Ik weet niet echt of ik in het juiste forum zit, maar hebben sommige mensen goede ervaring met cubase sx? Logic beter? Heeft iemand demos die hij/zij zelf gemaakt heeft met Cubase of Logic?
Cubase
Collapse
X
-
Wij gebruiken in de studio Logic ( emagic )
zeer stabiel programma maar dat geldt ook voor cubase
Het is maar wat je leuk vind om naar te kijken
de 2 programmas hebben een verschillende layouts ( scherm-indeling dus )
Je moet ze allebei even zien werken en kijken wat jij het leukste vind om mee te werken
Kwa mogelijkheden en zijn ze bijna gelijk
Naar mijn weten is er maar één verschil :
de laatste software updates van Emagic zijn alleen maar te verkrijgen voor Mac.computers ( dit ben ik niet helemaal zeker )
http://users.pandora.be/uptide/
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist. -
Ik heb gewerkt met Cubase als nood oplossing. Toch heeft logic absoluut mijn voorkeur. Vooral voor audio is het beter. Net zoals in BV protools kan je in logic oneindig routen naar bussen enz. In Cubase kan dit niet. Als snel liep ik daar dus tegen problemen aan. BV dat je mono kanalen niet naar een stereo bus kan sturen (met panning dan).
Het is even wazig, maar als je het snapt is logic absoluut een top programma. Kwa midi al helemaal.
Logic 6 is inderdaat alleen verkrijgbaar voor de mac (OSX). Dit omdat Emagic is overgekocht door Apple.
Comment
-
cubase sx 2 is idd zeer okee, sx1 ook al maar idd rare routing met sends/returns. dat is nu geloof ik opgelost (het kon allemaal al wel met sx1 maar alleen via een omweg met sends naar bussen sturen, en dan effecten daarop inserten).
Heb overigens zelf sx2 nog niet, wel over gelezen (computer music). Video toestanden schijnen nu ook iets beter geregeld te zijn...
Cubase is tot nu toe het meest "open platform" qua plugins etc, dat bevalt me wel. Ook die leuke freeware plugins die door mensen geschreven zijn, en gewoon op het net zijn gezet.... (blockfish etc)
Heb ook protools en die plugins die je dan weer alleen voor rtas hebt klinken vaak wel erg goed....
knoppen en waarden :)Comment
-
Ik werk tot volle tevredenheid nog steeds in cubase-VST onder windows-ME.
Voorbeeld mixje : http://www.musicon.nl/disco/mp3/disco1.mp3
(opname live in een 24sporen alesis gedaan via inserts stageblock. Daarna .wav getransferred naar VST PC)
Logic is een exclusief apple verhaal geworden en alleen daarom al oninteressant voor mij.
Welk systeem je ook wil aanschaffen. Ik raad je sterk aan om er een faderpanel bij te kopen. Om met gewone knoppen functies te kunnen bedienen. Dat maakt een enorm verschil uit!lekker belangrijk!Comment
Comment