• giserke
              • Nov 2003
              • 456

je moet eens kijken op www.marktplaats.nl
              Ik heb het volgende gevonden:
              Aangeboden: Adat classic 8 sporen digitale recorder
              Prijs: €350.00

Adverteerder
              Naam: jerry (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
              Telefoonnummer: 06-50402304
              Regio: Zuid-Holland

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

Hallo,
                Ik neem al jàren muziek op op videoband. (met een hifi stereo video recorder). Dit is zéér handig: een groot dynamisch bereik en opnametijden tot 4 à 5 uur , op gewone snelheid. Je zet dat ding op, regelt het een beetje naar 0 dB, en je hoeft er voor de rest niet meer naar om te kijken.
                Als je met een digitale recorder werkt moet je het opnameniveau verekkens goed in de gaten houden, toch zeker bij live muziek; hier heb je met een vcr veel minder last van.
                Natuurlijk hangt het een beetje af van de opnamekwaliteit die je verlangt, maar ik denk dat je voor 200€ niet veel beter gaat vinden.

Succes,
                Pino
                Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

citaat:Geplaatst door Pino

Hallo,
                  Ik neem al jàren muziek op op videoband. (met een hifi stereo video recorder). Dit is zéér handig: een groot dynamisch bereik en opnametijden tot 4 à 5 uur , op gewone snelheid. Je zet dat ding op, regelt het een beetje naar 0 dB, en je hoeft er voor de rest niet meer naar om te kijken.
                  Als je met een digitale recorder werkt moet je het opnameniveau verekkens goed in de gaten houden, toch zeker bij live muziek; hier heb je met een vcr veel minder last van.
                  Natuurlijk hangt het een beetje af van de opnamekwaliteit die je verlangt, maar ik denk dat je voor 200€ niet veel beter gaat vinden.

Succes,
                  Pino
                  is naast de kwestie, hij wil digitaal opnemen op meer sporen, met uw VCR zal je niet ver geraken, zeker niet als je de kwaliteit beziet tov ADAT opnemen.

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

citaat:Geplaatst door )jeroen(

Ik zoek een apparaat waarmee ik een stuk stereogeluid op kan nemen. Ik wil ergens een mix opnemen van max 2uur, en dan later op m'n computer kunnen zetten. De recorder moet dus een harde schijf hebben. Ik zat ook hieraan te denken (vb): Tascam MF-P01, Tascam Porta-02 MkII, alleen ben ik helemaal niet thuis in dit soort apparaten. Hoelang kan je bijvoorbeeld op zo'n tape opnemen en hoe is de kwaliteit?

Er hoeven geen effecten of weet ik veel op te zitten, gewoon stereo geluid op kunnen nemen van degelijke kwaliteit voor ongeveer 2 uur.

Budget 200 euro

Hier staat niets over meersporen opname enkel over een tamelijk lange opname.
                    Ook het budget is zó laag dat er niet echt veel beter inzit.
                    En : misschien is de kwaliteit op VHS band voor hem wél goed genoeg ...

groetels,
                    Pino
                    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

2 sporen : (2ehands) DATje, of de md met LongPlay versie.

met een glasvezel je computer in , en klaar is klara.

Comment

• )jeroen(
                        • Jan 2001
                        • 546

Het gaat meer om opnames die ik later op cd kan zetten, dus dan moet je denken aan 70 of 80 minuten (stereo).

MD'tje dan maar denk ik. BTW, het heeft totaal geen haast ofzo, ik was alleen nieuwsgierig naar de mogelijkheden.
                        Gr.

)jeroen(

Comment

Working...