Visuele controle MSD250/2 lamp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Die vijfde van links boven op de foto was de spare-reserve..aangezien het erg regelmatig voorkwam dat er geen lampen voorhanden waren..zodoende werden de tellers ook nooit gereset, aangezien de lampen vaak opschoven etc..is zelfs gebeurd dat bij een "belangrijke" spot een lamp van een andere spot werd ingestoken die "minder" slecht was bij gebrek aan.. kun je meteen zien wat er gebeurt met lampen als je er veel mee leurt..die 3500 zou voor die lamp dus bijna waar kunnen zijn..iig veeeeeel meer dan de gangbare maximum uren

stoere foto trouwens.

En sinds wanneer is een Krypton een wash? Die blauwe randen zitten voor zover ik weet echt bij elke krypton standaard bijgeleverd hoor..'t is geen studio spot [)]

Comment

• VERVALLEN

Is het zo (of is het zichtbedrog) dat de gasontladingsbol in de lamp na aantal branduren UITZET of GROTER wordt?
      Hoe komt het dat die 5e en 6e lamp van links boven zo'n plekken heeft? Aanraking vettige vingers of .....

Comment

• mustang
        • Sep 2005
        • 38

Geen gezichtsbedrog, maar dat ze uitzetten of zelfs vervormen is zeker. Lampjes vervangen is echt nodig als ze er zo uit zien als op de foto, voorkom andere schade aan je mac!! Lampje gaat op de duur echt kapot en kan dan ook exploderen en schade aan de rest van je spotje veroorzaken. Kapotte parabool, heat reflection filter, flags ed. Glas hoort in de glasbak, niet in je mac. Wanneer je een lamp tegenkomt die ZWART uitgeslagen is, meteen vervangen want je pan en tilt gaan geheid over de zeik. Er wordt dan namelijk een vreemde stroom door je lamp gejaagd waardoor je rare dingen in je spotje krijgt.
        Mooi spul, he?

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Een "vreemde stroom" ken ik niet, kan je dit wat beter uitleggen?
          Bedoel je een stroom die dicht bij kortsluiting aanleunt of zo?
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• mustang
            • Sep 2005
            • 38

Een zwart uitgeslagen lamp heeft al een beste levensduur achter de rug, vergelijk het maar met een tl-buis. Hier zie je aan de uiteinden ook de zwarte randen als een lamp wat ouder is. Wanneer een lamp gestart wordt, gaat er een hoogspanning door je ballast heen. Heeft de lamp veel branduren, dan gaat dit starten natuurlijk moeilijker waardoor er "vreemde" stromen kunnen voorkomen. Dit alles heeft effect op gevoelige delen zoals pan of tilt bewegingen.
            Mooi spul, he?

Comment

• DeAl
              • Dec 2003
              • 114

Het heeft even geduurd (eerst nog een firmware update), maar nu zit er dus een gloednieuwe MSD lamp in de MAC Krypton.
              Het verschil in lichtopbrengst t.o.v. de oude lamp (zie topic start) is enorm!
              De vorige (en waarschijnlijk ook eerste) lamp was dus inderdaad op z'n einde. De MAC gaf 800 branduren aan, maar het aantal lamp strikes was wel reeds 276! Dit laatste zal dus wel de reden zijn voor de verkorte levensduur...

Dat de vorige lamp gemiddeld minder dan 3 uren per strike heeft gebrand kan weinig lijken, maar als ik even reken hoe ik mijn MH/scans gebruik:
              Na opbouwen van de set een test run uitvoeren en eventueel scenes aanpassen aan de ruimte. Dit duurt ongeveer een uurtje, daarna alles uit. Dan kan het 1 à 3 uren duren voor de show van start gaat (2de strike) en die duurt dan 5 tot 7 uren.
              Dus gemiddeld kom ik ook maar aan een 3-tal branduren per strike.
              M.a.w. ik moet me geen illusies maken dat mijn MSD lampen 2000 uren zullen presteren...
              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• LJ_jacob
                • Aug 2003
                • 293

ik ahd het al een keer gevraagd, maar dan nog maar een keertje
                weet iemand waar (bij een msd 200/250/2) het metalen plaatje met een rond voorwerpje er op vlak boven de gasbol is?
                ik hoor het graag
                ben er wel errug benieuwd naar nml:P
                mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Wautah
                  • Mar 2005
                  • 32

citaat:Geplaatst door DeAl

Dit duurt ongeveer een uurtje, daarna alles uit. Dan kan het 1 à 3 uren duren voor de show van start gaat (2de strike)
                  Als de tijd minder dan 2 uur is kan je beter de lamp aanlaten.
                  Dit is beter voor de lamp

Comment

• VERVALLEN

Het zijn 2 branduren waar je niets aan hebt he, dus ik denk niet dat dat beter is voor je lamp ... als het nu zou gaan voor 30 min ofzo, ook dan laat ik ook de lampen branden hoor!

Comment

• Fons
                      • Sep 2003
                      • 67

Het wittig en ondoorzichtig worden van de binnen-ballon is een teken van ouderdom. Onder invloed van de hitte en en het chemisch proces wordt het kwarts van de binnen-ballon aangetast.. Hierdoor gaat de lamp minder en geler licht geven.
                      De binnen-ballon kan uitzetten naarmate de lamp ouder wordt.

Lampen met een zwarte / glimmende laag aan de binnenkant van de binnen-ballon zijn gestart en weer uitgezet voordat de lamp helemaal op temperatuur was. Dit is geen ramp, gewoon opnieuw starten dan brand ie vanzelf 'schoon'

Lampen met blauwe of witte aanslag aanslag aan de binnenkant van de buiten-ballon zijn zgn luchttrekkers. Er is dan lucht tussen de binnen en de buiten-ballon gekomen.
                      Dit kan komen door onvoorzichtig inzetten en uithalen van de lamp maar is ook vaak een fabricageprobleem. Altijd proberen garantie op te krijgen dus.

Het aantal keren starten beperkt de levensduur maar ook weer niet zo heel erg. Bij elke keer dat je opstart "beschadig" je de twee pennen in de binnen-ballon een beetje. hierdoor zal na verloop van tijd je lamp wat moeilijker starten.

Kapotte lampen horen niet in de glasbak (kwarts heeft een hoger smeltpunt dan glas) maar bij het chemisch afval.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Fons
                        Kapotte lampen horen niet in de glasbak (kwarts heeft een hoger smeltpunt dan glas) maar bij het chemisch afval.
                        En ze stuk gooien tegen de grond en daarna gewoon opvegen en vuilbak??
                        Ik doe altijd mijn oude lampen naar 't containerpark

Comment

Working...