The White Temptation

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

The White Temptation

Collega's,

Afgelopen Juli nog een lichtklus gedaan in een theater in Dokkum. Het evenement ging onder de naam 'The White Temptation' en had als publiekstrekker Erick-E & Gregor Salto.

Mijn functie was licht-ontwerper, lichttechnicus bij bouw/breek + operator tijdens show.

Korte Materiaallijst:

10x Clay Paky Alpha Beam 700
    12x Robe Colorspot 250 AT
    8x Robe Colorwash 250 AT

24x Showtec Active Sunstrip
    6x Martin Atomic
    8x Showtec Ledpar 64L 18*3W
    5x Cateye (2-Lite Blinder)
    2x ACL-set Par 36L
    4x Co2 Jets
    1x Showtec Skyrose 4000W

1x Avolites Pearl Expert Titan

Zelf geen foto's, maar heb enkele foto's online gevonden. Wel een Aftermovie in eigen beheer, die je hieronder kunt vinden.

WâldNet - Fotonieuws

YouTube - The White Temptation
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Ziet er allemaal goed verzorgd uit.
    Ik had net even de aftermovie bekeken.
    Die co2 jets geven altijd een mooi effect.

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

alpha beam 700's? even uit interesse, waar kwamen die vandaan?
      en stond dat niet behoorlijk uit proportie tegenover de colorspotjes?

hadden de dj's geen bezwaar tegen een sunstrip recht in hun gezicht?

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

Ik persoonlijk had de 250`s en de 700`s omgedraaid. 250 is prima voor in het zaaltje, en die beams dan gewoon op het podium. Voor de rest ziet het heel netjes uit.

En zolang je de DJ niet te fel zet, hebben ze er eigenlijk nooit moeite mee hoe je ze in het licht zet. Ben er ook al tegen gekomen die kwamen vragen of ze in het donker mochten staan Tja, als ze zich daar prettig bij voelen, zelf weten....

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Ik ben er genoeg tegengekomen. Techno ellende!

Op zich best uitgebreid setje, maar ik vind dat je er bijzonder weinig mee doet. Zie ook amper mooie kleurcombinaties voorbij komen, al helemaal geen strakke chases die juist met een Alpha (CMY!!!!) en een 250 Wash (CMY) prima te maken zijn. Weinig volgen van de muziek (tenzij de muziek van begin tot eind 1 lange break was?).
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Back on Track
            • Jun 2009
            • 227

Ziet er heel gaaf uit!

vooral die sunstrip op de dj vind ik een goed idee. dat zal ik ook nog wel eens gaan gebruiken!

zo te zien is het niet helemaal vol, en hoeveel man was er/zou er in kunnen?
            (wij zijn namelijk ook bezig wat te organiseren, weliswaar meer in de house)

Groeten Lex
            BACK ON TRACK DJ

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

- Late reactie door, jawel, drukte.

Harmen: De Clay Paky Alpha Beams kwamen bij AVL uit Leek (Groningen) vandaan. De sunstrip is een prima oplossing als frontlichtje, ze stonden op zo'n 30% te branden, absoluut niet storend.

Lala: Er hingen 6 Alpha beams in de zaaltruss, 4 hingen in een Layer-stellage buiten als entree effect. Mijn theorie erachter was dat het een relatief gezien vrij diepe zaal is waarbij de 250 spotjes toch net wat te kort komen. Tevens zou het verschil te groot zijn tussen de 700 Spot en 250 Wash naar mijn mening.

Jeroen: Ik ben zelf ook een grote voorstander van CMY chases, shutter chases en strakke positionering, die stonden dan ook meer dan genoeg in de tafel. Ik moet je gelijk geven dat dit niet echt terug komt in het filmpje (zelfde Pan saw, wit/blauw, stilstaande XY (vaak bij intro DJ's vanwege intro nummer) Het filmpje is echter een moment opname, over de hele avond is er naar mijn mening een erg variërende lichtshow gegeven.

Back on track: Sunstrip idee is erg praktisch en flexibel om in te zetten voor zoiets, vaak een mooi oplossing.

Er waren zo'n 550 man over de hele avond, wanneer de zaal stampvol is dan passen er zo'n 8/900 man in. De hoofd-genre van die avond was overigens ook House.
              Last edited by Christiaan Visser; 24-10-10, 18:08.
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

Working...