Danstheater Feestpaleis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Originally posted by kosi
    De laser tja, oud beestje...alles zou nu opgelost moeten zijn voor een paar jaar. En net toevallig in dezelfde periode nieuwe lampies voor de SL's
    Voor de smoor gebruiken we nu een ZR 33, een magnum Pro en nog 1 kopje van de club smoke allen gevuld met de JEM ZR PRo Mix en gecombineerd met nen MDG Atmosphere. Die jem vloeistof is echt leuk. We hebben hier eerst een vat gewone jem vloeistof gehad, dan op de dool geraakt met van alle producten tot ik bij die ZR mix ben terecht gekomen. Zeer mooie witte rook die zeer lang blijft hangen. En het vullen tja valt wel mee, structuur komt toch elke week naar beneden (echt wel tot op de grond ) om pyro's aan te vullen, dus af en toe even kijken of er nog vloeistof in zit.

De nieuwe MSD lampen voor de SL-250's heb ik duidelijk kunnen zien! Het is een relatief zware investering, maar als de lampen beginnen geel branden en minder fel ... tijd voor vervanging dan.

Hoelang doen jullie ongeveer met een MSD lamp ?

Welke lampen gebruiken jullie in de 812 scans? HTI-150 of CSS-150? En hoelang gaan die dan zo mee? Langer of korter tov de msd?

Greets

Comment

• kosi
      • Apr 2003
      • 40

de lampen worden normaal om het jaar vervangen. De lampen van de scans zijn HTI. De wizards worden dan weer gebruikt om wat lampen in stock te hebben die niet meer nieuw zijn, maar dan ook weer niet oud snapje, als er dan een sl met een kapotte lamp zit, dan is het verschil niet zo groot
      -- Kosi --

Comment

• DJ-Ridoo
        • Jun 2004
        • 48

JA!!
        ik ben ook een goeie klant bij 't feestpaleis.

Bangelijke discotheek!! Altijd mega-lightshows, bangelijke muziek (vooral als de F.R.A.N.K. komt), een heel goede geluidsinstallatie en ook het happy hour tot 22u.

Binnekort nog is naar beervelde trekken se...
        Grtz

X-Plosion Events
        DJ's - Parties - Karaoké

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Op de site staat te lezen dat jullie gebruik maken van een Enigma, Lightjockey en Chamsys. Welke gebruik je waarvoor, en heb je daar een bepaalde reden voor? Zowel de Enigma, Lightjockey en Chamsys zijn volgens mij ook in staat om de gehele boel aan te sturen..

Ziet er verder wel erg gaaf uit. Toch eens afzakken naar het zuiden ;-)

Groeten,

Tijn

Comment

• kosi
            • Apr 2003
            • 40

Tijn, toch 1 die het merkt dat er iets niet klopt
            Enigma en 1 lightjockey zijn van het Feestpaleis zelf, 2de lightjockey en Chamsys zijn van mezelf.

Mijn mening over Enigma: zeer leuk ding, zeker voor vaste installaties...maar persoonlijk vind ik hem veeeeeeeel te omslachtig om te programmeren en kan ik met de lightjockey veel meer en veel sneller.
            de lightjockey's tja eerste 'lichttafel' die ik in men pollen kreeg, altijd wat aan vast gehouden zeker met de LJ Touch software in combinatie met touchscreens.

De configuratie:
            - 1 x lightjockey voor intelligent licht
            - 1 x lightjockey voor conventioneel licht en de intelligente lampen die er bij gaan komen
            - Enigma zit op dezelfde lijn als de 2de lightjockey en doet eigenlijk de toogverlichting.
            - chamsys was ooit gekocht als soort van vervanger voor enigma, maar dat was geen goede keuze, nu wordt ie gebruikt als fader paneel voor de 2 lightjockeys (dmx-in) en enigma (dmx merger)
            -- Kosi --

Comment

• CoenCo
              • Feb 2005
              • 230

poeh.. ik wil dat faderpaneeltje van je wel ruilen tegen een MA 24/6

Comment

• Dave C
                • Apr 2001
                • 76

Tijn, toch 1 die het merkt dat er iets niet klopt
                Enigma en 1 lightjockey zijn van het Feestpaleis zelf, 2de lightjockey en Chamsys zijn van mezelf.

Mijn mening over Enigma: zeer leuk ding, zeker voor vaste installaties...maar persoonlijk vind ik hem veeeeeeeel te omslachtig om te programmeren en kan ik met de lightjockey veel meer en veel sneller.
                de lightjockey's tja eerste 'lichttafel' die ik in men pollen kreeg, altijd wat aan vast gehouden zeker met de LJ Touch software in combinatie met touchscreens.

De configuratie:
                - 1 x lightjockey voor intelligent licht
                - 1 x lightjockey voor conventioneel licht en de intelligente lampen die er bij gaan komen
                - Enigma zit op dezelfde lijn als de 2de lightjockey en doet eigenlijk de toogverlichting.
                - chamsys was ooit gekocht als soort van vervanger voor enigma, maar dat was geen goede keuze, nu wordt ie gebruikt als fader paneel voor de 2 lightjockeys (dmx-in) en enigma (dmx merger)
                Dat heb ik mij ook afgevraagd waarom derzoveel lichtsturingen staan.
                Waarom vindt je chamsys geen goede keuze? Enigma standpunt begrijp ik, is beetje veroudert maar lightjockey boven chamsys verkiezen? Ik heb ook ervaring met lightjockey en de dmx-in mogelijkheden maar de chamsys gaat toch een heel pak verder. Persoonlijk zou ik die enigma en lightjockeys verkopen en met dat geld in de plaats 2 mini wings van chamsys aankopen en eventueel nog een artnet2dmx box. Genoeg faders/flash buttons voor direct access dan.

Alleja tes een persoonlijk zaak ook, als je gelukkig bent met die setup ben ik de laatste om te zeggen om er iets aan te veranderen.

Greetz
                Dave

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

Sory voor de kick hoor, maar welk model van chamsys wordt er eigenlijk gebruikt? Een Chamsys desk of een chamsys pc + wing?
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

Er wordt een PC + ChamSys PCwing gebruikt.

Dat niet echt kan dienen om alles van een Enigma over te nemen is normaal. Omdat de Enigma o.a. meer direct access toetsen heeft.

Een Pc Wing met extra wing mag al geen probleem geven !

Comment

• kosi
                      • Apr 2003
                      • 40

Nog wat verduidelijking over die lichttafels. Enigma is er altijd wat blijven bijhanegn voor de collega's lj's die er vroeger waren en geen ervaring hadden met andere tafels. Aangezien dat elke lamp via de discobar wordt aangestuurd, moeten mensen van bijvoorbeeld een kuisploeg of andere weten hoe de boel macheert. Dan laat ik liever enigma nog wat staan, zodat ze niet in de rest moeten beginnen prutsen.
                      Waarom het chamsys verhaal niet verder uitbreiden van gebruik? Tja op een moment geraak je gewoon aan functies van een bepaalde tafel en de manier van werken. Met Chamsys heb ik in het begin redelijk wat afgezien, ik wou dan ook lucken zijn eerste demotoestel hebben met als gevolg wat kinderziektes. Nu met de vele aanpassingen in de software zou het mogelijk zijn om enigma volledig weg te laten maar ja... gewoontes he.

En als er iets zou gebeuren met eender welke tafel, je hebt altijd iets in reserve.
                      -- Kosi --

Comment

• Kane
                        • Feb 2009
                        • 4

[quote=kosi;431713]Danstheater Feestpaleis

Een lijstje van wat er ongeveer bij ons hangt en wat foto's voornamelijk de zolder

Hehe

kou eens wa meer te weten komen over mijn weekends uitgaansplek
                        dusjah even gegoogleld
                        enja wie komde dan tegen
                        mss best even de lijst up to date houden ?

Grts

Comment

• kosi
                          • Apr 2003
                          • 40

Originally posted by Kane
                          Hehe

kou eens wa meer te weten komen over mijn weekends uitgaansplek
                          dusjah even gegoogleld
                          enja wie komde dan tegen
                          mss best even de lijst up to date houden ?

Grts
                          Lijstje van al bij al nog goed mee... De foto's daarentegen
                          Ondertussen enkele togen en verdiepkes bijgebouwd...
                          In maart gaan we de constructie nog eens grondig veranderen en dan komen alle lampen er terug in.

Update:
                          komt nieuwe videowall, ledverlichting achter de schilderijen en treden, komen terug wat meer koppen in de brug en normaal gezien eindelijk de lang verwachte nieuwe lichttafel
                          Last edited by kosi; 19-02-09, 15:58.
                          -- Kosi --

Comment

• Kane
                            • Feb 2009
                            • 4

Update:
                            komt nieuwe videowall, ledverlichting achter de schilderijen en treden, komen terug wat meer koppen in de brug en normaal gezien eindelijk de lang verwachte nieuwe lichttafel
                            Mooi mooi, nieuwe constructie hebbek al gezien denk ik.
                            zorg maar da wij de eerste foto genieters worden

Grts

Comment

• ljDavy
                              • Jun 2009
                              • 1

Update:
                              De nieuwe lichttafel ziet er mij wel een fantastisch ding uit
                              Achter de schilderijen en treden is de verlichting inderdaad aan vervang toe, dat is me afgelopen zaterdag nog es opgevallen.
                              Ik krijg wel zin om es op excursie te komen
                              Nog een vraagje, enkele maanden geleden had je eens CO2-jets hangen (toen nog in de centrale piramide), ben je nog van plan om die dingen nog eens, al dan niet definitief, terug te gebruiken?

Comment

• kosi
                                • Apr 2003
                                • 40

Originally posted by ljDavy
                                De nieuwe lichttafel ziet er mij wel een fantastisch ding uit
                                Achter de schilderijen en treden is de verlichting inderdaad aan vervang toe, dat is me afgelopen zaterdag nog es opgevallen.
                                Ik krijg wel zin om es op excursie te komen
                                Nog een vraagje, enkele maanden geleden had je eens CO2-jets hangen (toen nog in de centrale piramide), ben je nog van plan om die dingen nog eens, al dan niet definitief, terug te gebruiken?
                                Yes yes de grand ma 2 staat er sinds zondag (iets vroeger dan gepland door een crash van 1 van de pc-sturingen). Grand MA 2 soft is natuurlijk nog niet volledig maar wel super om mee te werken. Wat staat er juist: Grand MA 2 ultra light + MA faderwing. (waarom geen light: dat 2de touchscreen, ingebouwd toetsenbord, ups en intensity wheel waren mij de opleg niet waard aangezien we hier nog 5 touchscreens hebben liggen, 3 ups-en en nog een zooi toetsenborden )

De tredeverlichting val al bij al nog mee, de schilderijverlichting is zo hopeloos dat ze al maanden losgekoppeld is. De leds zouden van de zomer erin komen.

CO2 is een probleem. Als ze in de constructie zelf worden gehangen (vast) gaan de leidingen veel te lang worden waardoor je een groot deel van het effect kwijt bent. We zijn nog een beetje aan't kijken hoe we wat waar moeten plaatsen (co2 vat buiten, op zolder, op dak, waar de nozzle's het best komen, hoe de leidingen dan moeten lopen). Maar persoonlijk denk ik dat we eerst onze ventilatie gaan aanpassen voor de co2 er komt.

Last edited by kosi; 23-06-09, 10:01.
                                -- Kosi --

Comment

Working...