Sleutelbosch Unplugged

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Sleutelbosch Unplugged

Beetje laat, maargoed beter laat dan nooit.
    7 April hadden we de andere versie van Sleutelbosch, namelijk Sleutelbosch UNplugged. Deze avond zat vol met slagwerk, toneel, dans, en gefluit. We hadden 26 deelnemers, 3 podia en alles in 2,5 uur voorbij. (We schrokken ervan zo snel)

Het grote podium zie je hieronder met een slagwerkgroep met 4 drumstellen, niet versterkt was goed hoorbaar. Dit was de eenigste act die ik speciaal heb uitgelicht, gaf een mooi effect door die drums alleen met toplicht in het licht te zetten.

Materiaal licht:
    4x 4-bars ETC/multipar
    3x 3 meter truss
    2x ELC dimmer
    1x MA 12/2
    1x ZR 22 rookdoos en ventilator
    17x diverse fresnell's em PC's (top en front)
    4x fresnell t.b.v. drum's
    1x profielspot

Podium uitbouw links zie je wazig hieronder, het was een uitbouw van 2x6 meter en kon een stukje groter gemaakt worden door het gordijn open te maken, zodat bijvoorbeeld ook de piano mee kon spelen.

Materiaal licht:
    1x botexbalk met 4x ETC/multipar (front, zie foto)
    1x balkje met 4x ETC/multipar als tegenlicht.

Podium recht is hetzelfde als het podium links met hetzelfde materiaal:

Meer foto's klik http://www.soundnlight.nl/fotos_unplugged_05.htm <-- daar.

Jammer was dat het voor de pauze nog licht was, waardoor het allemaal niet even mooi uitzag, de grodijnen laten nog net ietsjes teveel licht door. Ook vond ik jammer dat er (te)veel acts plaatsvonden op de kleine podia waardoor je niet zoveel kon varieëren met het licht. Al bij al ging het erg rap voorbij.

Heeft er tenslotte misschien nog iemand tips voor de foto's ik krijg ze maar niet scherp genoeg geknipt, ik heb de camera al op statief staan, flits uit...

Oja, commentaar is welkom
    Licht is altijd zwaar.
  • lefke
    • Apr 2005
    • 39

citaat:Geplaatst door René.D
    Heeft er tenslotte misschien nog iemand tips voor de foto's ik krijg ze maar niet scherp genoeg geknipt, ik heb de camera al op statief staan, flits uit...
    als ik op fuiven foto's zonder flits neem zet ik mijn fototoestel (canon IXUS400) op levendig, heb willen merken dat dit toch wel helpt en wat je ook kan doen is met de ISO-waardes spelen
    vb van een aantal foto'tjes:
    -http://users.telenet.be/speakon.be/images/2005/skoetefuif/images/skoetefuif0064.jpg
    -http://users.telenet.be/speakon.be/images/2005/nieuwjaarsfuif/images/nieuwjaar_2004-20050061.jpg
    -http://users.telenet.be/speakon.be/images/2004/handelsbeurs/images/handelsbeurs_0110040003.jpg
    -http://users.telenet.be/speakon.be/images/2005/crash%20fuif/images/smash_n_crash0106.jpg

zijn misschien niet allemaal even scherp maar daar is nu eenmaal niets aan te doen (toch niet met mijn fototoestel, denk ik), probleem is dat zonder flits de sluitertijd langer is en daardoor ook veel gevoeliger is aan beweging vandaar de soms wazige foto's dus als je de sluitertijd kan verminderen dan zal je dit probleem waarschijnlijk minder hebben
    And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

sluitertijd ook zelf instellen... weet alleen niet of jou cam dat ook kan. goede spiegelreflex fototoestellen waar je alles zelf kan instellen zijn al heel snel €1000+ (nikon D70, mocht je geld teveel hebben )

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Mja, de canon eos 350d staat op mijn verlanglijstje en die ben ik ook echt van plan te kopen, vind ik beter als de nikon D70 Maargoed eerst ff sparen
        Maar ik zal met deze camera is gaan spelen met iso waardes en sluitertijden.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• LJ Tom
          • Nov 2003
          • 202

***off topic***
          Heb ook een canon, wel nog de 300D. De Nikons durven bij het maken van "sfeerfoto´s" van licht en sterke blauw zweem na te laten.
          Zou dus als ik jou was ook voor de canon gaan.

vbtje :

***/off topic***
          Groeten

Tom Venken

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Mooie fotos zo allemaal, maar ik zou nu wel eens willen weten wat er van de show gevonden wordt [:P]
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• lefke
              • Apr 2005
              • 39

Veel beter zo zonder dat doekje over die "UN"
              Voor de rest ziet het er wel keurig uit, spijtig dat je het niet zo duidelijk ziet omdat de foto's een beetje wazig zijn []
              And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

Comment

• pri_snl
                • May 2005
                • 35

citaat:Podium uitbouw links zie je wazig hieronder, het was een uitbouw van 2x6 meter en kon een stukje groter gemaakt worden door het gordijn open te maken, zodat bijvoorbeeld ook de piano mee kon spelen.
                Rene, 2x6 is overdreven he, houd het maar op 2x3[]

oja, als er iets mis gaat, ik ben nieuw op dit forun

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

mja da bedoelde ik maar in totaal komt het nog op 2x6 meter [:I]
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...