Open Source community

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Zou het gebrek aan respons soms niet zijn oorsprong vinden in het veel te onduidelijke en te algemene karakter van de vraagstelling?
    De vraag klinkt nu als: "Wie heeft er zin in vis".
    Nu ja, ik heb wel zin in vis maar wie gaat hem vangen en bakken, hoe komt hij op mijn bord, ...?
    Zou de reactie niet groter zijn mocht iemand BIJVOORBEELD zeggen "Hé laten we eens een DMX-sturing bouwen die goedkoop is, makkelijk na te bouwen is en met begrijpbare software die heel makkelijk te bedienen is."
    Dan weet je pas welke richting het uitgaat namelijk.
    Ik had dus ook nog niet gereageerd omdat ik wou afwachten wat het project concreet ging worden.
    Tevens moet er toch, zoals bij de meeste opensourceprojecten, een soort leider zijn die de boel een beetje coördineert? Ook daarover werd nog niet gesproken wegens, hier waarschijnlijk ook weer, de te onduidelijke beeldvorming.

is het niet wenselijk om dit initiatief op dit moment verder uit te diepen.
    M.a.w. het is m.i. net WEL wenselijk om dit inititatief op DIT moment verder uit te diepen en te concretiseren!
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha heren,

Inderdaad kan ik me in het commentaar van Laserguy wel vinden.
      Handiger zou natuurlijk geweest zijn als ik eerst de vraag gesteld zou hebben in welke vorm een eventuele community in dit forum geintegreerd zou worden ;-)

Gezien ik het huidige forum al aardig praktisch en info verstrekkend vind de vraag wat de "community-tak" inhoudt en aan meerwaarde biedt ... weet nu nog steeds niet hoe en wat.

Ik zie 't wel verschijnen ... groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Originally posted by laserguy
        Zou het gebrek aan respons soms niet zijn oorsprong vinden in het veel te onduidelijke en te algemene karakter van de vraagstelling?
        De vraag klinkt nu als: "Wie heeft er zin in vis".
        Nu ja, ik heb wel zin in vis maar wie gaat hem vangen en bakken, hoe komt hij op mijn bord, ...?
        Zou de reactie niet groter zijn mocht iemand BIJVOORBEELD zeggen "Hé laten we eens een DMX-sturing bouwen die goedkoop is, makkelijk na te bouwen is en met begrijpbare software die heel makkelijk te bedienen is."
        Dan weet je pas welke richting het uitgaat namelijk.
        Ik had dus ook nog niet gereageerd omdat ik wou afwachten wat het project concreet ging worden.
        Tevens moet er toch, zoals bij de meeste opensourceprojecten, een soort leider zijn die de boel een beetje coördineert? Ook daarover werd nog niet gesproken wegens, hier waarschijnlijk ook weer, de te onduidelijke beeldvorming.

M.a.w. het is m.i. net WEL wenselijk om dit inititatief op DIT moment verder uit te diepen en te concretiseren!

Waarom kom je pas nu met deze verdiepingsvraag?

Maakt mij niet veel uit hoor, maar als je mensen eerst twee weken de tijd geeft te reageren, dan komt het op mij vreemd over als er nu, na mijn reactie, een kritische vraag volgt.
        Lijkt mij evident dat je deze ook reeds eerder had kunnen stelen.

Inhoudelijk: De vraag is niet concreter gesteld, simpelweg omdat dit de input was voor dat moment waarna werd geopperd dat in een apart gebruikersgroep verder uit te diepen.

Niet aan mij om over de inhoudelijkheid in te gaan, daarvoor ontbreekt de expertise.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• KoenB
          • Mar 2003
          • 453

ik stelde deze vraag met volgende dingen in mijn gedachten:

- IGBT sinus wave dimmer (daarom men vraag in techniek topic)
          - Artnet node
          - USBDMX software
          - Matrix software
          - DMX booster (niet zo eenvoudig als gedacht)
          - DMX merger
          - Fadertafel
          - .... en nog een hoop dingen waar ik nood vind aan een goed open source alternatief

Momenteel ben ik aan het denken om hier een apparte website voor op te richten, ik heb nl nog geen concreet idee van hoe dit te realiseren. Aangezien het blijkbaar toch moeilijk is om dit mee in dit forum te verwerken.
          Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• BlueConfig
            • Aug 2005
            • 138

Mss hebben er nog mensen dezelfde reacties als ik ...

Ik persoonlijk wist niet goed wat de doelstelling was van uw vraag. En dan kijk ik ff de kat uit de boom mss da anderen het wel begrepen... dus ja daarom niet direct een reactie van mijnentewege...
            Greets,
            BLue CoNFiG

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Waarom kom je pas nu met deze verdiepingsvraag?

Maakt mij niet veel uit hoor, maar als je mensen eerst twee weken de tijd geeft te reageren, dan komt het op mij vreemd over als er nu, na mijn reactie, een kritische vraag volgt.
              Lijkt mij evident dat je deze ook reeds eerder had kunnen stelen.
              De verdiepingsvraag komt er omdat er iemand, cq jij dus, eens een beetje de boel hebt opgerakeld met je posting en dat is goed want jij bent de moderator en als je inderdaad ziet dat er geen leven in komt is een mogelijke juiste reactie inderdaad de jouwe: even een knuppel in het hoenderhok.
              Het gevolg is dan dat mensen die vanaf de zijlijn toekijken net dat stukje input krijgen waardoor ze ineens actief gaan meedoen.
              Dit proces is dus helemaal niet vreemd integendeel: dit proces is 100% natuurlijk en des mensches...

Nu ik dan ook in gang ben geschoten ook maar even een kritische noot met actieve voorstellen:
              1. in plaats van ons af te vragen hoe we dit in het forum gaan integreren zouden we ons misschien eerst niet beter afvragen WAT we gaan integreren EN OF DAT NODIG IS!
              2. aansluitend bij 1: moet hier niet een beetje een structuur en volgorde inkomen? We hebben ondertussen al een hoop losse eindjes maar moeten we die niet eens stap voor stap aan elkaar knopen.

Mijn voorstel: KoenB heeft iets praktisch, hij heeft dit gepost in techniek. Is dit niet de enige eenvoudige, simpele en werkbare manier? Geen speciaal gedoe: onder techniek je voorstel posten (IGBT) en het binnen DAT topic uitwerken? Aangezien KoenB dit proces start wordt hij automatisch coördinator van dat topic en stuurt hij met zijn posts bij waar nodig. De moderator van dit forum zorgt er voor dat er bij eventuele zware ruzies niet te veel brokken worden gemaakt.
              't Is misschien boerenlogica maar vergeet niet dat de Rabobank ook een boerenbank is die ondertussen wereldwijd wel een AAA-rating heeft opgebouwd dankzij die boerenlogica en dat kunnen veel andere grote banken niet zeggen!
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Dag lieve mensen, wat een verhitte discussies alweer... Moet het altijd zo hoog op gespeeld worden ?

Het idee (en vandaar ook mijn oorspronkelijke vraag), is dat er een enorme markt is met allerlei producten. Deze producten bieden soms voor en nadelen, en deze kunnen we eens op een rijtje gaan zetten. Vervolgens kun je een doel extraheren: wat is op dit moment de grootste zwakte in lichttafel gebied, en hoe kunnen we die leegte d.m.v. een studie/project op het forum opvullen.

O.t.: We moeten eerst de dialoog aangaan met een aantal professionals op brede vakgebieden (gewoon in gesloten forum), dan een doelstelling formuleren, en dan (in een open forum) kunnen we dit gaan uitwerken. Leerzaam, leuk en wie weet waar we uiteindelijk mee komen !

grtz Arvid
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

wat versta je onder dialoog met profesionals? wat wil je hier uit halen?
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Het gaat om een evaluatie van de huidige projecten, met als insteek het bedienen van de markt. Wat willen we ? Wat is er momenteel ? en dit van elkaar afgetrokken: wat moet er nog gebeuren

Dan is het interessant om te kijken in hoeverre wij daar als forum een interessant project van kunnen maken.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• stefan90kauw
                      • Jun 2005
                      • 189

Snap ik nu goed, dat jullie een community op willen zetten, waarbij producten worden 'afgekraakt' als ze daadwerkelijk slecht zijn. En producten 'de hemel in worden geprezen' als deze van super kwaliteit zijn?

In dat geval, zou ik best nog wel eens wat bij kunnen dragen in de programmatuur van de website. HTML, CSS, PHP en MYSQL zijn hier genoeg onder de knie om dit te kunnen realiseren.

Comment

• BlueConfig
                        • Aug 2005
                        • 138

Originally posted by stefan90kauw
                        Snap ik nu goed, dat jullie een community op willen zetten, waarbij producten worden 'afgekraakt' als ze daadwerkelijk slecht zijn. En producten 'de hemel in worden geprezen' als deze van super kwaliteit zijn?

In dat geval, zou ik best nog wel eens wat bij kunnen dragen in de programmatuur van de website. HTML, CSS, PHP en MYSQL zijn hier genoeg onder de knie om dit te kunnen realiseren.

Ik hoop alvast dat dit niet de bedoeling is....

Wel kunnen we bij de zwaktes van de bestaande producten op zoek gaan naar extra features voor het open source project.
                        Greets,
                        BLue CoNFiG

Comment

• BlueConfig
                          • Aug 2005
                          • 138

hellow

Terug ff verderdoen in dit topic. Vind het te jammer om te late schieten...

Ik doe dit na aanleiding van het topic "Digitale 32-kanaals multikabel" van Hansom.

Kdacht aan een appart stuk waar alleen puur technische ontwerpen en onderwerpen worden besproken. Mensen brengen ontwerpen aan. deze worden dan enkel technisch en kritisch bekeken en eventueel bijgestuurd...

Niet alleen hardware natuurlijk (My spirits...) maar ook software natuurlijk... open source ... uiteindelijk zou het een soort "database" moeten worden van ideen...

Zo da wast... Wie vind wat hiervan?
                          Greets,
                          BLue CoNFiG

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by BlueConfig
                            hellow

Terug ff verderdoen in dit topic. Vind het te jammer om te late schieten...

Ik doe dit na aanleiding van het topic "Digitale 32-kanaals multikabel" van Hansom.

Kdacht aan een appart stuk waar alleen puur technische ontwerpen en onderwerpen worden besproken. Mensen brengen ontwerpen aan. deze worden dan enkel technisch en kritisch bekeken en eventueel bijgestuurd...

Niet alleen hardware natuurlijk (My spirits...) maar ook software natuurlijk... open source ... uiteindelijk zou het een soort "database" moeten worden van ideen...

Zo da wast... Wie vind wat hiervan?
                            ^^^^^ mee eens.

Hier iemand die 4 jaar TU elektrotechniek heeft staan (jaar #5 voor Bachelor onderweg) en een aardige hoeveelheid kennis in de loop der jaren heeft opgedaan van hardware/software design (oa C/C++/C#, microprocessor-design, D/A,A/D converters, signaalprocessing) en een aardige achtergrond aan het opbouwen is van AV techniek (licht, geluid, video, radio) en maar al te graag wil meewerken.

Waar ik zelf nog wat in wil doen zijn een aantal projectjes:
                            * Een eigen versie van de GrandMA software, PC-based dus, waarmee DMX aangestuurd kan worden. Waarschijnlijk zal dit onder DOS lopen, in dat soort situaties het stabielste, en dichtste bij de hardware. Qua rekenkracht is zulk soort software namelijk niet zo heel zwaar.

* Open-source pakket om real-time video (TV) te mixen, vergelijkbaar met Wirecast. Via Libavcodec zou dit prima mogelijk moeten zijn, ook om op bestaande Wirecast features verder te bouwen zoals gebruik van meerdere monitors en MIDI sturing.

* Open-source pakket voor draaien/mixen/programmeren van radio.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...