laserstar 80

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj ramses
    • Oct 2008
    • 29

laserstar 80

hallo,

ik zit met een probleem, ik heb laast een partij lasers opgekocht en de verkoper gaf me de laserstar 80 mee om dat hij ook niet wist hoe hij deze moet aansluiten / besturen.

het merk is onbekend, het type is dus laserstar
    hij zou volgens de sticker max 80w verbruiken

er zit een kabel bij die van vga out naar vga in verloopt samen met dmx in en uit

wie o wie kan mij helpen

mvg ramses vink

sorry voor de mega foto's, k weet nog niet precies hoe ik dat moet instellen met de camera van het werk

`

• Lj_Mouzer
    • Jan 2005
    • 125

Die behuizing ziet er in ieder geval uit als een "Stinger". Misschien helpt dit je verder in je zoektocht.
    Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

eerst en vooral is het geen VGA in en VGA uit maar RS232 oftewel Seriele aansluiting.
      ==> aan te sluiten op de seriele poort van je computer, met een stukje software moet je er dan in slagen dit toestel wel aan de praat te krijgen!
      of er is een klein magisch doosje dat nog tussen deze kabel en de dmx moet die de signalen omzet!

dan: volgens de sticker verbuikt hij geen 80mW, de laserdiode IS 80mW. het toestel zelf zal wel wat meer verbruiken!
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• dj ramses
        • Oct 2008
        • 29

Originally posted by DJ_matthias
        eerst en vooral is het geen VGA in en VGA uit maar RS232 oftewel Seriele aansluiting.
        ==> aan te sluiten op de seriele poort van je computer, met een stukje software moet je er dan in slagen dit toestel wel aan de praat te krijgen!
        of er is een klein magisch doosje dat nog tussen deze kabel en de dmx moet die de signalen omzet!

dan: volgens de sticker verbuikt hij geen 80mW, de laserdiode IS 80mW. het toestel zelf zal wel wat meer verbruiken!
        bedankt voor de react.
        ik ben nog n behoorlijk leek opgebied van lasers,
        wat voor software zou ik hier voor kunnen gebruiken, iets van dashlight, martin?

gr ramses

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Is volgens mij gewoon de aansluiting voor de dedicated remote controller. Een laser in die prijsklasse kan niet via de computer gestuurd worden.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• kristofb
            • Sep 2006
            • 91

deze kan volgens dmx aangestuurd worden. Op 6 kanalen je kan hem enkel opp adres 1 gebruiken ofzo....

heb ze vroeger eens tegengekomen

Comment

• dj ramses
              • Oct 2008
              • 29

Originally posted by kristofb
              deze kan volgens dmx aangestuurd worden. Op 6 kanalen je kan hem enkel opp adres 1 gebruiken ofzo....

heb ze vroeger eens tegengekomen
              ik heb hem op dmx aan gesloten hij reageerd niet,
              niets reageerd

Comment

• soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

deze laser is idd dmx.. heb ze 2x meegehad en bij beide klussen was de ''vga plug'' stuk. na velemaal rammelen en het zogenaamde ''technisch tikje'' werkten ze weer.

fijne laser zijn het zo i zo niet
                de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• dj ramses
                  • Oct 2008
                  • 29

Originally posted by soundcheckfrits
                  deze laser is idd dmx.. heb ze 2x meegehad en bij beide klussen was de ''vga plug'' stuk. na velemaal rammelen en het zogenaamde ''technisch tikje'' werkten ze weer.

fijne laser zijn het zo i zo niet
                  hé

bedankt voor de react.
                  k heb hem een's n technisch tikje verkocht en hij werkt.
                  alleen nu heb ik nog het probleem dat de laserstraal niet zicht baar is
                  de spiegeltjes bewegen op kanaal 3.
                  op kanaal 1 & 2 doet de laser niets

zou de laser kapot kunnen zijn ?
                  of heb ik een technisch foutje ergens gemaakt

mvg ramses

Comment

• soundcheckfrits
                    • Jan 2005
                    • 455

haha geweldig die ''technische tikken''

of je laser kapot is... daar kan ik geen antwoord op geven.Heb verder geen verstand van lasers, ben maar een simpele lichtnicht.

suc6 met je laser
                    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

Het zijn eigenlijk omnisistem Stinger lasers. Meer info in deze PDF-file:

De volgende DMX-waarden kun je gebruiken om te zien of er iets uitkomt:

Kanaal 1: 20
                      Kanaal 3: 12
                      Kanaal 4: 255

Nu zou je een lijntje moeten zien.

Ze werken in feite op 7-kanaals DMX-mode (zie nogmaals de bovenstaande link).

Comment

• ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

en eens bellen naar het bedrijf ASD van de sticker op het apparaat gaat niet?
                        Of zijn die failliet?

gr

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by laserguy
                          Is volgens mij gewoon de aansluiting voor de dedicated remote controller. Een laser in die prijsklasse kan niet via de computer gestuurd worden.
                          Iets zegt me dat dat DB9 plugje bedoeld is voor een remote kill-switch op de FOH. Dus bij een storing (bv. wegvallen kill-switch of DMX signaal) gaat de boel uit, net zoals in een noodgeval waarbij de operator op de dodemansknop duwt.

Welke pins er dan met elkaar verbonden moeten worden om de boel aan de gang te krijgen kan ik je zo snel niet zeggen, maar iets zegt me dat er in ieder geval twee pins DMX512, een pin voor de kill-switch en een aardpen op zitten.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

Originally posted by Stoney3K
                            Iets zegt me dat dat DB9 plugje bedoeld is voor een remote kill-switch op de FOH. Dus bij een storing (bv. wegvallen kill-switch of DMX signaal) gaat de boel uit, net zoals in een noodgeval waarbij de operator op de dodemansknop duwt.

Welke pins er dan met elkaar verbonden moeten worden om de boel aan de gang te krijgen kan ik je zo snel niet zeggen, maar iets zegt me dat er in ieder geval twee pins DMX512, een pin voor de kill-switch en een aardpen op zitten.
                            Neen, ik heb zelf met die lasers gewerkt, en de DB9 plug wordt gebruikt als DMX IN/OUT. Je ziet trouwens het kabeltje liggen op de foto: 2x DMX verbonden aan DB9-kabel. Geen remote kill switch, maar stand-alone mode als dmx uitvalt. Niet leuk.

Er is trouwens nog een draadje over geweest in een ver verleden, zie

Vreemd, nog steeds geen antwoord van de topicstarter.

Comment

Working...