intelligent licht in een lage ruimte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rascal
    • Sep 2009
    • 5

intelligent licht in een lage ruimte

hey allemaal,

wij doen binnenkort een event in deze ruimte:

Er kan wel serieus wat budget vrijgemaakt worden voor licht & geluid dus nu had ik voorgesteld:

Op een Truss-constructie achter de dj:
    - 5 sunstrips
    - 2 (lichte) moving heads

En dit alles aanvullen met wat Pars.

Vinden jullie dit overkill en/of mogelijk voor zo een lage en kleine ruimte?
    (btw Die spiegebol, spiegels, dat Dj sign en al die andere dingen zouden er niet in staan).
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

In werfkelders ( lijkt deze ruimte op) ben ik groot voorstander van het indirect verlichten van de ruimte via de mooi witte boog plafonds.
    CMY of RGB washes langs de wanden, zorgen dat ze niet omver kunnen worden gelopen en klara.
    Alles waar je je hoofd tegen kan stoten moet je niet op willen hangen.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Roelande
      • Jan 2009
      • 140

let wel op met vochtigheid. Vaak drupt het (zweet?) van de muren. PARS kunnen nog een en ander hebben maar intelligent licht toch wat minder

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Originally posted by Roelande
        let wel op met vochtigheid. Vaak drupt het (zweet?) van de muren. PARS kunnen nog een en ander hebben maar intelligent licht toch wat minder
        Wat een slap geouwehoer!
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Niet een eefste punt van zorg inderdaad, maar Kokkie verwoord dat wat plastischer....

Wanneer vocht een issue is ( studentenfeestje bijvoorbeeld) dan kan je altijd IP65 armaturen gebruiken, ik zou me hier niet direct zorgen over maken trouwens...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rascal
            • Sep 2009
            • 5

vocht op de muren hebben we nog nooit last van gehad gelukkig, zelfs bij een volle zaal. Nu vroeg ik me echter af of jullie het overkill zouden vinden om hier 2 movingheads en wat sunstrips te hangen en of ze tot hun recht zouden komen in zo'n lage/kleine ruimte.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Nou ga je repeterende breuk spelen! Mensen zeggen toch wat ze vinden/denken? Ralph geeft terecht aan dat het waarschijnlijk heel mooi is om je witte plafond-oppervlak te voorzien van een kleurtje. Ipv 2 duurdere moving-heads, zou je dus ook wat led-washes kunnen gebruiken om je plafond aan te stralen. Voordeel van LED; het is ook meteen strobo in alle kleuren (zo te zien gaat het om een disco-feestje).

Striplights zijn vrij wel: een losse par heeft in jullie geval ook een prima effect. Persoonlijk zou ik proberen om niet teveel in mensen hun gezicht te gaan schijnen. Hang 2 leuke dixo-effectjes op (Martin Destroyer o.i.d.) die bundeltjes maken met een beetje rook. Da's mooi zat.

2 Bewegend lampen is per definitie niet wat je wilt. De beweging an sich wordt namelijk niet erg mooi hier.

Je zegt ook dat er toch "serieus wat budget" vrijgemaakt kan worden. In dat geval zou ik zeggen:

- 12 LED-parren langs je wanden
              - 2x disco effect
              - 1x rook (haze)
              - 1x lichttafel
              - 2x vloerpar op 1ch. dimmer om de DJ een kleurtje te geven

Voila: klaar ben je! Denk je ook om de ventilatie als je rook gaat gebruiken?

Suc7
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rascal
                • Sep 2009
                • 5

Originally posted by AJB
                Nou ga je repeterende breuk spelen! Mensen zeggen toch wat ze vinden/denken? Ralph geeft terecht aan dat het waarschijnlijk heel mooi is om je witte plafond-oppervlak te voorzien van een kleurtje. Ipv 2 duurdere moving-heads, zou je dus ook wat led-washes kunnen gebruiken om je plafond aan te stralen.

Suc7
                sorry was idd waar, maar we willen graag statisch licht zo veel mogelijk vermijden omdat met de lichten van de bar enz. er al heel wat statisch licht in de zaal is.

die Martin destroyers zijn ook interessant idd, een rookmachine plaatsen zullen we wrsch niet doen wegens slechte ventilatie.

Iemand nog ideeën?

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Hij wil niet luisteren...

Dus geven wij advies wat hij wil lezen: maak een trusscarre achter en voor de dj, hang deze vol met koppen en hang die sunstrips vol in het bereik van de bezoekers, liefst op standje full-on knippermode!!

Na hier toch advies geven is zinloos... de betere ideeen zijn allemaal niet goed in zijn ogen... hij wil wapperlampjes en sunstrips.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• mustang1
                    • Sep 2006
                    • 94

1 maal Martin Mac III Profile lijkt mij voldoende...
                    Mooi spul, he?

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Een aantal scans lijken mij dan nog beter dan koppen.
                      Ergens 2 sunstrips ertussen en je zit al redelijk aan je max van wat er achter de DJ past.

Wellicht dat dat beter in zijn straatje past.

Comment

• Rascal
                        • Sep 2009
                        • 5

sorry als ik hier een foute indruk heb gegeven, ik ben echt wel aan het luisteren naar jullie ideeën hoor

Mijn vraag was misschien fout geformuleerd: We zijn van plan om sunstrips/moving heads te zetten in deze ruimte (fel gedimd weliswaar), vinden jullie dit al te gek of niet?

Comment

• voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

Originally posted by Rascal
                          sorry als ik hier een foute indruk heb gegeven, ik ben echt wel aan het luisteren naar jullie ideeën hoor

Mijn vraag was misschien fout geformuleerd: We zijn van plan om sunstrips/moving heads te zetten in deze ruimte (fel gedimd weliswaar), vinden jullie dit al te gek of niet?
                          Ja, dat vind ik te gek... wat doe je nu met onze mening..? ik vermoed sunstrips en moving heads plaatsen...

Strijklicht langs wanden is hier veel mooier!!
                          p.s. 2 moving heads zijn zowiezo kansloos bij discoknipper wapper showtjes.. of 4, of geen....(mijn mening voordat ik iemand tegen de schenen trap..)
                          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• AllroundRoLo
                            • Jan 2006
                            • 52

Movingheadjes op truss zuiltjes zetten achter de DJ, beter een strobo pakken met blind functie dan die sunstrips.

Sunstrips zullen niet echt het gewenste effect geven in die ruimte.

Comment

• RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

Of een aantal LED floods, die dingen kunnen ook stroben (in allerlei leuke kleurtjes zelfs). En je kunt ze inderdaad zo richten dat ze mooi langs de wanden strijken. Dan heb je voor de rest eigenlijk niks meer nodig. Gooi er dan nog een paar headjes bij voor het wapperen en de leuke figuurtjes, et voila!
                              Last edited by RenéE; 28-09-09, 23:04.

Comment

Working...