Zelfbouw licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Zet dat ding voor de grap een paar uur aan, zie je het vanzelf
    Want theorie en praktijk willen helaas nog wel eens verschillen...
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

Verbranding begint bij het uitgassen van een materiaal. Dat is vanaf 0:30 (20 seconden va het ontstaan van de brand) van het volgende filmpje te zien:

YouTube - Christmas tree fire

Op dat moment zie je vanuit de vloerbedekking een soort witte damp ontstaan. Veel mensen denken dat dit waterdamp is: dat is nĂ­et zo! Het is gewoon een zwaar brandbaar gas: die gaswolk had je op dat moment zelfs met een vuursteentje nog kunnen laten ontbranden. Of een springend lampje... Je ziet ook dat enkele seconden later vanuit het niets de hele vloerbedekking in brand staat.

Voor dat uitgassen heb je nog geen eens zo'n heel hoge temperatuur nodig, en hout is een held in uitgassen! Kortom: het gevaar is niet dat het hout gaat branden, maar het gas. En ik beloof je dat dat gaat gebeuren als deze gebouwde constructie lang genoeg aan staat. En het filmpje laat ook wel zien hoe snel een brand zich ontwikkeld: 24 seconden na ontstaan van de brand zie je de rooklaag ineens naar beneden komen. Op dat moment moet je maken dat je wegkomt, anders ben je het spreekwoordelijke gebraden haasje.

Maar je mag me 24/7 bellen als het fout gaat: m'n telefoonnummer is 1-1-2.

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

buiten wat het hout allemaal doet als je er lampjes inboort....
        het mag gewoon niet...
        ga maar eens wat normen doorlezen. (en gezond verstand laten werken)

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by koentjes
          buiten wat het hout allemaal doet als je er lampjes inboort....
          het mag gewoon niet...
          ga maar eens wat normen doorlezen. (en gezond verstand laten werken)
          Hoe moeilijk is het eigenlijk om een mooi stuk aluminium profiel te gebruiken en daar netjes de goede fittingen in te bouwen?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djlarska
            • Jan 2009
            • 5

Alleen al een ode voor die Q-Dance vlag.
            Voor de rest ziet het er best goed uit

Comment

• Shark
              • Aug 2007
              • 208

Originally posted by djlarska
              Alleen al een ode voor die Q-Dance vlag.
              Voor de rest ziet het er best goed uit
              had nog andere vlaggen, maar laat u er vooral ni door misleide.. mijn interesse in muziek gaat enorm ver.

ontopic: ben ook al enkele jaren bezig met modelbouw, had 1 vliegtuig gemaakt. hierin enkele leds verwerkt, vooral mooi om snachts ermee te vliegen. maar zou er soms een vraag zijn naar een extra als deze op bepaalde events? zal er een foto van posten als het toestel terug vliegbaar is.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Ik denk dat zoiets pas interessant wordt als je er een Hungaroflash Quazar ofzo onder kunt hangen. Een paar LEDjes zijn waarschijnlijk nét niet spectaculair genoeg...
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Noobie
                  • Dec 2007
                  • 223

Originally posted by jurjen_barel
                  Dan zou ik me toch maar een beetje bekend maken met lampen. En niemand had het over een trafo (bovendien zijn de meeste consumentenvoedingen voor laagvoltage halogeenlampen schakelende voedingen en dat werkt al helemaal niet op een dimmer).

Over fittingen werd niet gesproken en kan niet afgeleid worden uit de foto's. nls zei overduidelijk dat hij geen fittingen had, maar de kabels rechtstreeks op de lampen soldeerde (wordt nog leuk zodra de eerste lamp overlijdt, kun je weer opnieuw prutsen met een soldeerbout). En dat alles om (waarschijnlijk) 10 euro aan fittingen uit te sparen?
                  12V Halogeen is gewoon te dimmen(zelfs op een normale Triac dimpack), ook met (elektronische)transformator.

20x 12V = 240V, dus 20st. kunnen gewoon in serie voor 1 x 240V, en dan is het zowiso gewoon dimbaar.
                  Een halogeenlamp in een blok hout zou ik echter niet direct aan beginnen. Kans is toch echt groot dat het een keer uitfikt.

Comment

• Just Dennis
                    • Dec 2009
                    • 6

Originally posted by Noobie
                    12V Halogeen is gewoon te dimmen(zelfs op een normale Triac dimpack), ook met (elektronische)transformator.

20x 12V = 240V, dus 20st. kunnen gewoon in serie voor 1 x 240V, en dan is het zowiso gewoon dimbaar.
                    Een halogeenlamp in een blok hout zou ik echter niet direct aan beginnen. Kans is toch echt groot dat het een keer uitfikt.
                    alst maar werkt he??:P maar hout is idd geen verstandige keuze.. bij de ijzer boer iets van aluminium zoeken kan ook een mooie oplossing zijn..

Comment

• Pepperduck
                      • Mar 2011
                      • 14

Deze heb ik zelf gemaakt voor een feestje

Last edited by Pepperduck; 04-04-11, 00:01.

Comment

• Tom06
                        • Aug 2009
                        • 161

Gekleurde TL balken?
                        Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Pepperduck
                          • Mar 2011
                          • 14

Originally posted by Tom06
                          Gekleurde TL balken?
                          Pinkten uiteraard

Verschillende soorten voorgeprogrameerde progamma's die dan met een touchscreen bestuurd konden worden.
                          Last edited by Pepperduck; 04-04-11, 16:40.

Comment

Working...