yamaha ns-10m

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waaser
    • Feb 2004
    • 9

yamaha ns-10m

Hallo mensen,
    vorige week heb ik yamaha ns-10m's gekocht + een amp.
    Heb zelf niet veel vergelijking met andere monitors maar vind ze oke klinken.
    Ik hoor zoveel meningen over deze monitors en vooral dat het klotemonitors zijn die klinken als een goedkope hifi speaker.
    Waarom zeikt iedereen zo vaak over ns-10m,s terwijl ze in de grootste studio's worden gebruikt en niet alleen voor extra erbij...
    Graag uw mening !
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Werden gebruikt, verleden tijd. ooit was de ns10 de oplossing voor nearfield, maar daar is de tijd achteraan gekomen.

De meeste studio's zijn op tannoy overgeschakeld, ook wel op genelec, terwijl de echt grote jongens (filmstudio's in hollywood, etc) meyer x10 of eigenbouw draaien.

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

Het idee van de NS-10's is toch ook dat je juist met die speaker een huiskamer setje, autoradio, walkman e.d. simuleert. Naar mijn idee staan die NS-10's in studio's als controle als het op slechte speakers goed klinkt. Om op te mixen gebruiken ze die NS10's niet hoor dan zetten ze die grote kasten die er altijd naast staan wel aan. Alleen ter controle luister je af en toe eens op NS 10's. Ik moet nog steeds zo'n setje kopen voor in de studio.

Volgens mij is de NS-10 ook niet echt een monitor om de hele dag naar te luisteren, dan zijn er vele monitoren die plezieriger en meer open klinken.

Groeten Martin
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...