Beste mensen,
Het nieuwe jaar is weer begonnen, en rond die tijd ga ik altijd sentimenteel terugdenken aan het vorige festivalseizoen, wat er nou allemaal beter had gekund. Graag wil ik jullie mening over het volgende:
De afgelopen 5 jaar ben ik technisch organisator/ verhuurder van het Baxpop festival in Hendrik Ido Ambacht. Mijn rol in deze productie was: Ontwerpen van het podium (licht + geluid + rigging), tijdens bouw coördineren en tijdens de optredens FOH geluid. Het eerste jaar begonnen we op een klein podiumpje met een paarhonderd man aan bezoekers, en sindsdien is de groei niet meer te stoppen! De 2009 editie was goed voor een kleine 15.000 bezoekers, waarvan op het hoogtepunt ('s avonds) 6500 man voor onze neus stond
Dit festival is een onderdeel van de 'Zomerdag', een dorpsfeest waar zo'n 40.000 man op afkomt. Het thema was 'vroeger en de toekomst' oid, iets vaags. Ik had direct bij de gemeente geclaimd dat ik een podium van de toekomst wilde bouwen
Uiteindelijk kreeg ik een podium toegewezen wat nét de klein was voor de grootte van het festival. Ook waren er verkeerde afmetingen van de sidewings doorgegeven, waardoor de speakers er niet tussen pasten en de banner van de organisatie ook niet. Daarbij kwam ook nog dat het de het grootste deel van de bouwdag regende, en een half uur na het einde van het festival begon het ook weer te hozen... Kortom: ideale situatie!
Het uiteindelijke resultaat is hier te bewonderen:
Baxpop 2009 - Fotos
Het logo in het midden van de cirkel achterop is het logo van de verhuurder... oa. ikke dus! Een mooiere plaats kun je je niet wensen
Materiaal lijstje:
Licht:
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Mac 575 Krypton[/FONT]
[FONT=Calibri]11[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Mac 250 Wash[/FONT]
[FONT=Calibri]20[/FONT]
[FONT=Calibri]Showtec Active Sunstrip[/FONT]
[FONT=Calibri]3[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Atomic 3000 [/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Magnum 2000[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Arch Outdoor skytracer[/FONT]
[FONT=Calibri]4[/FONT]
[FONT=Calibri]ADB Fresnel 2KW[/FONT]
[FONT=Calibri]6[/FONT]
[FONT=Calibri]Philips HQI-floodlight[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]ADB Dimmerpack 6x2KW[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Roadhog + wing[/FONT]
Geluid:
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Allen & heath GL4 32/10/8/3[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Klark Teknik FX-Rack FOH[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Klark Teknik FX-Rack MON[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Microfoon kit[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Statieven kit[/FONT]
[FONT=Calibri]6[/FONT]
[FONT=Calibri]Electro Voice RX112[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Electro Voice RX212[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Versterker rack monitoring CP3000/CP2200[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Versterkerrack PA Labgruppen[/FONT]
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Funktion One Res 5 topspeaker[/FONT]
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Funktion One F218 subspeaker[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]EQ rack monitoring[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Krachtverdeel bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Signaal bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Speaker bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Monitor bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Multikabel system 50m + break-ins[/FONT]
En qua geluid zat het wel goed: 124 dB(a) onvervormd op FOH (35 meter) tijdens de soundcheck. Toch stiekem maar de limiter iets strakker gezet... Mijn persoonlijke wish voor de 2010 editie: een groter podium met GROTE sidewings, waar links de monitorpositie + ampcity verstopt kunnen worden, en rechts een fatsoenlijke ruimte waar bijv. een drumstel opgebouwd kan worden op een rolling riser. (Weet iemand toevallig goede podiumboeren die dat soort dingen kunnen bouwen...?)
Please shoot, wat kan er beter, meer, minder etc?
Het nieuwe jaar is weer begonnen, en rond die tijd ga ik altijd sentimenteel terugdenken aan het vorige festivalseizoen, wat er nou allemaal beter had gekund. Graag wil ik jullie mening over het volgende:
De afgelopen 5 jaar ben ik technisch organisator/ verhuurder van het Baxpop festival in Hendrik Ido Ambacht. Mijn rol in deze productie was: Ontwerpen van het podium (licht + geluid + rigging), tijdens bouw coördineren en tijdens de optredens FOH geluid. Het eerste jaar begonnen we op een klein podiumpje met een paarhonderd man aan bezoekers, en sindsdien is de groei niet meer te stoppen! De 2009 editie was goed voor een kleine 15.000 bezoekers, waarvan op het hoogtepunt ('s avonds) 6500 man voor onze neus stond
Dit festival is een onderdeel van de 'Zomerdag', een dorpsfeest waar zo'n 40.000 man op afkomt. Het thema was 'vroeger en de toekomst' oid, iets vaags. Ik had direct bij de gemeente geclaimd dat ik een podium van de toekomst wilde bouwen
Uiteindelijk kreeg ik een podium toegewezen wat nét de klein was voor de grootte van het festival. Ook waren er verkeerde afmetingen van de sidewings doorgegeven, waardoor de speakers er niet tussen pasten en de banner van de organisatie ook niet. Daarbij kwam ook nog dat het de het grootste deel van de bouwdag regende, en een half uur na het einde van het festival begon het ook weer te hozen... Kortom: ideale situatie!
Het uiteindelijke resultaat is hier te bewonderen:
Baxpop 2009 - Fotos
Het logo in het midden van de cirkel achterop is het logo van de verhuurder... oa. ikke dus! Een mooiere plaats kun je je niet wensen
Materiaal lijstje:
Licht:
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Mac 575 Krypton[/FONT]
[FONT=Calibri]11[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Mac 250 Wash[/FONT]
[FONT=Calibri]20[/FONT]
[FONT=Calibri]Showtec Active Sunstrip[/FONT]
[FONT=Calibri]3[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Atomic 3000 [/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Martin Magnum 2000[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Arch Outdoor skytracer[/FONT]
[FONT=Calibri]4[/FONT]
[FONT=Calibri]ADB Fresnel 2KW[/FONT]
[FONT=Calibri]6[/FONT]
[FONT=Calibri]Philips HQI-floodlight[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]ADB Dimmerpack 6x2KW[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Roadhog + wing[/FONT]
Geluid:
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Allen & heath GL4 32/10/8/3[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Klark Teknik FX-Rack FOH[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Klark Teknik FX-Rack MON[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Microfoon kit[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Statieven kit[/FONT]
[FONT=Calibri]6[/FONT]
[FONT=Calibri]Electro Voice RX112[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Electro Voice RX212[/FONT]
[FONT=Calibri]2[/FONT]
[FONT=Calibri]Versterker rack monitoring CP3000/CP2200[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Versterkerrack PA Labgruppen[/FONT]
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Funktion One Res 5 topspeaker[/FONT]
[FONT=Calibri]12[/FONT]
[FONT=Calibri]Funktion One F218 subspeaker[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]EQ rack monitoring[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Krachtverdeel bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Signaal bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Speaker bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Monitor bekabeling[/FONT]
[FONT=Calibri]1[/FONT]
[FONT=Calibri]Multikabel system 50m + break-ins[/FONT]
En qua geluid zat het wel goed: 124 dB(a) onvervormd op FOH (35 meter) tijdens de soundcheck. Toch stiekem maar de limiter iets strakker gezet... Mijn persoonlijke wish voor de 2010 editie: een groter podium met GROTE sidewings, waar links de monitorpositie + ampcity verstopt kunnen worden, en rechts een fatsoenlijke ruimte waar bijv. een drumstel opgebouwd kan worden op een rolling riser. (Weet iemand toevallig goede podiumboeren die dat soort dingen kunnen bouwen...?)
Please shoot, wat kan er beter, meer, minder etc?
Comment