Chamsys Irritatie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by chippie
    Jammer voor Wouter, maar er is weer iemand gestart met een topic Chamsys + Enttec......dus het is geen hype maar werkelijkheid.
    Als iets (bijna) gratis is en veel kan, wordt het al snel populair. Logisch. Echter geef ik de OP wel gelijk dat er HEEL vaak zonder werkelijk enig idee van het project/de toepassing van een vraagsteller geroepen wordt "CHAMSYS!" terwijl degene die dat blaat werkelijk geen enkel besef heeft van wat er nog meer te krijgen is op de markt - dat vaak veel beter werkt voor de vraagsteller!!

Goed voorbeeld is het Matrix-verhaal. Als ik een niet-lichtoperator een matrix wil laten instellen/programmeren (komt steeds vaker voor in architainment) of bedienen ga ik hem dus GEEN Chamsys meegeven (want heel veel omslachtiger dan Chamsys wordt het niet in het leven). Voor puur een matrix pak ik een matrixsturing die daarop gemaakt is. Kost misschien meer, maar levert in gebruiksgemak veel meer op!
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Hi Jeroen,

Ook voor de installatiemarkt en "kleine-tourtjes" kan ik niet geloven dat iemand zijn systeem wil toevertrouwen aan Windows. Dat is gewoon zeer onverstandig. Dat iemand een replay unit gebruikt vind ik dan logischer, zoals een MA Replay, een ETC Showstore of whatever. Shows draaien op Windows kan mijn goedkeuring nooit wegdragen.

Chamsys wordt soms overschreeuwd: het is geen GrandMA, geen Hog3 en geen ETC Eos. Maar wel een leuk ding voor z'n geld.

Nogmaals; al die kleine prul op USB mag wat mij betreft de prullenbak in.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Dus als ik de twee bovenstaande berichten goed lees, moet je echter een tafel hebben van een of ander merk die je minstens 10000 kost om mee te draaien in de wereld van licht en geluid.
        Alle andere producties zijn dus volgens jullie prutsers ongeacht hun kapitaal en inzet.
        Ik mag er dus vanuit gaan dat je direkt aan zo'n dure tafel gezet zijn en huppa maak maar een show en jullie hebben die tafel dan ook nog gekocht met eigen centjes.
        Het is niet mooi te zeggen dat andere minder kapitaalkrachtige LJ's niet hoeven te proberen om een plekje op deze aarde te veroveren.

Nu indien je meer een Linux of Mac verkiest ok. Maar ik mag je met pret melden dat deze systemen ook chrashen vorige week nog gezien en meegemaakt met Linux.

Het systeem dat wij gebruiken draait helaas op windows xp en tot op heden geen chrash gehad. Ik zal maar dringend een carriere-move overwegen.

Elk systeem heeft voor en nadelen. Een perfect systeem bestaat er niet.
        Een perfect operating systeem evenmin. Laten we het dan nog niet hebben over de personen. (Joepie ik ben in ieder geval niet perfect. )

Besluit.

Er zijn systemen die met USB werken, Freestyler, DMXcreator, Chamsys......goedkoper en deze hebben voor -en nadelen. Voor de minder gefortuneerde.

Heb je meer geld koop dan een AVO, grandMA, HOG of een Chamsys tafel.
        Deze hebben ook voor -en nadelen. Voor de meer gefortuneerde.
        Last edited by chippie; 30-07-09, 12:58.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Orbis
          • Feb 2004
          • 217

kijk het is heel simpel:
          élke tafel crasht wel eens, ja ook een grandMA, wie het tegendeel beweert liegt.
          ieder kiest gewoon wat voor hem/har het prettigste werkt en budgettair haalbaar is.
          van de afgelopen 100 shows die ik deed waren er grof geschat:

40 op chamsys windows maxi wing
          20 op chamsys mq100
          15 op grandMA
          10 op hog 3
          10 op hog 2
          5 op hog 1000

daarvan heb ik op
          chamsys 2 crashes gehad
          grandMA 1
          hog 3 8
          hog 2 geen, maar de helft van de knoppen werkten niet meer degelijk, tbeestje wordt oud
          hog 1000 1

am i making myself clear enough?
          windows, linux of mac heeft hier zeer weinig mee te maken, de software en rekencapaciteit die wij vragen van een systeem is peanuts, het gaat maar om wat bits en bytes, meer niet.
          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Dank u Orbis. Zoals u ook laat blijken nothing is perfect. En je hebt echt geen snelle processor nodig vandaar dat mijn systeem gewoon op een C3 VIA 12000MKII mini CAR-PC kan draaien zonder dat er ook maar een ander programma loopt zonder crash tot nu toe maar wat niet is kan nog komen.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Hallo Chippie,

Wanneer je jullie vervangt door je dan heb je een punt...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by AJB
                Hi Jeroen,
                Ook voor de installatiemarkt en "kleine-tourtjes" kan ik niet geloven dat iemand zijn systeem wil toevertrouwen aan Windows
                Dan wordt het tijd dat je je geloof aanpast (danwel je oogkleppen afzet). Hoeveel ervaring heb jij nou daadwerkelijk in de installatie-markt?
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Originally posted by moderator
                  Hallo Chippie,

Wanneer je jullie vervangt door je dan heb je een punt...
                  Bij deze veranderd moderator. Joeppie ik heb een punt.
                  Bye the way ik was al bezig met licht en geluid in 1980....waarschijnlijk weer een punt.
                  Merken waren toen Dalton-Ever-Electro Voice-Cerwin Vega-Power-Altec-Rodec-Technics etc.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

als klein bier gebruikers (4x colorchanger, 4x MH, 4x 4bar) zijn we erg blij met een PC sturing.

-cheap en cheerful
                    -standalone-geheugen voor testen tijdens opbouw.
                    -backup. botex DMX recorder met 4 shows erin dus niet bang voor een crash.

De FOH tafel staat al niet eens in de zaal. Een lichttafel huren voor de prijs van een dB-frontset voor bruiloften en partijengebruik.... Dan ben ik maar een prutser.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Wouter Verlinden
                      • Dec 2000
                      • 263

Originally posted by chippie
                      Jammer voor Wouter, maar er is weer iemand gestart met een topic Chamsys + Enttec......dus het is geen hype maar werkelijkheid.
                      Waarschijnlijk omdat AVO geen soft heeft die los staat van hun tafels?
                      Waarom is dit jammer voor mij? (aangezien ik toch nergens aandelen heb)
                      Zoals eerder gezegd heb ik niets tegen de Chamsys tafel zelf, noch tegen het merk, noch tegen de gebruikers....
                      Ik stelde mij enkel vragen bij het "hypen", niet bij het product zelf.

Ik snap ook niet waarom hier direct een ander merk (Avolites in dit geval) moet afgebroken worden. Deze topic ging toch over het "hypen" van Chamsys, niet over andere tafels dacht ik...

Greetz,

Wouter
                      Wouter Verlinden
                      Creative Sound & Light Development

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Ben wel klaar met de aandacht voor het hypen...mocht je aanvullende meningen willen ventileren, mail me even, voorlopig een hangslot wegens: klaar mee
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...