TMF Awards Belgium 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

TMF Awards Belgium 2006

Kijk en vergelijk met TMF Nederland, oordeel zelf

:: Links ::

TMF Awards-Antwerp (B) by Phlippo Showlights-Lier (B);

HIGHLITE online -

Project: TMF-Awards Belgium-(Sportpaleis)-Antwerp (B)
    Production: Phlippo Showlights-Lier (B)
    Production manager: Jim Mattheus (B)
    Light Design: Michiel Milbou (B)

Showtec
    Equipment:

160x Showtec active sunstrips
    60x Showtec sunstrip-1
    72X Showtec led tubes (41000)
    320X new Showtec led octostrips
    hunderds of Showtec par 64 parcans silver
    4x Studio Due 3k Spaceflowers
    a lot of Showtec DMX boosters, and many more....

Mainstage Equipment:
    (axs thnks for the list)[LIST][*][FONT=MS Shell Dlg]51 x Studio Color 575 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]66 x Vari*Lite 500d [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]49 x Vari*Lite 2500 Spot [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]60 x High End Color command [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]48 x High End Cyberlight Turbo [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]24 x Martin Atomic [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]72 x Led Tube 1m[/FONT] [*][FONT=MS Shell Dlg]320 x Octo Strip LED [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]24 x High End Dataflash [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]4 x Synchrolite B52 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]4 x Studio Due 3K Spaceflower [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]8 x Followspot Aramis HMI 2,5 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]8 x Fresnel 5kw [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]6 x Profile 2kw [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]32 x Par 64 6-Bar Silver [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]9 x Arena Vision[/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]72 x Thomas Pixelline 1044[/FONT][/LIST]
    Last edited by NiTRO; 15-10-06, 14:22.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

oww, Nitro, ontsteet er concurrentie tussen nederland en belgiƫ in de TMF awards??

Maar ik hap lekker niet.. vindt het er netjes uitzien..
    wat had jij met dit geheel te maken??
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• johannesV
      • Dec 2005
      • 38

Vind het een beetje TE veel eigelijk. Het is geen duidelijk plaatje meer, teminste voor mij niet op de foto's, misschien in de zaal wel natuurlijk.

Ik vind die "bedden" van parren in de zaal wel tof en die u vormige pijp in de zaal is ook wel mooi!

Comment

• s142918
        • Apr 2006
        • 111

Voila, lijkt me duidelijk wie dit jaar de award voor "beste show" krijgt. Als de live uitvoering ook in orde was mag TMF NL hier eens goed naar kijken en volgend jaar fijn Phlippo inhuren. Niks tegen de medewerkers aan de NL show, maar iedereen mag inzien dat hier qua afwerking en stijl veel beter werk is opgeleverd.

Wel interessante manier van rigging van die octostrips van Showtec, voor zover op de foto's te zien is dan.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by s142918
          Voila, lijkt me duidelijk wie dit jaar de award voor "beste show" krijgt. Als de live uitvoering ook in orde was mag TMF NL hier eens goed naar kijken en volgend jaar fijn Phlippo inhuren. Niks tegen de medewerkers aan de NL show, maar iedereen mag inzien dat hier qua afwerking en stijl veel beter werk is opgeleverd.
          Straffe uitspraken...
          misschien budgetten, wensen van de producer/regisseur/designer eens mee in het achterhoofd houden!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• s142918
            • Apr 2006
            • 111

Originally posted by axs
            Straffe uitspraken...
            misschien budgetten, wensen van de producer/regisseur/designer eens mee in het achterhoofd houden!
            Want zonder budget is 't onmogelijk om een goede show te maken? Wensen producer/regisseur/designer ok, lag het wellicht niet aan Flashlight dus die opmerking neem ik dan terug. Blijft een feit dat het niveau in BE constant blijft en in NL een 10e editie blijkbaar belangrijker is dan een constant niveau aangezien het vorig jaar wel erg okee was.

Comment

• stefan90kauw
              • Jun 2005
              • 189

Ik zie 2 grootmoeders?

Hoeveel kanalen heb je wel niet nodig gehad?

Comment

• stefan90kauw
                • Jun 2005
                • 189

( Oops, sorry, ik klikte 2 keer. Me muis heeft kwalen (Serieus!) )

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

Originally posted by s142918
                  Want zonder budget is 't onmogelijk om een goede show te maken? Wensen producer/regisseur/designer ok, lag het wellicht niet aan Flashlight dus die opmerking neem ik dan terug. Blijft een feit dat het niveau in BE constant blijft en in NL een 10e editie blijkbaar belangrijker is dan een constant niveau aangezien het vorig jaar wel erg okee was.
                  wat is dit nou voor gedreutel?
                  Als je de doelgroep in NL bekijkt (en dat zijn niet licht-ontwerpers, tecs etc ) gaat het bij de TMF-AWARDS mijns inziens bijna alleen nog maar om de urban-scene.

Uit beleefdheid worden m.i. de MB's IdeL's etc uitgenodigd, maar eigenlijk lijkt het wel uit een andere tijd.
                  Al die jonge urbans hebben geen idee van licht/podium/FX ontwerpen en budgetten, en vinden hele andere dingen belangrijk.

Je hoort mij niet ontkennen dat belgen meer smaak/stijl/muziekvisie hebben, en eigenlijk een veel exclusiever publiek.
                  Hoewel ik de TMF-BE-2006 niet heb meegemaakt.

De enige achteruitgang die mij opviel aan editieNL was een kleinere produktie (kleinere zaal), en minder/geen grote internationale namen.
                  En dat ik er echt te oud voor ben geworden.
                  knoppen en waarden :)

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

je ziet uiteraard wel wat verschil tussen de Nederlandese TMF awards en deze in Belgiƫ. Gelukkig maar, het zou nogal saai worden als iedereen een ontwerp zou hebben in dezelfde stijl.

Toevallig iemand die iets weet van een kapotte/ slacht werkende syncro aangezien ik er in het begin van de show er 4 zie staan en naar het einde toe slechts 3?

Voor de rest zeer knappe productie hƩ.
                    exit night into LIGHT

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

was me ook opgevallen van die 4...
                      ik dacht nog... wat zouden ze doen moest er eentje de geest geven? en even later was het al zover
                      is wel spijtig... je maakt je voorbereidingen met 4 lampen, en uiteindelijk kan je maar met 3 verder.
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Originally posted by stefan90kauw
                        Ik zie 2 grootmoeders?

Een GMA heeft standaard 2048 kanalen(met expantie chip 4096)
                        en is uitbreidbaar met 64 DMX universes (dus 32768 extra kanalen) via NSP's
                        Dus als de operators zouden willen hebben ze genoeg met 1 GMA en een hoop NSP's maar om diverse redenen wordt er in veel gevallen gebruik gemaakt van meerdere tafels.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Sam Vercammen
                          • Jun 2005
                          • 12

Originally posted by stekelvarke
                          Toevallig iemand die iets weet van een kapotte/ slacht werkende syncro aangezien ik er in het begin van de show er 4 zie staan en naar het einde toe slechts 3?
                          Ergens redelijk in het begin van de show is (denk ik) de laatste van de rij geblokeerd. Terwijl de andere 3 lampen uitgingen en naar hun startposities draaiden bleef de vierde branden en recht door de zaal schijnen.

Comment

• Gerrit Hurkens
                            • Dec 2000
                            • 252

Origineel gepost door stefan90kauw
                            Ik zie 2 grootmoeders?

Misschien een tafel voor vast en een tafel voor moving??? Just gokking........
                            \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• johannesV
                              • Dec 2005
                              • 38

Tafel zaal, tafel podium denk ik eerder..

Comment

Working...