The nitric 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave C
    • Apr 2001
    • 76

The nitric 2006

Meer fotos op http://deefje.s-core.com/thenitric

Kort filmpje van opbouw op http://deefje.s-core.com/thenitric/preview.wmv

Zaterdag dus licht en laser verzorgt voor the nitric (feest in merchtem/belgie). Vrij beperkte lichtset, materiaal en design was door externe firma/organisatie, ik stond enkel in voor programmatie en bediening, chamsys mq200 was beetje overkill, vond de mq100 niet direct in de verhuur.

Spijtig genoeg is de avond tege de sluit verknalt geweest toen enkele het nodig vonden om met drank in het rond beginne te smijten met als gevolg drank over de lj booth inclusief de chamsys = defect touchscreen.

Licht:

10x motorshow 250 (genius)
    6x mac300 (martin)
    2x quasar 6kw (hungaroflash)
    9x qstrobe (showtec)
    8x robocolor (één of ander chinees product)

berg blinders (sunstrip + 4way)

Laser:

4 x 2watt diode

Geluid: EAW stacks + standaard dj booth

Sturing licht mq200 (chamsys), laser live pro (pangolin)

Greetz
    Dave
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by Dave C
    Spijtig genoeg is de avond tege de sluit verknalt geweest toen enkele het nodig vonden om met drank in het rond beginne te smijten met als gevolg drank over de lj booth inclusief de chamsys = defect touchscreen.

die zullen dan toch ook wel weten wat het hun gaat kosten of niet?
    altijd wel last met mensen die wat interessant willen doen...
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• ljkev
      • Nov 2005
      • 27

Was in de fuifzaal van merchtem vindt dit niet echt de geschikte plaats voor "The nitric" (veel te klein) en zijn de lasers niet een beetje overdreven?

Comment

• Dave C
        • Apr 2001
        • 76

ivm die kosten is ni zo simpel, vindt die personen maar is, tzal de verzekering van de organisatie worden vresek. Gelukkig bestaat da touchscreen uit een touch gedeelte en het scherm zelf en dient dus enkel het touchgedeelte vervangen te worden wat de kosten beperkt.

the nitric was idd in een fuifzaal (de fuifzaal?) in merchtem ergens achter een cafe, of die te klein was moet je aan de organisatoren vragen, mijn indruk was allesinds van niet, er kon gerust nogwat volk bij. De oktoberhalle was blijkbaar te groot vorige editie heb ik hore vertelle.

Of die lasers overdreven zijn das voor ieder persoonlijk, ik hou wel van feesjes me overdreven licht . Het is trouwens de trend tegenwoordig in belgische nachtleve zie naar feesten als 18j illusion (30 lasers!) of areaz eventhall (complex) 7 lasers waarvan 3 full color!

Allesinds veel of weinig licht tes de show da telt.

Greetz
        Dave

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

En ja hoor er wordt weer met 2Watt per kop in de zal gescand. Het zou verboden moeten worden.

Beneden de 2,70meter 100mW maximaal volgens de TUV.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by LJ Dwain

Beneden de 2,70meter 100mW maximaal volgens de TUV.
            En wat ben je in Nederland of Belgie met een TUV-label???
            NIKS!!!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

nou axs reageert weer lekker.

Kijk 2 watt in het publiek sturen is gewoon linke soep. Pangolin bied niet voor niks safety's zones.

Kijk het ziet er zeker vet uit. Maar meningen over veiligheid mogen toch verschillen of niet.

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Originally posted by LJ Dwain
                nou axs reageert weer lekker.

Kijk 2 watt in het publiek sturen is gewoon linke soep. Pangolin bied niet voor niks safety's zones.

Kijk het ziet er zeker vet uit. Maar meningen over veiligheid mogen toch verschillen of niet.
                Euhm... is nochtans zo

WIl daarmee niet zeggen dat je geen gelijk hebt hé!
                Maar met een TUV-label ben je hier nog steeds niks, een grote HELAAS!
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ-Ridoo
                  • Jun 2004
                  • 48

Herken ik daar headjes van DNF-music (merchtem)
                  Die hebben ook motorshowheadjes
                  Grtz

X-Plosion Events
                  DJ's - Parties - Karaoké

Comment

• ljkev
                    • Nov 2005
                    • 27

Ja dit was idd DNF

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Het ziet er wel leuk uit daar
                      wat zijn die witte platen tussen de macs? en met wat zijn deze bevestigd rond de truss?
                      Die chamsys hoe beviel die? (tegenover andere tafels waarmee je gewerkt hebt (bv pearl of hog enz))
                      exit night into LIGHT

Comment

• BlaCK ErrOR
                        • Jan 2006
                        • 32

Zou je mss ook eens kunnen zeggen welke firma dat decore heeft gemaakt ? Of weet je het niet ?
                        Resurrection-CREW

Comment

• Dave C
                          • Apr 2001
                          • 76

Originally posted by stekelvarke
                          Het ziet er wel leuk uit daar
                          wat zijn die witte platen tussen de macs? en met wat zijn deze bevestigd rond de truss?
                          Die chamsys hoe beviel die? (tegenover andere tafels waarmee je gewerkt hebt (bv pearl of hog enz))
                          Die "witte platen" zijn half doorzichtige witte doeken in een houten kadertje. Was iets van de organisatie zelf, maar geeft mooi effect met licht erop.

De chamsys bevalt mij nog steeds prima, ik ben gestart met het beta model van de mq200 vorig jaar maart in club famous, nu ondertussen dik jaar later is er toch wel pak gedebugged en interessante features bijgekomen.

De chamsys valt voor mij tussen hog 2 en 3. Met een pearl valt hij niet echt te vergelijken. Het voordeel is chamsys huur/koop je pakke goedkoper dan een hog3, je hebt ineens een degelijke wing, en kwa features is hij vergelijkbaar met hog3. Ik geef toe dat de hog 3 nog net iets verder gaat maar heb je die functies nodig op dit soort evenementen??? De software wordt trouwens nog vollop verbeterd en uitgebreid.

Kben ff aant wachten op de midi interface die eraan komt, dan kunne we naast licht en video ook de pangolin laser software op de tafel patchen.

btw: die headjes idd van dnf, ik vreesde ook het ergste toen ik ze zag uiteindelijk valle ze even goed mee/tegen als movitec/robe spul

Greetz
                          Dave
                          Last edited by Dave C; 24-05-06, 06:11.

Comment

• Spekkie
                            • Dec 2005
                            • 41

Ivm met die lasers,
                            Komop, dikke beamshows met 2watt! Hoppa!
                            Ik vind het schandalig dat je gewoon zo reageerd eerlijk gezegd! Ik denk dat je meer schrik moet hebben dat je 100mW chineesje gewoon uit de truss valt en zo op iemands hoofd terecht komt! Hier is al zoveel over gepraat geweest! Ons moeder kwam het laatst ook af, ze was boos omdat de muziek in de auto te hard stond, "Ge krijgt er nog es een klaplong van!" want dat had ze in de krant gelezen...
                            Ik bedoel maar
                            Beter een halve signature...

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Wel mooi effect OK maar toch wel een hele verantwoording !

Denk dat het daar ook een beetje omgaat.

Comment

Working...