harddisk recording

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

harddisk recording

weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?
    Ik bedoel, als je vb 1 uur opneemt schrijft hij de data systematisch weg op de hardeschijf of neemt hij het op in een soort cach-buffer en schrijft hij het weg wanneer je stopt met opnemen?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

De recorder neemt de muziek direct op op de HD, maar ongeconprimeerd (dus als WAVE in Windows). Buffers zijn niet groot en kunnen geen uren aan data aan. Soms kun je als de hele opname is voltooid wel je bestand comprimeren naar bijv. MP3 (als je op de PC werkt), maar als je het in WAVE houdt kun je het t beste bewerken.

Dit is ongeveer wat ik er van weet... Als ik fouten heb gemaakt, mogen ze gecorrigeerd worden

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Harddisc recorders kunnen niet comprimeren naar mp3. dat heeft uiteraard geen enkele funtie.
      In een HD recorder werkt het het zelfde als in een PC of Mac. Alles wordt gewoon direct op de HD geschreven en als die HD het nodig vind buffert hij.
      Maak maar eens een Mackie HDR open. zit gewoon een intel moederbord in met celeron processor. Hier draait een Unix gebaseert systeem op.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door Mathijs
        Harddisc recorders kunnen niet comprimeren naar mp3. dat heeft uiteraard geen enkele funtie.
        Ik zei er ook bij: als je op de PC opneemt Functie lijkt me duidelijk: lekker compact bestandje overhouden. [8D]

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Dat is waar. Maar de kwaliteit laat dan wel erg ten wensen over. [?]
          Opnames wil je uiteraard in zon goed mogelijke kwaliteit. Niet iets wat helemaal dood is gecomprimeerd.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Een DJ heeft geen enkel probleem met het afspelen van MP3's. Als je opnames maakt en deze moet verwerken heb ik heel erg veel moeite met MP3. Ik wil de wave(s) hebben om deze verder te kunnen bewerken met de best mogelijke kwaliteit, liefst ook nog eens alles in meer sporen om de mix achteraf aan te kunnen passen.

Een harddiskrecorder zal inderdaad alles als wave op je harddisk zetten. Van Roland (en ook andere merken doen dit) had je de VS-880 bijvoorbeeld waarmee je op 48.0, 44.1 en 32.0 kHz kon opnemen en zo een beetje kon spelen met de maximale opnametijd maar compressie in een HD recorder ben ik (gelukkig) nog niet tegengekomen.

Comment

Working...