Gestolen database

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Gestolen database

Hallo,

Naar aanleiding van een nieuw 'gestolen'-bericht kwam ik op de volgende gedachte: niet iedereen zoekt vaak genoeg op het forum om valse namen of gestolen goederen op te merken. Dat komt misschien omdat een standaard zoekopdracht door het forum te veel rommel oplevert (door niet-relevante berichten worstelen, diefstallen die inmiddels zijn opgehelderd enz. enz.).

Oplossing:
    Een met de hand bijgehouden database met gestolen goederen en verdachte personen met vanaf elk record een link naar de 'brief' zodat eventuele context bij een hit kan worden opgezocht.

Als het zo simpel wordt (geen irrelevante hits door hoeven zoeken) als alleen maar een producttype of huurdersnaam intikken en zien of dat iets oplevert of niets... kan zorgen dat een zoek op het forum standaardprocedure wordt bij het controleren van de identiteit van een huurder of bij het kopen van tweedehands materialen. Is dit een idee?

Groetjes,
    Sjoerd
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Kan ik bij de "vervelende locaties" database toevoegen, vraag blijft of het zo nuttig is. Dit soort dingen werkt alleen als er veel mensen er eerlijk gebruik van maken, anders heb je er niks an.

Comment

• SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

Klopt, mijn voorstel zou dus ook zijn dat de inhoud van die database alleen door een aantal moderators kan worden bijgewerkt (net zoals het 'gestolen/vermist...' topic). Daardoor blijft de inhoud up to date, worden opgeloste zaken weer verwijderd.

Zo zou iedereen er snel in kunnen zoeken en zien of hij nog verder moet navragen of dat een klant/een tweedehands koop wel okee is. Want ik moet eerlijk zeggen dat als ik op een product (dat vooral eigenlijk) zoek, nog veel te veel oude topics moet doorspitten om te weten of het wel of niet relevant is. Daarom maak ik niet elke keer van de zoekfunctie gebruik, en dat bevordert nou niet bepaald de functie ervan.

Misschien is dit trouwens ook wel iets wat buiten J&H bekend moet worden en misschien ook wel (als er bij J&H niet voldoende draagvlak is) buiten J&H ontwikkeld moet worden.

Groetjes,
      Sjoerd

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

tja,

a vind ik dat meer een politie-zaak,
        b vind ik dit een gratis service van jenh,
        c de meeste spullen verdwijnen naar het buitenland,
        d wie betaalt dat ??? we doen alles al gratis, op dit forum...Blijft geen feest, natuurlijk.

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

@**************: Het lijkt mij persoonlijk verstandiger om even te kijken naar de vraag naar deze dienst en vervolgens eens te kijken of het misschien ook wel wat op kan leveren. Eventueel zou je zelfs op basis van giften van mensen die hun spullen terug vinden wat kunnen ontwikkelen. Maar dit is al een stap verder. Eerst is het eens interessant om te kijken of het wel mogelijk is en wat het dan precies moet worden/gaat kosten.

Comment

Working...