Sensation 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

Originally posted by CyberNBD
    Dat waren toch die zwarte zeilen die aan de rand van de ring hingen waar de koppen in eerste instantie steeds tegenaan wapperden?
    Idd die ja

Materialen (zo even snel uit mn hoofd, aantallen zijn goede gokken)

54 Cyberlights
    150 mac2000's (profile en performance)
    30 atomic's
    4 arenavisions
    4 syncrolights
    30 studiocolours
    54 studiospots 250
    4 laserMH's
    6 vaste groene laserkoppen
    4 full color laserkoppen
    18 VL2416's (ong. 10 werkend)
    hele lading conventioneel (parren, sunstrips etc)

verder een hoop pyro..

als iemand dit aan kan vullen/verbeteren schroom niet
    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

+-300 Barco Ilite10 LED tiles
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Leo@work
        • Jul 2006
        • 6

Ik had ook het idee dat de Megamix (Black edition) niet helemaal zoals gepland ging...
        Kan me herinneren dat vorig jaar licht, beeld en pyro perfect aansluiten op de muziek. Dit jaar vond ik het maar een rommeltje...
        LED schermen die nagenoeg niets deden en het licht vond ik ook niet supersterk...

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Wat ik me wel eens eerlijk afvraag bij bv. sensation is of de kwaliteit nu achteruit gaat (wat ik regelmatig hoor) of dat we er gewoon aan gewend raken en het verrassingseffect eraf raakt.

Vaak hoor je zaken als: er hing wel weinig licht dit jaar. dan praat je altijd nog over een 100-150 mac 2000's.. ik denk dus eerlijk gezegt niet dat het een rommeltje is, er minder hangt of er minder goed is overnagedacht, maar het oog van de feestganger wordt steeds groter.

Dit zie je al bij een kleine drive-in. waar je vroeger 3 parren en een zwaailicht ophing hoef je nu niet meer zonder een bus intelli aan te komen. Publiek raakt verwent en ik heb wel eens het idee dat dit de markt een beetje verpest.. je moet ieder jaar groter en spectaculairder zijn dan het vorige, maar ergens kom je een grens tegen.

hoe dan ook, zolang sensation nog een arena vol trekt gaat het allemaal niet verkeerd.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dave C
            • Apr 2001
            • 76

Originally posted by Upgrading your system
            Wat ik me wel eens eerlijk afvraag bij bv. sensation is of de kwaliteit nu achteruit gaat (wat ik regelmatig hoor) of dat we er gewoon aan gewend raken en het verrassingseffect eraf raakt.

Vaak hoor je zaken als: er hing wel weinig licht dit jaar. dan praat je altijd nog over een 100-150 mac 2000's.. ik denk dus eerlijk gezegt niet dat het een rommeltje is, er minder hangt of er minder goed is overnagedacht, maar het oog van de feestganger wordt steeds groter.

Dit zie je al bij een kleine drive-in. waar je vroeger 3 parren en een zwaailicht ophing hoef je nu niet meer zonder een bus intelli aan te komen. Publiek raakt verwent en ik heb wel eens het idee dat dit de markt een beetje verpest.. je moet ieder jaar groter en spectaculairder zijn dan het vorige, maar ergens kom je een grens tegen.

hoe dan ook, zolang sensation nog een arena vol trekt gaat het allemaal niet verkeerd.
            Het gaat hem niet om de aantallen licht, der moet idd genoeg aantal zijn voor zo'n arena wil je wat effect bereiken, maar dat is zeker ok. Tes gewoon ook wat er met al dat licht gedaan wordt. Ik ben dit jaar eerste keer naar sensation geweest in Belgie (het thema van vorig jaar in nl als ik me niet vergis), en het spijt mij maar ik vond het niet indrukwekkend wat er met licht gedaan werd op muziek (lees: vrij basic).
            Enkel wat accenten, bijna altijd met strobo of is een blinderslag en dan was de muziekfeeling nog ver zoek. Of deze problemen nu liggen aan programatietijd, de lj's of vermoeidheid weet ik natuurlijk ook niet.

Dan isser natuurlijk ook nog de samenwerking tussen licht, laser en video, die was buiten de intro's helemaal zoek. Voorwat diene al die headsets dan?

Het geen het meeste indruk op me gemaakt heeft waren de videobeelden voor de intro's en het gehele thema plaatje. Mooi uitgedacht, en proper in elkaar gestoken, voor de rest heb ik al straffere lichtshows gezien met minder licht in hetzelfde sportpaleis.

De meeeste mensen (hier in belgie dan toch) komen ook niet voor licht/laser/video of show maar voor het gehele plaatje en nog meer omdat het een "massa" evenement is dat zo gehypet wordt tot je er gek van bent.

PS: dit is mijn persoonlijke mening, iedereen bekijkt het anders, verder heb ik ook geen weet van de omstandigheden waarin het allemaal is moete gebeuren, dit kan ook bepaalde dingen verklaren.

Greetz
            Dave

Comment

• Lazy
              • Sep 2003
              • 294

4x 10 Watt Groene diode
              4x 5 watt groene diode Moving head
              6x 2 watt groene diode
              2x 5 watt Full color diode
              2x Jenoptik witlicht diode laser

Comment

• RWE
                • Jul 2006
                • 26

Originally posted by Highfield
                ik heb s avonds met flashlight meegelopen: het probleem met de trusjes op de ring (3 mac2000's en 2 vari2416's) was warmte icm vochtigheid (was trouwens aan de noordzijde). kon niemand iets aan doen. de MH op zuid bovenop een schuin trusje was gewoon stuk.

over de 3 scans die niet aanwaren: een cyberlight heeft een bescherming zodat ze uitgaan als er een behuizingsdeel los zit. aangezien ze schuin hingen, en ze allemaal al zo'n 15 jaar oud zijn waren er wat van die sensortjes stuk. probleem met de verkeerde kleur is me niet bekend.

mvg highfield
                He highfield
                er zijn cybers bij flash die al wat ouder of het moeten turbo cybers geweest zijn die zijn pas twee jaar oud.
                en dat verhaal van vocht icm warmte zal ik eens navragen

Vr Gr Ruud

Comment

• Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

Originally posted by Leo@work
                  LED schermen die nagenoeg niets deden en het licht vond ik ook niet supersterk...
                  vond ik ook, jammer dat ze niet veel gebruikt zijn, heeft wel goed gewerkt in ieder geval. maar zo was het script van de show nou eenmaal...
                  "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• clitje
                    • Jul 2006
                    • 3

frustration duitsland....

is er ook 1 van jullie in duitsland geweest? Ik hoorde van iemand die in duitsland had meegelopen bij flashlight dat de stroom tijdens de show was uitgevallen? En dat in de viproom er nogal wat parren kapot waren.....

Comment

• clitje
                      • Jul 2006
                      • 3

Originally posted by Highfield
                      ik heb s avonds met flashlight meegelopen: het probleem met de trusjes op de ring (3 mac2000's en 2 vari2416's) was warmte icm vochtigheid (was trouwens aan de noordzijde). kon niemand iets aan doen. de MH op zuid bovenop een schuin trusje was gewoon stuk.

over de 3 scans die niet aanwaren: een cyberlight heeft een bescherming zodat ze uitgaan als er een behuizingsdeel los zit. aangezien ze schuin hingen, en ze allemaal al zo'n 15 jaar oud zijn waren er wat van die sensortjes stuk. probleem met de verkeerde kleur is me niet bekend.

mvg highfield
                      Je hebt gelijkt. Als je de kap van een cyper los trekt gaat hij uit. Maar ik heb cybers al in alle mogelijke manieren ingehangen en meestal schuin en die switch was nog nooit het probleem. Meer de mensen die denken dat ze kunnen adresseren en vergeten mode 2 aan te zetten of fixture nr niet begrijpen...

Comment

• Highfield
                        • Jun 2006
                        • 144

Originally posted by RWE
                        en dat verhaal van vocht icm warmte zal ik eens navragen
                        bij een kleinere productie heb ik dit zelf meegemaakt, in een feesttent werd het naar mate de avond vorderde zo heet/vochtig
                        dat m'n lampjes eerst raar begonnen te reageren en later uit gingen..imho een vergelijkbaar geval..
                        Last edited by Highfield; 17-07-06, 21:55.
                        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

Originally posted by clitje
                          is er ook 1 van jullie in duitsland geweest? Ik hoorde van iemand die in duitsland had meegelopen bij flashlight dat de stroom tijdens de show was uitgevallen? En dat in de viproom er nogal wat parren kapot waren.....
                          Word ik wel heel benieuwd naar wie die meeloper wel niet geweest is. Ik ben net zoals in NL ook in duitsland geweest voor de VIP rooms en daar deden toch echt alle parren het gewoon. Op de special floor heb ik er op een gegeven moment een kanaal op de patch uitgetrokken waardoor 2 parren uitwaren omdat er plots een filterframe ontbrak en 1kw wit ipv blauw me net wat te fel was . En verder wat betreft dit soort opmerkingen: met zo'n aantallen (dan vooral in de main) heb je altijd wel wat storing, zolang het maar niet zoveel is dat je amper nog licht ziet zal de bezoeker er weinig van merken.... Zo heb ik dus ook liever 2 lampen die helemaal niks doen dan 1 lamp die continu je show verstoort, dat valt veel meer op.

Stroom in de main uitgevallen is mij in ieder geval ook niet opgevallen, terwijl ik toch de hele avond uitkijk had erop vanuit de vips.
                          Last edited by CyberNBD; 17-07-06, 20:39.
                          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• smmeij
                            • Aug 2000
                            • 110

Ja, dat was me ook op gevallen clitje, denk een stroom bug....

En hoe zit het dan met het klepje van die cyber als je hem met de spiegel naar boven hangt?

Naja, ondanks dat erg donkere moment, vonk het wel een gaaf feesie!!
                            The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• Iko
                              • Feb 2002
                              • 766

Ja ik had ook 2 kapotte lampen!! Volgens mij waren de reserve lampen op ofzo.. Maar goed denk dat er bar weinig mensen zijn die op 36 parren zien dat er 2 niet werken.. (in 3 verschillende carree's...)

Comment

• muddy
                                • Jul 2006
                                • 21

zo op je foto's afgaande zijn er geen lasers gebruikt, maar als je bedenkt hoe groot dat evenement is kan het haast niet anders.

Ik zou er ook wel eens naar toe willen.

Comment

Working...