Verboden jezelf te verdedigen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Verboden jezelf te verdedigen.

Je mag hier eigenlijk niets!

Als je op een thread reageert mag je alles.
    Maar word je daarna afgezeken .... Vooral niet reageren want je word de mond gesnoerd.
    Open je een nieuwe thread: Poeslief blijven anders krijg je een slotje.

Waarom ik dit schrijf?
    Ik ben zelf afgezeken en vandaag las ik dit (is dus een quote, maar uit een gesloten onderwerp kun je niet quoten.):

Beste Dj_Spike,

Je maakt twee denkfouten.

1e: Het verzoek om de zoekfunctie te raadplegen alvorens een onderwerp te openen dat reeds bestaat is ook voor jou van toepassing

2e:

als je meent te kunnen reageren zoals ik hieronder citeer dan is het forum een totaal verkeerde plaats om je informatie in te winnen en hebben wij liever dat je niet deelneemt!

Om moverende redenen onderwerp afgesloten door modje
    citaat:als je gelezen had, wat je dus blijkbaar niet gedaan hebt uit gemakszucht, had je kunnen lezen dat ik ook om persoonlijke ervaringen met de instantie vroeg.

DUS WIL JE *** VOORTAAN EERST EVEN LEZEN VOORDAT JE JE MOND OPEN GOOIT !!!

ik had er dus niet voor niks bijgezet dat deze topic ook over ervaringen met de instantie gaat.

Oja, en rob, ik kan wel zoeken naar andere dingen over buma/stemra, maar niemand beschrijft echt dingen die hij zelf ondervonden heeft. En al zou ik het bij een ander topic plaatsen krijg ik:
    1 Bijna geen reactie
    2 Het gezeik dat ik off topic ga omdat daar het topic niet over gaat.

Dus denk alsjeblieft ook eerst even na voordat je wat zegt, of lees dan tenminste eerst even alle voorbije topics daarover door, om te kunnen concluderen dat daar niet echt een topic over is. Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Eigenlijk schandalig dat een moderator je zo de mond snoerd.
    Ik ga dit disco forum dus verlaten, waarschijnlijk een geluk voor jullie, want alle kennis is hier blijkbaar toch al in huis.

En iedereen die deze naaistreken herkent: Suc6
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Beste Kokkie,

Bijzonder jammer dat niet helemaal duidelijk is geworden dat het forum al wat langer draait en dat er duidelijke regels zijn.

De forum regels zijn gemaakt om een duidelijk kader aan te geven waarbinnen discussies plaats kunnen vinden. Dit om een wildgroei van onderwerpen die reeds bestaan te voorkomen.

Met een kleine 70.000 reacties is het gebruik van de zoekfunctie voordat je een onderwerp opent iets wat we aan iedereen vragen.
    Nu tiep je heel erg boos een reactie neer waarin je jouw woede richt op de moderating van het forum.

laat het duidelijk zijn dat:
    1. De moderaters niemand proberen voor joker te zetten.
    2. Wij niet kinderachtig zijn.
    3. Je hier inderdaad moet op een a-sociale manier mag uitvallen tegen mede deelnemers.

voor alle duidelijkheid de tekst:
    citaat:als je gelezen had, wat je dus blijkbaar niet gedaan hebt uit gemakszucht, had je kunnen lezen dat ik ook om persoonlijke ervaringen met de instantie vroeg.

DUS WIL JE *** VOORTAAN EERST EVEN LEZEN VOORDAT JE JE MOND OPEN GOOIT !!!

ik had er dus niet voor niks bijgezet dat deze topic ook over ervaringen met de instantie gaat.

Oja, en rob, ik kan wel zoeken naar andere dingen over buma/stemra, maar niemand beschrijft echt dingen die hij zelf ondervonden heeft. En al zou ik het bij een ander topic plaatsen krijg ik:
    1 Bijna geen reactie
    2 Het gezeik dat ik off topic ga omdat daar het topic niet over gaat
    is dus niet door de Moderator geplaatst, maar wel mede aanleiding voor het sluiten van het onderwerp. Dit citaat is dus niet de woordkeuze van Moderator maar van DJ_Spike.

voor alle duidelijkheid nog even de spelregels van het forum, waar dus alle deelnemers zich aan hebben geconformeerd:
    citaat:1. Discussieforum: Het onderwerp moet aangeven waar je met anderen over wilt discussieren
    2. Het onderwerp komt nog niet op het forum voor, het is iets wat je gaat bespreken en nog niet in een ander onderwerp wordt besproken.
    3. taalgebruik: Nederlands, duidelijk leesbaar, niet discriminerend of aanstootgevend voor andere deelnemers.
    4. Het plaatsen van links naar andere sites kan mits er direct wordt doorgelinkt naar het artikel, of afbeelding.
    5. Het is en discussieforum, respecteer de meningen van anderen en kom met argumenten om je stellingname te onderbouwen. NB: dit gaat niet met een one-liner.
    6. Een posting die je plaatst dient "on-topic" te zijn, heeft je posting niets met het topc te maken, dan wordt hij verwijderd van het forum.
    7. Dit is een moderated forum, het moderatorteam toetst onderwerpen aan: bovenstaande punten en alle aanvullende punten die nodig zijn voor een normaal verloop.
    8. Geen commerciele uitingen of vragen als: "Waar kan het beste en/of goedkoopste een PA huren?"
    En dan lijkt het mij duidelijk dat het onderwerp afgesloten wordt. Het onderwerp bestaat reeds, zie zoekfunctie en de manier waarop Spike reageert is ver beneden alle niveaus.

Beste Kokkie: als jij dit een naaistreek vindt, bijzonder spijtig. Wellicht dat mijn bovenstaande toelichting aan jou duidelijk kan maken dat voor mij als moderator alle deelnemers gelijk zijn, ze allemaal bijzonder veel respect verdienen, maar dat de discussies binnen het afgesproken kader moeten verlopen.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Ik kan het maar met 1 ding eens zijn:
      citaat:als je meent te kunnen reageren zoals ik hieronder citeer dan is het forum een totaal verkeerde plaats om je informatie in te winnen en hebben wij liever dat je niet deelneemt!
      Je moet toegeven dat dit toch echt niet kan. Ik heb er in iedergeval geen woorden voor. Wat een ........

Maar jij hebt je post verwijdert? of Kokkie = Dj_spike?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Allereerst ben k wel eens met het taalgebruik van DJ-Spike, dat dat niet echt op een forum thuis hoort (internetvervuiling )

Ten tweede: zoekfunctie vind ik best logisch om die eerst te gebruiken... Je haalt weer een oude topic naar voren die ook over dat onderwerp gaat (Buma/Stemra in dit geval)
        Je wordt dan kwalijk genomen dat het of topic is :-| lijkt me raar. Bevat in principe dezelfde titel en wat gebeurt er anders nog met het topic? Niets toch? Gewoon gebruiken!

Ten derde: off-topic moet zo nu-en-dan wel kunnen, vind ik. Als we daarmee maar niet het hele onderwerp gaan veranderen.

Ten vierde: sommige mensen vatten teksten als "Hans Anders" wel veel te serieus op, zeg k ook uit eigen ervaring.

Ten vijfde: ik kon in dat andere topic ook alleen maar "ervaringen" lezen, en geen "persoonlijke ervaringen".
        Vervolgens wordt er dit gezegd:
        citaat:...had je kunnen lezen dat ik ook om persoonlijke ervaringen met de instantie vroeg
        het woord "ook" duidt op een opsomming. Het woord "en" overigens ook. Ga die woorden maar eens tellen en je zult zien dat DJ_Spike het gewoon anders had moeten formuleren. Maar dat overkomt iedereen wel eens, fouten maken is menselijk [][8D]

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

dus kokkie en spike zijn één en dezelfde persoon. Want ik zie in de gelockte thread geen kokkie staan.

Verder kun je door quote en /quote tussen vierkante haken te zetten gewoon quoten, kijk maar :

citaat: ...
          En dan weten we weer wat Jij getuprt hebt , en wat je gekopied en gepeest hebt.
          verder vind ik dit soort taalgebruik inderdaad een lockje waard.
          ( een opzout-commando mag ook, voor mijn part.)

En verder vond ik bij Zoeken bijna 30 topics over de buma.

Mogge!

Comment

Working...