Ook hier de melding dat dit forum malware bevat, Firefox 11 en Avira Antivir Professional 10.
Error
Collapse
X
-
Beste forumbezoekers,Het ziet er naar uit dat de waarschuwing voor mailware verdwenen is uit Google en/of de verschillende browsers! :-)
Wij waren duidelijk slachtoffer van een hack. Vervelende was dat we er geen grip op konden krijgen en we hulp moesten inroepen van een professional.
Helaas kwam deze hulp niet zo snel als verwacht. Daar bovenop stond er ook nog een weekend voor de deur. Je begrijpt het... een dikke vertraging en lekker machteloos toekijken.
De situatie op dit moment
Het forum van J&H Licht en Geluid is inmiddels helemaal schoon gemaakt en iedereen kan weer veilig surfen. Browsers laten geen waarschuwingen meer zien.
Wat is er gebeurd?
Er is donderdag 29 maart op onze website een virus binnengekomen (een trojaans paard). Dat virus kan zich makkelijk verspreiden naar PC's, via reclamebanners (Google ads), die niet over een virusscanner beschikken.
"Ik heb een goede virusscanner. Moet ik nu iets doen?"
Een goede virusscanner heeft ook dit trojaans paard tegen gehouden. Misschien wil je toch het zekere voor het onzekere nemen. Haal dan eerst bij je leverancier de meeste recente update binnen van alle virus-definities die er zijn en laat vervolgens je hele PC scannen. Dat moet afdoende zijn.
"Ik heb geen virusscanner. Wat moet ik doen?"
Dringend advies: zet zo snel mogelijk een virusscanner op je computer. Er zijn enkele goede producten op de markt, ook gratis (probeer) versies van goede producten. Je kunt bijvoorbeeld hier de gratis versie van Malwarebytes Anti-Malware Free downloaden.
Dank voor alle input, e-mails, adviezen etc.
Sijbe.Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.Comment
Comment