Marco Borsato in Antwerpen; Symphonica

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Marco Borsato in Antwerpen; Symphonica

Hey,

Werkt er hier ook iemand mee mee aan de productie van Marco borsato in Antwerpen dit jaar?
    Het opbouwen is al in volle gang en het belooft er mooi uit te gaan zien, nog beter, Marco heeft een heel orkest erbij genomen!

Net zoals vorig jaar is Patrick Kramer de Light designer en bedient Carlo Zaenen de hele show.

Info op

Klein Apparatuur lijstje:
    60 VL2Cs,
    75 VL5s,
    44 VL2500 Spots,
    38 VL3000 Spots,
    16 VL3000 Washes,
    2 Virtuoso Systems
    Boel Conventioneel licht.

Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

this weer VariLite wat de klok slaat (tegenwoordig de standaard). Ben benieuwd naar het ontwerp en de show! En zo te zien zijn dees weer in goede handen!

Naar het schijnt gaat onze Marco het sportpaleis "aangenaam" doen ruiken?? Hoe wordt dit gerealiseerd of is dit pure onzin?

Comment

• Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

Da's op zich een leuk lijstje! Als er net zo'n geheel van wordt gemaakt als de Kuip vorig jaar (owkee nu met wat minder spul, maar toch) dan moet het heel wat worden!

Wat is Virtuoso? Net zoiets als Catalyst ofzo?
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Wout Laenen
        • Sep 2000
        • 102

citaat:Wat is Virtuoso? Net zoiets als Catalyst ofzo?
        De Virtuoso is de sturing die EML gebruikt om het intelligent aan te sturen, toch?

Zie http://www.vari-lite.com/
        mvg

WL

Comment

• Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

this weer VariLite wat de klok slaat (tegenwoordig de standaard). Ben benieuwd naar het ontwerp en de show! En zo te zien zijn dees weer in goede handen!

Naar het schijnt gaat onze Marco het sportpaleis "aangenaam" doen ruiken?? Hoe wordt dit gerealiseerd of is dit pure onzin?
          Dit is zeker geen onzin,
          Luister en huiver..

citaat:Geplaatst door Wout Laenen

citaat:Wat is Virtuoso? Net zoiets als Catalyst ofzo?
          De Virtuoso is de sturing die EML gebruikt om het intelligent aan te sturen, toch?

Zie http://www.vari-lite.com/
          Klopt.

Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

De Virtuoso is een lichttafel van Vari-lite die werkt met het eigen Vari-lite protocol.
            Mooie tafel met uitgebreide terugmelding van de lamp. Dit had de toekomtst kunnen zijn, maar is toch ook uit productie genomen door Vari-lite samen met de series 300.[V]
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door kokkie

De Virtuoso is een lichttafel van Vari-lite die werkt met het eigen Vari-lite protocol.
              Mooie tafel met uitgebreide terugmelding van de lamp. Dit had de toekomtst kunnen zijn, maar is toch ook uit productie genomen door Vari-lite samen met de series 300.[V]
              Even een correctie... tafel werkt idd via het 'virtuoso' protocol dat per uitgang 48 VL's kan aansturen. Virtuoso heeft de beschikking over 2 van deze 'uitgangen'. Verder ook 2 DMX-universes. Deze wordt idd niet meer geproduceerd.
              MAAR...

De virtuoso DX (die hier wordt toegepast?) werkt dan standaard met 8 universes en ondersteund ook nog steeds het virtuoso-protocol.
              Deze zit echter nog steeds in het productgamma .

Fixture talkback werkt echter alleen op de VL-fixtures.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

Sorry dat ik je moet tegenspreken Axs, maar de Virtuoso DX is sinds 2002 van het gamma verdwenen. Staat ook op de lijst van de 'discontinued products' op de website.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door cornedure

Sorry dat ik je moet tegenspreken Axs, maar de Virtuoso DX is sinds 2002 van het gamma verdwenen. Staat ook op de lijst van de 'discontinued products' op de website.
                  Geen probleem hoor Als ik mis ben, ben ik mis.
                  maar... DX2 kwam toch pas in 2003-2004 uit? Was oa een update naar een zwaarde pc en ondersteuning voor de VL EX1 mediaserver.
                  Dat de Virutoso zelf niet meer op de markt is, klopt idd, DX ben ik nu niet meer zeker van, DX2 vermoed ik dus van wel...

Wat de series300 betreft, er is vorig jaar nog geopperd geweest om een nieuwe versie van de vl6 uit te brengen, de VL6-D.
                  Wat van dat project gekomen is, weet ik niet.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

Nu even afwijkend van het originele topic, maar: een Virtuoso, heeft die niet een ferm uitgebreide fx engine? Telkens ik deze tafel zie, zie ik ook waanzinne dingen gebeuren met die vl's (of ligt dit aan Carlo Zaenen?? )[]

btw: vl5 vl6 waren toch op verhuurbasis, deze konden niet gekocht worden en werken enkel met repeaters. Of ben ik verkeerd?

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

A.s. dinsdag zit ik in Antwerpen in het Sportpaleis, dan zal wel ff een kort verslagje volgen (ik neem aan zonder foto's, waarschijnlijk niet toegestaan in het Sportpaleis?)

Al mensen die eerder gaan, of die al foto's hebben?
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

Nu even afwijkend van het originele topic, maar: een Virtuoso, heeft die niet een ferm uitgebreide fx engine? Telkens ik deze tafel zie, zie ik ook waanzinne dingen gebeuren met die vl's (of ligt dit aan Carlo Zaenen?? )[]
                        Zit idd een erg leuke effectengenerator op, maar werkt totaal anders dan een gewone FX-engine. Die werkt in lagen (dacht max 3?). Waarmee in sets en sequences lagen worden opgebouwd die je dan weer kan combineren met statische cues en andere effecten.
                        Zo kan je idd erg leuke en vooral uitgebreide effecten creëren.
                        Maar natuurlijk heb je ook een goede operator nodig om alles uit de tafel te halen, en 'Zaad 'is beetje Virtuoso-virtuoos

citaat:
                        btw: vl5 vl6 waren toch op verhuurbasis, deze konden niet gekocht worden en werken enkel met repeaters. Of ben ik verkeerd?
                        VL200-300 (VL2,VL4, VL5, VL6, VL7) reeksen zijn idd 'leasing'-equipment. Echter kan je ze tegenwoordig ook wel vinden op de 2nd hand markt.
                        VL200-300 reeksen werken met het VL-protocol (DMX200 noemen ze het) en dus dien je idd gebruik te maken van de smartrepeaters.

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

@axs, klein detail, zit met plezier dit topic te volgen.
                          maar je noemt 2 keer de reeksen 200-300 in je vorige post, denk dat het spelfoutje is?

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

citaat:Geplaatst door Harmen

@axs, klein detail, zit met plezier dit topic te volgen.
                            maar je noemt 2 keer de reeksen 200-300 in je vorige post, denk dat het spelfoutje is?
                            Klopt perfect, gaat ook 2keer over de VL200-300 reeksen. 1) dat ze leasing zijn en 2) dat ze werken met het DMX200 protocol.
                            Waren 2 aparte vragen, en heb ze apart beantwoord... daarmee

Comment

• Harmen
                              • Sep 2003
                              • 379

Belgische grammatica [V]

Comment

Working...