BPM veranderen in Cool Edit Pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • - -Niels- -
    • Aug 2003
    • 253

BPM veranderen in Cool Edit Pro

Beste mensen,

Het leek mij leuk om in Cool Edit Pro 2.0 een mix te maken van verschillende nummers, alleen;
    Ik ben al een hele tijd aan het klooien om de BPM - van de verschillende nummers die ik in de Multitrack View onder elkaar plak - gelijk te zetten. Maar hoe moet dat, want ik kom er niet uit!?

Alvast bedankt,
    Niels
  • showband
    • May 2001
    • 4524

even opnieuw inspelen. [)]

Zoek voor dat soort zaken in software. In de helpfunctie op zoektermen: timestrech, speed en pitch parameters.
    lekker belangrijk!

Comment

• - -Niels- -
      • Aug 2003
      • 253

citaat:Zoek voor dat soort zaken in software. In de helpfunctie op zoektermen: timestrech, speed en pitch parameters.
      En zelfs dan kom ik er niet uit/kan het niet!

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Mischienis dit niet de aangewezen software om dit in te doen.

Mischien is dit;

wel wat beter bruikbaar, er staat een demoversie op deze pagina.....
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Cool Edit Pro is inderdaad niet het aangewezen programma voor het maken van mixen.
          Het kan op zich wel, als je gebruik maakt van pitch en/of pitch-bend.
          -Eerst selecteer je van elk nummer exact 8 beats (of meer).
          -Door de tijdsduur van de selectie door het aantal geselecteerde beats te delen krijg je de duur van 1 beat.
          -Deel 60 (seconden) door de tijdsduur van 1 beat en je hebt het aantal bpm.
          -Met de pitch kun je aantal bpm van de (gehele) nummers op elkaar aanpassen.
          -Zorg dat het aantal bpm van de nummers sowieso vrij aardig overeenkomt, anders gaan de nummers al snel slecht/anders klinken.
          -M.b.v. de pitch bend kun je de pitch langzaam laten stijgen en/of dalen.
          -Tijdens het mixen eventueel nog een equalizer (van Cool Edit) op de nummers loslaten. Door van 1 van de 2 nummers de lage frequenties (beats) te verzwakken lopen nummers vaak mooier in elkaar over.

Bekende computerprogramma's die dit voor je doen zijn Traktor en BPM Studio .

Met Cool Edit kun je ook nog bijvoorbeeld:
          -Het volume van het eerste nummer langzaam uit laten faden, terwijl je het andere nummer op het laatste moment laat infaden.
          -Ipv het volume uit/in te faden, kun je ook de pitch van het eerste nummer verlangzamen, vervolgens het tweede nummer er direct in, of de pitch van het tweede nummer als het ware infaden (met pitch bend).
          -Of (goed getimed) een geluidje (bijv. van een scratchende plaat) tussen twee nummers in laten horen.
          -Of etc....

Mvg Johan

Comment

• - -Niels- -
            • Aug 2003
            • 253

Zozo!!! Bedankt voor de reacties! Ik zal es kijken of 't me allemaal lukt! Thnx!

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

..is cool, post dan ook meteen even wat resultaat...
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...