Universal Code Music-Night

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Wij hebben ook nog een Sirius, gaat niet vaak meer mee maar doet z'n werk nog altijd prima. Ook nog goed onderhouden, dus er ontbreken geen knopjes enzo
    Verder ben ik het eens met de nog wat drukke kleurencombi's. Je doet ook niet echt veel met je intelligent voor zover ik zie, staat zo ongeveer op dezelfde plaats iedere keer. Goed, dat is nog wel te begrijpen als het je eerste keer was!
    Vind dat je over het algemeen wat meer front zou kunnen gebruiken, maar dat ligt misschien aan de camera / moment van schieten? Verder netjes! Wat droeg die projectie aan in het geheel? Volgende keer als je zo'n doek hebt als achterkant: horizon verlichting mee!

Comment

• niesten
      • Aug 2004
      • 115

De scanners waren pas relatief laat ter beschikking en toen kwam ik er achter dat de DMX-kanalen niet overeenkwamen met de website van ClayPaky. Dus mijn voorbereidende programmering kon grotendeels overboord en ik had dus ongeveer 3 uur om de scanners te programmeren. Uiteindelijk had ik naast div, kleur, gobo, etc. progs, maar 3 progs voor bewegingen en nog ongeveer 5 progs voor vaste posities. Deze zijn niet goed op foto vastgelegd. Verder enkele keren geprobeerd met een joystick de scans online naar een positie te bewegen (zanger volgen e.d.). Dat lukte de ene keer beter dan de andere....

Heb vaak de neiging teveel met het licht te willen doen. Dus vandaar de soms overdadige kleurencombi's. Meestal (nu ook dus) merk ik zoiets pas als ik een gig terugzie op video of foto. Dacht dat ik me ingehouden had....dus nog niet genoeg.
      Verder stonden we met 2 personen het licht te bedienen. Ikzelf alles wat op DMX zat (colorchangers, scans, blinders, parcans achter drums en bouwspots onder rooster) en een collega het analoge deel (alle hangende parcans) en de foggers. Ook daardoor kwamen er wel eens vreemde kleuren combinaties voor...

Op foto ziet het frontlicht er idd mager uit. Live leek het wel voldoende of soms zelfs te veel te zijn (Krijg morgen de video, dus dan weet ik of het idd wat mager is of de foto's gewoon op rotte momenten gemaakt zijn).

De video projecties waren een soort videoclips die tijdens het live uitvoeren van enkele nummers getoond werden. In totaal maar bij 4 nummers, dus een leuke aanvulling op de show.

Groeten,
      Roger
      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

Working...