Topics

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

reactie van Mephisto verwijderd, het verzoek telefonisch contact op te nemen blijft van kracht, dit forum is geen openbaar forum, het plaatsen van onzin wordt nog steeds niet toegestaan.

Wel even reageren op de reactie van Rhythem: Het forum is geen verlengstuk van de verkoopafdeling van J&H!
    In mijn eerdere reactie had ik dat duidelijk willen maken, echter klaarblijkelijk niet helder genoeg geweest.

Mensen die van verschillende deelnemers/moderators een mailtje ontvangen moeten zich maar eens heel goed achter de oren krabben en bij zichzelf te rade gaan of ze wel het juiste forum bezoeken.

Nog even terug komen op de service van J&H; Mensen die mailen krijgen netjes via de mail antwoord. het forum wordt NIET als verlengstuk van de verkoopafdeling gebruikt, dit in tegenstelling van andere webshops.

Het forum is een gebruikersforum, de spelregels voor deelname zijn helder. Voldoe je niet aan die spelregels dan wordt daar wat van gezegd. Is niet altijd leuk als je op de vingers wordt getikt, maar wel altijd in alle openheid en met de spelregels als handleiding.

Gezien de herhaling van zetten in bovenstaande reacties graag vernieuwende reacties of liever....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Vervallen

Of een ander forum zoeken. Er zijn er genoeg te vinden op forum. Het grote voordeel van dit forumis echter dat het een hele hoop info bevat en veel actieve gebruikers heeft. Waardoor je bijna altijd een antwoord kan vinden/krijgen op jouw vraag.

Je moet je alleen wel aan de regels houden die J & H hebben opgesteld. Of je het er nu mee eens bent of niet.

En door het openhouden van dit forum geeft men aan dat er ruimte voor discussie over bepaalde regels is. En motiveerd men hun actie's.

Comment

• Rhythm
        • Jun 2005
        • 18

Dat bedoel ik dus:

"Of een ander forum zoeken"

Is dat een manier van klanten weghouden of wegduwen??? JA duidelijk wel! Sorry maar op zo'n moment gaan mijn service-punten dus echt duidelijk niet naar hier toe!

Comment

• Vervallen

Ik denk niet dat ik spreek voor de beheerders van dit forum. Meer hoe ik het zie.

Ik denk dat j eniet veel keus hebt. Of je moet willen meepraten op new-line

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

Of een ander forum zoeken. Er zijn er genoeg te vinden op forum. Het grote voordeel van dit forumis echter dat het een hele hoop info bevat en veel actieve gebruikers heeft. Waardoor je bijna altijd een antwoord kan vinden/krijgen op jouw vraag.

Je moet je alleen wel aan de regels houden die J & H hebben opgesteld. Of je het er nu mee eens bent of niet.

En door het openhouden van dit forum geeft men aan dat er ruimte voor discussie over bepaalde regels is. En motiveerd men hun actie's.

citaat:Geplaatst door Rhythm

Dat bedoel ik dus:

Is dat een manier van klanten weghouden of wegduwen??? JA duidelijk wel! Sorry maar op zo'n moment gaan mijn service-punten dus echt duidelijk niet naar hier toe!
            Geheel in de trant van Doe Maar : He , er zit een knop op je TV,

wil ik toch graag ff melden dat , waar nodig,
            x we soms foto's van leden posten op onze eigen prive servers,
            x we geheel en al gratis al bijna 16.000 topics hebben opgezet en onderhouden
            x we bijna 6000 leden hebben die zich ingeschreven hebben
            x we een tigvoudige aantal Hits hebben van niet aktieve leden (lezers)

x en er af en toe best wel eens iets fout gaat.

De kans dat ik vannacht wakker lig van het forum is net zo klein als die chronische dronkenschap van OpperMod, eerder dit topic.

Oh, en de JenH bemoeienis strekt zich zover dat ik als Modje geen
            stuiver minder betaal voor hun produkten dan de rest van de klandizie.
            Factuur ligt hier ter inzage.

Op deze discussie mag dan ook gauw een enorme abus.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Dat bedoel ik dus:
              Dat is de helderheid waar wij voor staan, we geven helder weer welke onderwerpen wel en welke niet op het forum thuishoren, het aantal was me even ontschoten, maar inderdaad, meer dan 16000 onderwerpen en ruim 2000 vaste bezoekers per week, dat ljikt mij motivatie genoeg om te stellen dat we wel iets goed doen.

Hiermee zeggen we niet: "hoepel maar op" Hiermee geven we aan onder welke condities je mee mag doen. Lijkt me niet dat we de drempel erg hoog leggen...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Boven aan de pagina: http://www.licht-geluid.nl/forum/default.asp
                citaat:
                Er zijn 203635 berichten, 13879 onderwerpen en 5753 leden
                met dien verstande dat er een aantal topics gecleaned zijn, en er een aantal op een oude server staan (oude forum)

het 203.636e bericht (dit bericht) is dan ook geplaatst zonder enkele gewetenswroeging.

En er zijn op dit moment een kleine 150 fora, met een merendeel met nog geen 500 posts.
                Ga je daar toch lekker je vraag stellen. Krijg je pas een lekker antwoord...

Ik was benieuwd naar de buitenlandse fora, en je raadt het al, : je wordt eerst gescreeend door de admin ter plekke. Ben je wel diegene die je zegt dat je bent, hotmail-adressen verboden, etc., kortom : wees welkom, voel je welkom, en gedraag je welkom.

Comment

• Rhythm
                  • Jun 2005
                  • 18

Oke ik begrijp het al,
                  Het draait hier dus duidelijk om het aantal forum-leden.
                  Het feit dat er vergelijkingen worden gemaakt met andere fora is een zeer slechte uiting. "fora waar net 500 berichten zijn gepost" lijkt me stug, ik zit regelmatig op andere forums waar echt wel wat meer berichten/topics zijn geplaatst.
                  Dat ik hier dus duidelijk niet zo ver mee zou komen is wel duidelijk, de meeste members zien me liever gaan dan komen! (slechte uiting tegenover de klant dacht ik zo).

En inderdaad zoals hierboven vermeld, is een onderwerp besproken en opgelost verwijder hem dan. Als iemand anders met dezelfe vraag komt beantwoord hem dan ook op zijn manier zoals hij het wil en niet van "ga zoeken" of "SLOTJE!!!, dit hebben we 6 jaar terug ook al gehad" terwijl sommige members net 2 dagen het forum bezoeken.

Het lijkt soms wel of dat je er niet bij mag horen als member dat je gewoon wat mee moet kijken en eventueel kletsen.

Ik neem aan dat je als moderator/admin toch wel meer kan doen dan hele dagen slotjes uitdelen???

Comment

• Nielsken
                    • Oct 2005
                    • 76

Oke ik begrijp het al,
                    Het draait hier dus duidelijk om het aantal forum-leden.
                    Het feit dat er vergelijkingen worden gemaakt met andere fora is een zeer slechte uiting. "fora waar net 500 berichten zijn gepost" lijkt me stug, ik zit regelmatig op andere forums waar echt wel wat meer berichten/topics zijn geplaatst.
                    Dat ik hier dus duidelijk niet zo ver mee zou komen is wel duidelijk, de meeste members zien me liever gaan dan komen! (slechte uiting tegenover de klant dacht ik zo).

En inderdaad zoals hierboven vermeld, is een onderwerp besproken en opgelost verwijder hem dan. Als iemand anders met dezelfe vraag komt beantwoord hem dan ook op zijn manier zoals hij het wil en niet van "ga zoeken" of "SLOTJE!!!, dit hebben we 6 jaar terug ook al gehad" terwijl sommige members net 2 dagen het forum bezoeken.

Het lijkt soms wel of dat je er niet bij mag horen als member dat je gewoon wat mee moet kijken en eventueel kletsen.

Ik neem aan dat je als moderator/admin toch wel meer kan doen dan hele dagen slotjes uitdelen???

Als jij hun tijd niet inneemt door domme opmerkingen, ja dan kunnen ze meer doen!

Btw, als ik hier admin was had je al ban vast

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

@ Rhythm:

Pimmetje, pimmetje, pimmetje.... je slaat de plank echt hélemaal mis gewoon !!
                      Als je dit als 'buitenstaander' leest verbaas je je erover dat jouw reacties niet verwijderd worden:

* Je komt steeds met dezelfde $@*&%%@-argumenten
                      * Er wordt steeds overnieuw door div. Mod's gepoogd normaal te reageren op jouw posts, met veel duidelijke uitleg, maar het kwartje wil maar niet vallen bij je geloof ik

Dit onderwerp is gestart vanuit de frustratie dat sommige topics wel héél banaal worden gesloten, dit is gewoon een feit en in diverse (wél normale) reacties worden een aantal verklaringen hiervoor aangedragen (mod's zijn dus ook gewoon mensen).

Ik vind het heel treurig dat jij hier nu al een paar keer een beetje dom ligt te reageren en de discussie op deze manier wegtrekt van waar het allemaal om was begonnen.

Hopelijk is word het duidelijk voor je als ik het je nog één keertje even samenvat:

Dit forum is géén verlengstuk van commerciele activiteiten van J&H (zoals al regelmatig door Moderator aangegeven). Het forum moet je dus zien als een compleet ONAFHANKELIJKE ontmoetingsplaats voor entertainment-enthousiastelingen. J&H is toevallig zo aardig deze ontmoetingsplaats te faciliteren, dat is de enige connectie. Opmerkingen als "zo ga je niet met je klanten om.." of "dit kan ik geen service noemen..." zijn dus volkomen misplaatst.

De moderators op dit forum doen dit er [u]VOOR DE LOL</u> bij, het is dus niet zo dat zij in dienst van weet-ik-veel-wie de hele dag politie-agentje op het forum liggen te spelen. Van alle members en gebruikers wordt verwacht dat zij dit forum gebruiken waar het voor bedoeld is en dus ook niet gaan vervuilen. Om dit alles nog extra een beetje in goede banen te leiden zijn de Moderators in het leven geroepen.

De cijfers (aant. topics/bezoekers/etc.) worden aangehaald om te illustreren dat er dus blijkbaar genoeg andere mensen zijn die zich wél kunnen vinden in de manier waarop dit forum gerund wordt. Daarnaast illustreren de cijfers ook dat dit dus een van de weinige écht actieve forums is op ons gebied.

Hopelijk begrijp je nu het algemene standpunt en bedenk je je de volgende keer wat langer voordat je weer een kant-noch-wal-rakende reactie plaatst. Het is wel erg makkelijk een 'anonieme' zeik-reactie te geven op een anders redelijk serieus forum.

Verder denk ik dat het voor Moderators ook lastig is nu écht goed te reageren op "de-manier-waarop-sommige-topics-worden-dichtgegooid".

Ook ik kan me enigzins storen aan de soms behoorlijk botte reacties (van andere members) of slotjes (door modjes), sommige vragen mogen er ook naar mijn mening gerust wat langer op blijven staan, vragen hoeven uiteraard niet per sé door MOD's te worden beantwoord. Is het geen goed idee in het beleid op te nemen dat ELK topic minimaal 3 of 4 dagen on-line blijft of zo?

Maar goed, om effe terug on-topic te komen, ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat het 'vervelend-dichtgooien' veelal ligt aan:

* De toon die de topic-plaatser heeft gezet (soms is het overduidelijk dat ze gewoon te lui of te vatsig zijn om zelf effe te zoeken)
                      * Het humeur van de betreffende MOD
                      * Het karakter van de betreffende MOD

Dit zijn nu eenmaal dingen die je niet 1,2,3 verandert, we leven hier in een REEELE wereld, dus: Grow up man!

Is een van jouw topics dichtgegooid, ga dan klagen bij de betreffende MOD of bij de opper-MOD.

Zo, nu heb ik er ook weer effe genoeg van....
                      Lekker weekendje festivallen, mjum, mjum....
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

"fora waar net 500 berichten zijn gepost" lijkt me stug, ik zit regelmatig op andere forums waar echt wel wat meer berichten/topics zijn geplaatst.
                        wel ff goed quoten , en lezen.
                        er staat : ""een kleine 150 fora, met een merendeel met nog geen 500 posts. ""

citaat:
                        Als iemand anders met dezelfe vraag komt beantwoord hem dan ook op zijn manier zoals hij het wil
                        Wil ik best, geef eerst ff een adres waar mijn factuur naartoe kan.

citaat:
                        tuurlijk, als je me ervoor betaalt wel.

Maar zaken als vrachtwagenverlichting, identieke fixtures zoner controller etc doe je maar lekker ergens anders, bij je leverancier ofzo. Er zijn spelregels, en die zijn erg gemakkelijk.

ctrl V+P :
                        1. Discussieforum: Het onderwerp moet aangeven waar je met anderen over wilt discussieren
                        2. Het onderwerp komt nog niet op het forum voor, het is iets wat je gaat bespreken en nog niet in een ander onderwerp wordt besproken.
                        3. taalgebruik: Nederlands, duidelijk leesbaar, niet discriminerend of aanstootgevend voor andere deelnemers.
                        4. Het plaatsen van links naar andere sites kan mits er direct wordt doorgelinkt naar het artikel, of afbeelding.
                        5. Het is en discussieforum, respecteer de meningen van anderen en kom met argumenten om je stellingname te onderbouwen. NB: dit gaat niet met een one-liner.
                        6. Een posting die je plaatst dient "on-topic" te zijn, heeft je posting niets met het topic te maken, dan wordt hij verwijderd van het forum.
                        7. Dit is een moderated forum, het moderatorteam toetst onderwerpen aan: bovenstaande punten en alle aanvullende punten die nodig zijn voor een normaal verloop.
                        8. Geen commerciele uitingen of vragen als: "Waar kan het beste en/of goedkoopste een PA huren?"

En daar mag je het mee doen. Heb je trouwens ook akkoord op gegeven, bij je deelname.
                        Zoniet : graag naar die andere fora, met die duizenden topics en posts waar je toch al regelmatig op zit.

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Mij mening wordt nu alweer verplaatst met het verzoek of ik wil bellen als ik ergens problemen mee heb !!!!

IK HEB NERGENS PROBLEMEN MEE HOOR !!!!

je moet gewoon doen wat jullie het beste uitkomt !

Alleen soms wordt er verkeerd op de spijker geslagen !

Dit is een van mijn redenen dat ik HIER nooit iets zal bestellen !!!

Reden dat ik hier zit is dat er soms interessante topics voorbij komen waar je iets van kunt leren !

Plus dat je elkaar een handje weg kan helpen in deze kleine wereld van licht en geluid !

Samen iets kunnen oplossen is het mooiste wat er is !

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door mephisto

citaat:Geplaatst door **************
                            zou ik nou echt wakker liggen denk je &gt;&gt;&gt;

Leuke uitroeptekentjes heb je , trouwens...[V][V][V]

Comment

• soundcheckfrits
                              • Jan 2005
                              • 455

citaat:Geplaatst door mephisto

zou ik nou echt wakker liggen denk je &gt;&gt;&gt;

Leuke uitroeptekentjes heb je , trouwens...[V][V][V]
                              kom op man!! het is een vraag maar raak forum, en dan gaan jullie even bekken,brommen,
                              pff kom op zeg.

enne mac gaat het bij jouw aleen om geld?? je had ook nee kunnen zeggen toen je MOD werd!!!!
                              de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• axs
                                Moderator
                                • Jun 2002
                                • 2687

Ook even een reactie van mijn kant over het hele slotjes-verhaal.
                                Ik kan het alleen maar eens zijn met de rest van mijn collega-moderatoren wat betreft hun betoog. Eveneens kan ik me erg goed vinden in het betoog van Berolios.

Als moderatorteam proberen wij op een correcte manier om te gaan met slotjes.
                                Zo zullen wij indien een slotje wordt voorzien of een topic verwijdert steeds de reden erbij geven en/of een mailtje sturen naar het desbetreffende lid.
                                Slotjes worden echt wel afgewogen. Komen we er zelf niet meteen uit, dan overleggen we ook nog met de collega-moderators.
                                Ben je het niet eens met een slotje of de reden waarom een topic/reactie wordt verwijdert, wij zijn steeds bereikbaar via mail. Wil je niet met de desbetreffende moderator zelf overleggen, dan kan steeds een mailtje naar admin@licht-geluid.nl.
                                We zijn er nog steeds op de eerste plaats om jullie te helpen en het forum dan ook overzichtelijk te houden.

Waarom er de laatste tijd erg veel slotjes zijn uitgedeeld heeft diverse redenen.
                                Zo kan je merken dat bv topics gestart door een bepaald forumlid voorzien zijn van een slotje.
                                Dit had als reden dat forumlid X steeds op een arrogante manier zijn vraag stelde en dan nog met erg weinig achtergrondinfo.
                                Diverse forumleden hadden X al duidelijk gemaakt dat het hier zo niet werkte. Diverse mailtjes van mij naar dat forumlid brachten ook geen oplossing. Daar heb ik dan ook de nodige slotjes uitgedeeld.

Verder even een reactie waarom ik het topic dat aanleiding gaf tot dit topic (standalone mode van een fixture).
                                Als iemand blijkbaar echt niet de moeite wil doen om even de manual door te nemen dan denk ik niet dat wij hier met een kant-en-klare oplossing moeten komen.
                                Zoals ik al paar keer heb aangehaald in sommige topics lijkt het wel of 'jullie plan trekken' niet meer in het woordenboek van tegenwoordig staat.
                                We beginnen echt te groeien naar 'een handje vasthouden'-mentaliteit. Een mentaliteit waar ik het misschien wat moeilijk mee heb, maar als dat hetgene is waar wij naartoe groeien, dan stop ik ermee. Dat is namelijk net de charme van deze business.

Er wordt hier geroepen om bij het sluiten van een topic een linkje te zetten naar het reeds bestaande topic.
                                Tja, bereiken we dan niet weer hetzelfde? Dat wij als moderatorteam jullie zoekwerk gaan doen...
                                Indien een link niet meteen duidelijk is, graag... maar eentje die je zo vindt via de zoekfunctie...

Dan ook nog even reageren op het sticky maken van bv topics ivm verschillende desks.
                                We hebben dit bewust niet gedaan omdat deze topics ook steeds bovenaan blijven staan en je dus eerst x-aantal pagina's moet verderklikken voor je aan de nieuwe topics komt. Dit komt de leesbaarheid echt niet ten goede.

Grtz
                                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...