Oude koeien

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Oude koeien

Hallo allemaal,

Vandaag weer een gevalletje van een-oud-topic-boven-water-halen gezien. Is het een idee om de (on)geschreven regel in te stellen dat áls je een oud topic dan ophaalt, dat je dan altijd even aangeeft waarom? Dat is namelijk lang niet altijd duidelijk (en dan lijkt het vaak op irritante post-count-ophogerij).

Graag jullie meningen,
    Sjoerd
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

vind ik ook, ik ben het helemaal met je eens.
    want ik kijk bijna iedere dag wel of er iets interessants tussen staat. En wanneer je dan opeens een thread hebt die van 2007 is die dan gebumpt word door iemand met weinig post dan wil dat vaak ergernis scheppen.

mvg.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

er zit natuurlijk ook een UIT-knop op de computer...

heb ff een paar profieltjes nagekeken, en het gevalletje van vandaag viel best wel mee.. 19 posts in 3 weken, waarvan 3 ouwe koeien...
      Last edited by Gast1401081; 08-06-09, 15:39.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by MacGyverSounds
        heb ff een paar profieltjes nagekeken, en het gevalletje van vandaag viel best wel mee.. 19 posts in 3 weken, waarvan 3 ouwe koeien...
        Vaak komt het 'oude koeien' fenomeen doordat een nieuwe gebruiker het advies krijgt om gebruik te maken van de zoekfunctie ("er is vast al ergens een draadje over"). Die klikt op het eerste relevante onderwerp, en stelt daar zijn desbetreffende vraag zonder op de datum te letten waarop het laatst gereageerd is. En zo wordt er weer een draadje uit 2007 omhoog gehaald.

Zolang het een relevante vraag/opmerking is, prima.

Als mensen zich echt aan 'oude koeien' ergeren, is er natuurlijk een simpele oplossing die ook nog eens meer ruimte op de servers oplevert: Alle topics waar langer dan 9 maanden / 1 jaar niet meer is gereageerd gewoon de prullenbak in dumpen. Belangrijke informatie kun je dan eventueel nog ergens bewaren en een '$onderwerp deel 2' aanmaken. Zo voorkom je ook dat mensen 40 pagina's door moeten graven om naar belangrijke informatie te moeten zoeken.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by Stoney3K
          Vaak komt het 'oude koeien' fenomeen doordat een nieuwe gebruiker het advies krijgt om gebruik te maken van de zoekfunctie ("er is vast al ergens een draadje over"). Die klikt op het eerste relevante onderwerp, en stelt daar zijn desbetreffende vraag zonder op de datum te letten waarop het laatst gereageerd is. En zo wordt er weer een draadje uit 2007 omhoog gehaald.

Zolang het een relevante vraag/opmerking is, prima.

Als mensen zich echt aan 'oude koeien' ergeren, is er natuurlijk een simpele oplossing die ook nog eens meer ruimte op de servers oplevert: Alle topics waar langer dan 9 maanden / 1 jaar niet meer is gereageerd gewoon de prullenbak in dumpen. Belangrijke informatie kun je dan eventueel nog ergens bewaren en een '$onderwerp deel 2' aanmaken. Zo voorkom je ook dat mensen 40 pagina's door moeten graven om naar belangrijke informatie te moeten zoeken.
          het lijkt mij dan weer prettiger als deze topics gewoon blijven bestaan, zodat jemakkelijker dingen kunt napluizen. Wel is het een oplossing om na 9 maanden / 1 jaar zonder reactie's, het topic te sluiten. Zodat er niet meer op gereageerd kan worden. Zo blijven de topic bestaan en worden ze niet opnieuw opgerakeld.
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• LJmalcolm

----------
            Last edited by Guest; 20-09-09, 15:08. Reason: -

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

als je leest wat de TS geschreven heeft, bedoelt ie ook niet de onderwerpen die opgerakeld worden na een zoektocht over het forum.

Maar gaat het over onderwerpen die gekickt worden met dingen als:
              "ja vind ik ook" of "ik zou dit/dat kopen"
              terwijl een topic wellicht al 5 jaar oud is, zoiets is alles behalve nuttig/informatief en daarmee alleen goed voor je eigen postcount.

Ikzelf zoek graag nog eens oude topics door, en vind daar geregeld antwoorden op vragen die ik niet nog eens hoef te stellen.
              dus laat ze maar (be)staan.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Dit soort zonlose berichten proberen we zoveel als mogelijk weg te kieperen, de strekking is en blijft: niets te melden? niet reageren!

Wanneer er dan alweer 4-5 reacties op zijn gekomen is het wat lastiger om de aanleiding te verwijderen, beetje zelf discipline is dus bij zowel de deelnemer die een oud onderwerp kicked als bij de mensen die op die ouwe koe reageren op z'n plaats!

Vraag je voordat je een reactie plaatst aub altijd af: is het on topic en voegt mijn bijdrage iets toe aan het onderwerp?!

Draagt bij aan een relaxte sfeer van discudingesen, zonder miereneuken over bijzaken.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• LJmalcolm

[QUOTE=koentjes;513451]als je leest wat de TS geschreven heeft, bedoelt ie ook niet de onderwerpen die opgerakeld worden na een zoektocht over het forum.QUOTE]

Ik lees zeker wat hij geschreven heeft en

"Maar gaat het over onderwerpen die gekickt worden met dingen als:
                  "ja vind ik ook" of "ik zou dit/dat kopen"
                  terwijl een topic wellicht al 5 jaar oud is, zoiets is alles behalve nuttig/informatief en daarmee alleen goed voor je eigen postcount.
                  "

klopt zeker! Maar als er dan een vraag gesteld word is vaak de eerste reactie iets in de richting van "waarom haal je dit topic van XX tijd geleden op"...

Leg mij maar eens uit waar je leest dat het daar niet over gaat

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

als oude onderwerpen relevant zijn. En een tijd niet besproken is een goede kick helemaal top!

Kom op. Over de budgetlijn van midas is toch meer ervaring bekend dan in het " er komt een budget midas" topic uit 2002?

En er is toch een hoop nieuw speelgoed bijgekomen die andere keuzes uit 2004 heel anders zullen doen uitvallen?

Kijk eens wat er met scanners en lichttafels in de afgelopen 5 jaar is gebeurt..
                    lekker belangrijk!

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

momenteel in het newbies forum een mooi voorbeeld van een niet al te oude koe maar toch....
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• koentjes
                        • Dec 2007
                        • 333

Originally posted by LJmalcolm
                        klopt zeker! Maar als er dan een vraag gesteld word is vaak de eerste reactie iets in de richting van "waarom haal je dit topic van XX tijd geleden op"...

Leg mij maar eens uit waar je leest dat het daar niet over gaat
                        oké ik doe een poging ;-)
                        (hieronder dus de openingspost)

Hallo allemaal,

Vandaag weer een gevalletje van een-oud-topic-boven-water-halen gezien. Is het een idee om de (on)geschreven regel in te stellen dat áls je een oud topic dan ophaalt, dat je dan altijd even aangeeft waarom? Dat is namelijk lang niet altijd duidelijk (en dan lijkt het vaak op irritante post-count-ophogerij).

Graag jullie meningen,
                        Sjoerd
                        snap je???

Comment

Working...