Tilburgse Kermis 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Dus Dave, bij Stagelight gebeurt dit nooit?
    Er is bij Stagelight dus niemand die ff een paar pennen in een poot van een tafel slaat zonder eerst een harnas aan te trekken???
    En alle collega's die er omheen lopen hebben met het omhoogdraaien en als die persoon in dat trussje zit allemaal een helm op???

DAT GELOOFT ABSOLUUT NIEMAND!!!!

Ik ben het wel met je eens dat bij grotere bedrijven eerder, meer en strenger op veiligheid wordt gelet. Gewoon omdat ze ook eerder aan de beurt komen (al zijn geweest) voor een controle door Arbo en belastingdienst. En dat het ff lastig is om met ploegen te gaan werken is ook zo. Je wordt duurder, de kleine bedrijfjes blijven goedkoop, maar die komen ook aan de beurt. Deze branche verandert snel, cowboys worden niet meer geaccepteerd in de pro wereld.

ps. En al die andere leveranciers in de Efteling dan?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• davevandal
      • Sep 2005
      • 11

hee kokkie

ja het gebeurt wel eens soms maar de productieleiders hebben van de derectie opdracht gekregen om er op te letten en aftewenden door al het vast personeel tuigjes en helmen te verstrekken, maar ook helmen in te plannen voor freelancers. Met de duidelijke boodschap als je het niet gebruikt en je valt eigenvrantwoordelijk en dat gaat verzekerings techn. niet helemaal (daarvan niet zo veel verstand ) en helmen in 90% van de tijd op en iedereen die dat niet doet of wilt mogen wij naar huis sturen. (moet er bij zeggen deze regels zijn pas echt operationeel sinds een jaar )maar wij hebben ook voortaan standaard rood/wit lind bij om gebieden af te kunnen zetten .

en bij de efteling moeten de hof leveranciers aan de nen norm voldoen
      net als ons en flashlight worden uitzondringen gemaakt. Maar als de veiligheid commissie het niet goed keurt kunnen wij het ook weer afbreken of aanpassen, maar ook in het theater is het op de bruggen en rollenzolder voortaan verplicht een tuigje aan te hebben.

Dat is het grootste probleem ook bij de efteling dat we ook temaken hebben met door 3e ingehuurde bedrijven en dat gaat nog wel eens mis.
      geen goede verdeel stations bij ilegale verlopen, b.v. 125Amp naar 9x schuko zonder enige vorm van zekeringen maar ook kabels met trekontlasting los bloot .de raarste dingen kom je daar tegen !

dus ik zeg niet dat het goed is maar soms heel heel moeilijk om ons hier aan te houden vergt veel uren en geld die wij (meestal) niet op de klant kunnen verhalen dus daarom deze reactie ik hoop dat de kleinere bedrijfjes zich ook bewust worden van dit soort problemen en daar ook eens over na denken .

vriendelijke groet
      dave van dal
      brand het niet maar dan fikt het wel ?!?

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Zo...eigenlijk had ik gezegd hier nooooooit meer op het forum te komen, maar deze posting hier die noopt mij er toe toch even te reageren hoor.

Ik heb zelf een jaar in de efteling rondgelopen in de tijd dat Wentink daar de sprookjesshow daar deed, en geloof me; alles wat *** verboden heeft gebeurde daar hoor. Je kunt heel mooi roepen dat tuigjes noodzakelijk zijn, en dat je aan de NEN-normering moet voldoen, en blablabla. Maar the sahow must go on, ook, en misschien zeker wel bij, de Efteling. Hydrauliek over DMX? geen probleem! 800 kilo zware prakken met twee man oprollen..geen probleem..een spot in de brug repareren gedurdende een show met 1200 man onder je, "jongens, die spot kunnen we niet missen!"

Niet dat ik aan wil geven dat daar alles kan, maar ik wordt zo ontzettend moe van al die verhalen dat "Wij wel veilig werken" misschien, en gelukkig maar, dat het al stukken beter gaat dan in de wilde jaren '70 en '80..maar the show MUST go on...en iedereen die dit ontkent..die kan dan net zo goed in de bouw gaan werken, daar zoeken ze in het kader van de bouwfraude ook wel wat mensen die last hebben van plaatselijk geheugenverlies!

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by R. den Ridder
          Zo...eigenlijk had ik gezegd hier nooooooit meer op het forum te komen, maar deze posting hier die noopt mij er toe toch even te reageren hoor.

Ik heb zelf een jaar in de efteling rondgelopen in de tijd dat Wentink daar de sprookjesshow daar deed, en geloof me; alles wat *** verboden heeft gebeurde daar hoor. Je kunt heel mooi roepen dat tuigjes noodzakelijk zijn, en dat je aan de NEN-normering moet voldoen, en blablabla. Maar the sahow must go on, ook, en misschien zeker wel bij, de Efteling. Hydrauliek over DMX? geen probleem! 800 kilo zware prakken met twee man oprollen..geen probleem..een spot in de brug repareren gedurdende een show met 1200 man onder je, "jongens, die spot kunnen we niet missen!"

Niet dat ik aan wil geven dat daar alles kan, maar ik wordt zo ontzettend moe van al die verhalen dat "Wij wel veilig werken" misschien, en gelukkig maar, dat het al stukken beter gaat dan in de wilde jaren '70 en '80..maar the show MUST go on...en iedereen die dit ontkent..die kan dan net zo goed in de bouw gaan werken, daar zoeken ze in het kader van de bouwfraude ook wel wat mensen die last hebben van plaatselijk geheugenverlies!

Maar nu heb je het volgens mij over (het niet meer bestaande bedrijf) S.E.L. is het niet? (volgens mij zat Focus alleen in de tent) En Dave werkt voor Stagelight, dus hem kan je dat niet kwalijk nemen.

Persoonlijk vind ik de Efteling behoorlijk kritisch wat betreft het naleven van regels en (NEN) normen en ze houden ook behoorlijk toezicht op hun toeleveranciers. Tenminste, zo heb ik het de laatste 3 jaar ervaren, zowel in het theater als op het terrein. Uiteraard zegt dit niets over incidenten en zijn er ook zaken die een vermogen gaan kosten als je dat arbotechnisch verantwoord wil oplossen. Maar dat heb je met theater, sommige dingen worden met handkracht opgelost vanwege budget en hydroliek op DMX in combinatie met een intercom en/of camera's en goede afspraken kunnen veilig zijn.

Let wel: "KUNNEN" veilig zijn. Ik was niet bij jou zomershows en weet niet hoe het er aan toe ging, maar ik vond wel dat ik moest aangeven dat de door jou aangehaalde zomershows niet zijn uitgevoerd door Stagelight of Flashlight, maar door een ander bedrijf.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Nee, dat klopt, dat was inderdaad voor SEL/LB facilitair, maar wat ik ermee wil aangeven is dat je best streng op normen kunt zijn, maar dat deze in het gedrang komen wanneer de show ten alle tijde voorrang moet krijgen..of je nu Efteling, Stagelight, Focus of ponypark slagharen heet.

Daarnaast: dan is het best leuk om te eisen dat aan NEN-normeringen voldaan moet worden, maar eis dan alle veiligheidsnomeringen..Stroom kennen we, maar live aansturen van hydrauliek..tja..wie gaat daar over..euh..(nu zaten daar uiteindelijk wel noodstoppen op, maar de nuchtere lezer snapt mijn punt)

Comment

Working...