Pyro show (Stahlzeit)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc
    • Nov 2001
    • 69

Pyro show (Stahlzeit)

Hallo forummers,

Afgelopen weekend hebben we een leuke lichtklus gedaan met o.a. de Duitse Rammstein tribute band, Stahlzeit.

Deze heren maken er een mooie show van met heel veel pyro.
    Al hoewel, bovenstaande Duitse schone met haar collega pyrotechie verantwoordelijk was voor het vuurwerk.

Omdat echter de Nederlandse wetgeving qua pyro strenger blijkt te zijn dan de Duitse, werden deze 2 gecontrolleerd door een Nederlandse pyrotechnicus met de juiste certificaten, welke op zijn beurt weer gecontrolleerd werd door de provincie .........

In iedergeval leuke tribute band met een show die het orgineel bijna evenaard, waarmee je als lichttechnicus lekker mee uit de voeten kunt.

Alleen een beetje jammer dat na afloop het hele podium vol lag met vuurwerk "kruit" resten en dat de apparatuur gereinigd diende te worden.
    Binnenkort weer een nieuwe site....
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Waar kun je hier in nederland een pyro-"opleiding" volgen?
    En hoelang duurt zo'n opleiding/cursus? Moet je om de zoveel jaar opnieuw examen afleggen?

Iemand met meer info?

Comment

• Devotion
      • Feb 2005
      • 82

Opleiding is hier in nederland te volgen bij Frans Arntz (ook wel bekend van De vierde dimensie pyro). Hij geeft nu opleidingen in pyrotechnicus i.s.m. to 4see consultancy.

Hier kun je een volledige cursus volgen voor Vuurwerkdeskundige PSE (pyrotechnische speciale effecten).

Cursus neemt 4 dagen in beslag waarna de 5de dag examen afgelegd moet worden. Indien geslaagd is je certificaat 1 jaar geldig. Na dit jaar moet je een bijscholingscursus volgen. Dit geldt ook voor de daarop volgende jaren.

Zo'n cursus kost € 2150,- (wel incl benodigde boeken )
      De jaarlijks terugkerende bijscholing kost € 152,50.
      Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

Bedankt voor de zeer nuttige info!

Comment

• gerard
          • Aug 2003
          • 21

Hey Marc,
          mooie show op het Joppe festival!
          heb helaas alleen de foto's bewonderd.. was zelf het weekend ergens anders aan het werk. vind persoonlijk dat je qua licht het festival enorm professioneler hebt gemaakt.

groet,
          Gerard
          ( ook wel werkzaam voor kees )
          Wie wil nou geen rock 'n roll leven?? kunnen alleen mensen zijn in de muziek... en ik als lichttekkie :D

Comment

• BennyBoy
            • Jan 2004
            • 13

Pyroshow

Hoezo confused?
            Asl je weet hoe in Nederland de regels in elkaar zitten, en in Duitsland, kan je het wel begrijpen. Al moet ik ook zeggen dat het er in Duitsland veel makkelijker aan toe gaat.

Heb de jongens van Stahlzeit al een paar keer gecoverd in Limburg.
            Dus dat ik de erkend pyro ben in NL.
            Leuke show, leukejongens, heel relaxed.

Wat betreft die cursus, die kan niet alleen bij Frans Arntz, maar ook nog ergens anders.
            Wat ik er wel bij mis, is dat je er ook een soort stage moet kunnen overleggen, eer je officieel je papertje krijgt.

Voor meer vragen / info, wil ik graag reageren

Comment

• BennyBoy
              • Jan 2004
              • 13

Wat betreft het reinigen van de "vuurwerk" "kruit" resten.
              Kan ik je mededelen dat dit niet juist is. Ik neem namelijk aan dat je die witte / gele poeder bedoeld?

Dit is lycopodium, en valt niet onder het vuurwerkbesluit.

Comment

• Pier
                • Sep 2006
                • 17

Ze waren het afgelopen weekend ook op Bergfestival te Dilsen-stokkem.
                Ook hier een mooie show met het nodige vuurwerk. Spijtig dat de stroom was uitgevallen midden in hun show. Waarschijnlijk wat teveel met het vuur gespeeld.
                Pier.

Comment

• KT Road Show
                  • Apr 2006
                  • 11

dit heb ik niet geweten. Jammer!
                  Is voor mij nongeveer half uurtje rijden, anders was ik ff komen kieken
                  Hebben we niet, kennen we niet!

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

De reden dat de stroom was uitgevallen, was dat de bassist zijn beker met drank over het verdeelblokje dat bij hem lag had omgestoten. Bijgevolg viel dus de aardlekschakelaar uit...
                    Verder waren er wel meer problemen met stroom gedurende de dag/avond. Bleek dus dat uiteindelijk de gevraagde stroomvoorzieningen niet bleken te kloppen...

Verder zeer nette show ja, alleen vrij chaotisch bij de opbouw aangezien er wel zeer weinig tijd was om zo een podium vol te bouwen met de korte ombouwtijd...

Die blonde pyro dame mocht er wel zijn ja! Zie was zèèèr sjeun!

Wij stonden dus in voor de PA. De show van Zornik werd hoofdzakelijk gedaan door EML, die gebruikten alleen ons hoofdsysteem en fronttafel, rest was van hun.

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...