Forumtijd klopt niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Forumtijd klopt niet

Niet een enorm probleem, maar veroorzaakt soms toch wel wat verwarring.

In mijn profielinstellingen stel ik de tijdzone in op GMT-5, zomertijdinstellingen op "neem automatisch over". Toch blijft het forum op GMT-4 staan en loopt een uur voor op mijn lokale tijd.

Op een ander vbulletinforum gaat dit echter wel goed. Enige suggesties om dit op te lossen?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Even uitgaande van een gebruiker in nederland, dan is de juiste setting GMT - 1 uur ( Amsterdam, Parijs, Brussel)
    met automatische zonertijdcorrectie loopt de forumsoftware dan op tijd, althans...bij mij thuis en op ook op t werk wel
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Ook deze moderator gaat even controleren of dit, om 19:18 geposte bericht de tijd gaat kloppen.

En inderdaad, de tijd klopt GMT-1
      Last edited by Radar; 08-03-10, 19:20. Reason: Controolé
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Maar niet iedereen hier woont in Nederland.

Overigens... De regio waar Nederland in valt is GMT +1, niet -1. Maar dat zou een verschil van 2 uur moeten verklaren, niet van 1 uur.

Het is nu 14:17 bij mij, forum zegt "15:17".

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Goed, om het je gemakkelijk te maken kies je de GMT tijd die het meest bij je past en wanneer je de tijd op je systeem dan ook instelt op de lokale tijd, dan komen deze tijden overeen.
          Mocht dit niet werken, dan heb je tijden die afwijken en is het advies om er een boek over te schrijven, dit te laten verfilmen en te hopen dat je en Oscar of een Razzie wint.
          In beide gevallen: alvast! gefeliciteerd!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...