Led parren

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dnlproductions
    • Oct 2009
    • 5

    Led parren

    Welke led parren vinden jullie goed?
    Vanbrabant Steven
  • Jugfire
    • Oct 2004
    • 91

    #2
    mooie foto
    Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

    Comment

    • Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

      #3
      Als je nou eens even aangeeft wat je ermee wilt gaan doen..
      Heb vandaag led parren getest op een kerk. 29 meter hoog, waren prima om die kerk uit te lichten. Kosten wel 2000 per stuk bruto.. Of dat nou echt is wat jij nodig hebt..
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

      Comment

      • dnlproductions
        • Oct 2009
        • 5

        #4
        Led par

        Wat vinden jullie van deze ledpar?
        Vanbrabant Steven

        Comment

        • Kilian
          • Dec 2005
          • 179

          #5
          De chrome.

          Comment

          • dnlproductions
            • Oct 2009
            • 5

            #6
            Originally posted by Beckers Entertainment
            Als je nou eens even aangeeft wat je ermee wilt gaan doen..
            Heb vandaag led parren getest op een kerk. 29 meter hoog, waren prima om die kerk uit te lichten. Kosten wel 2000 per stuk bruto.. Of dat nou echt is wat jij nodig hebt..
            over welke led par spreek je dan?
            Vanbrabant Steven

            Comment

            • Jugfire
              • Oct 2004
              • 91

              #7
              Er zijn verschillende led-parren te verkrijgen.
              Je hebt ze momenteel in vele soorten en maten maar wat je bij de meeste parren ziet is dat je de leds duidelijk ziet zitten.
              Zelf ben ik daar niet van gecharmeerd, maar als het je niet uitmaakt zijn ze hartstikke leuk.
              Je ziet dat de ontwikkelingen binnen het led nog steeds aan de gang zijn.
              Zo is men ooit begonnen met alleen maar rgb en dat heeft zich door ontwikkelt in varianten met naast de standaard rgb leds ook nog een amber of een bright wite led. Voordeel van deze extra leds is dat je ineens meer kleuren mooier kunt maken.
              Het amber maakt het mogelijk om warmere kleuren te kunnen mengen en het wittige kan ervoor zorgen dat je weer wat meer richting pastel kleuren kunt gaan.
              Naast de toevoeging van amber of wit zit er natuurlijk ook nog verschil tussen een blauwe led en een blauwe led.
              Zo heb je bijvoorbeeld een "normale" blauwe led maar er bestaat ook een royal blue led welke toch weer een diepere blauwkleuring heeft.
              Wanneer je spots wilt waarbij je toch wel wat opbrengst bij verwacht gaat het ook ineens tellen in de kilo's. Ledjes die meer uitstralen stoken ook weer meer warmte weg, dus moet het hele grutje ook goed gekoeld worden.
              Daargelaten dit dit tenopzichte van een par 1kW allemaal toch maar relatief is.
              Een par wordt warm en een led ook, maar toch is een ledspotje "koel".
              Verder heb je natuurlijk ook nog het stroomverbruik dat bij een ledspotje veel minder is. In de vaste installatie natuurlijk erg fijn en voor de verhuurtjes is het ook fijn dat je met een heel tegensetje op 1 schuko zou kunnen draaien.
              Een ander ding is dat je met de meeste goedkope ledspotjes wel last hebt van multicolor-shadows.
              Maw, wanneer je een doekje aanlicht heb je misschien wel een mooi egaal beeld, maar als er iemand tussen het te belichten doek/object staat krijg je allemaal schaduwen in rgb.
              Dat is iets wat je niet graag hebt, dus is de oplossing vaak om een frostplaat of filter er voor te gebruiken.
              Er zijn ook spotjes die hun kleuren achter een lenzen systeempje al laten mengen waardoor je dus gewoon 1 kleur uit de spot krijgt.
              Wat bij dat soort spotjes een bijkomstigheid kan zijn is dat je uiteindelijk toch nog meerdere schaduwen hebt, alleen zijn deze gelukkig niet gekleurd.

              Heel veel geblaat en correct me if I'm wrong.
              Maar daar gaat jou vraag niet over, jij wil gewoon weten wat ik/wij een goede ledpar vinden.

              Van de ledparretjes weet ik niet maar van de movingleds weet ik wel wat mijn keuze is op dit moment. Voor mij zou het de VLX zijn.
              En als ze die nou eens als een par zouden uitbrengen

              Maar je zou eens kunnen kijken naar ledspotjes van Thomas of van studio due of cls.

              Grtz
              Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Dit forum bestaat al langer, er is vaker over LED parren gesproken, de ervaringen en meningen van deelnemers lees je ion de reeds lopende onderwerpen.

                Onderwerp afgesloten.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                Working...