Licht schaatsshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LauranBraat
    • Dec 2011
    • 27

Allen,

Het budget is verhoogd naar max €200. Nu was ik van plan om een aantal Fresnells, een volgspot en een aantal LED-parren te hure. Deze ledparren ga ik gebruiken om over het ijs te schijnen. Dit grapje is onder de €200

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dus zoals ik het nu begrijp kun jij een hele ijsbaan goed uitlichten met een budget van 200 euro ?

Geef me even je gegevens kun je klussen voor mij doen ................
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Ik kan nu al niet wachten op beeldmateriaal van deze productie. Klinkt veelbelovend.

Groet, Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• LauranBraat
          • Dec 2011
          • 27

Originally posted by Rolandino
          Dus zoals ik het nu begrijp kun jij een hele ijsbaan goed uitlichten met een budget van 200 euro ?
          Ik doe een poging tot.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

10 x
            neerplempen bij de ingang en wegrennen....
            lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Ik snap aan een kant het doel niet van je topic. Je hebt iemand die bijna voor niets een hoop licht geeft en je weet nog niet wat je ermee moet doen.

Ik zou blij zijn als een van mijn collega's voor zulke bedragen mij spullen meegeeft.

Ook snap ik de organisatie niet dat hun verwachten dat de ijsbaan voor dat bedrag serieus kan worden uitgelicht.

Maar ja er zijn altijd wel idioten te vinden die voor zulke bedragen iets kunnen neerzetten maar helaas de kennis van een PRO of ervaren iemand te vragen op een forum.

Zoals al eerder is gezegd is dat de tijd die nu aan dit topic wordt gestoken al hoger ligt dan het budget van de organisatie.

Ik een denk met anderen zijn zeker benieuwd die voor zulke bedragen deze spullen kan leveren want dan heb ik wel werk voor hem.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Joehoe! Niemand (!) is verplicht om en bijdrage te leveren aan dit onderwerp. Een reactie plaatsen doe je geheel vrijwillig, laat het dan ook een bijdrage zijn aan het discussie onderwerp.

Heel veel "projecten" worden uitgevoerd door vrijwilligers!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Out of the box denken is hier meer dan een noodzaak ja. ik zou heel snel de basis van Arvid gebruiken en zeker zijn idee over elcheapo volgspots direct oppakken. al ziet je lichtplan er dan verder niet uit; je schaatsers zijn in ieder geval uitgelicht. ledparren rondom zou je eventueel kunnen aanvullen met de bouwlampen die nog voor de ingang liggen om bij highlights in de show er even bovenuit te knallen.

wat je bij HOI ook vaak ziet is dat de schaatsers zelf verlicht zijn, of anderrszins gadgets bij hebben. waarom verwerk je niet een sloot ledkerstlampjes op batterijen in de pakken van de schaaters? maakt 100 keer zoveel indruk dan een gobootje op ijs.

kijk eens naar de oude HOI opnames, die zijn op joebtjoeb meer dan geneog te vinden, en hetgeen in 1985 profi was zou een amateur nu moeten kunnen halen, of iig kunnen gebruiken om geïnspireerd te raken:

Ik heb zelf ooit de fout gemaakt om als 18jarige zo'n klus zonder budget (toespraak burgemeester uitlichten) aan te nemen, en de imagoschade die ik toen heb aangericht heeft jaren geduurd om volledig vergeten te worden; je kan zo vaak zeggen tegen mensen dat het geen looks worden van holiday on ice, en ze kunnen zeggen dat ze dat snappen, maar holiday on ice blijft altijd in hun hoofden zitten.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

De basis die ik heb aangegeven is gelijk aan die bij HOI (waarbij ik heb gewerkt aan 3 shows). Je hebt gewoon de juiste spullen nodig, en misschien ook iemand met een beetje ervaring om dit klusje te klaren...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LauranBraat
                      • Dec 2011
                      • 27

Allen,

Morgen is de schaatsshow. Ben nog eens met mijn baas annex verhuurder rond de tafel gaan zitten. We hebben besloten om 6x MultiPAR te gebruiken, 2x aan de lange zeide, 2x aan de korte zeide en nog eens 2x aan de andere lange zeide. Ook komt er een volgspot op de hoek van de schaatsbaan. We hebben besloten dat er 6 led parren (Showtec Spectral 800 Tourer), 3 aan iedere zeide, komen te staan (om over het ijs te schijnen). Normaal zou de bruto huurprijs rond de €300 a €400 zijn. Dus hij heeft me al enorm gematst qua prijs (krijg het voor €100 mee). Ook komt er een collega/vriend mee. Die komt mij helpen. Die hoeft niet betaald worden, wel is de voorwaarde gesteld: shoarma na afloop . Dit alles wordt aangestuurd met een Avolites Pearl Tiger.

Foto's volgen zsm

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Vergeet morgen geen foto's te maken want ik ben na het lezen van dit topic (net als vele andere denk ik) heel nieuwsgierig naar de plaatjes.
                        Het staat alvast in het fototopic en na dit weekend komen ze dan eindelijk toch?

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

[speculatiemodus]
                          Ik kan geen ander schaatsevenement vinden dan DIT.

Als het inderdaad hierom gaat heeft de topicstarter er een hele dobber aan om met 6 multiparren en een volgspot de baan te verlichten, getuige de foto's van vorig jaar.
                          [/speculatiemodus]

@LauranBraat: Veel succes morgen en maak er met je collega wat moois van! Kan niet wachten op de foto's...

Groet, Rob.
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• LauranBraat
                            • Dec 2011
                            • 27

Originally posted by keenoncoolstuff
                            Ik kan geen ander schaatsevenement vinden dan DIT.
                            Dit is het (gelukkug) niet anders zou dit inderdaad niet gaan lukken met 6 MultiPARREN en een volgspot.
                            Het is voor DEZE vereniging.

Foto's zal ik zeker niet vergeten

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

Originally posted by LauranBraat
                              Dit is het (gelukkug) niet anders zou dit inderdaad niet gaan lukken met 6 MultiPARREN en een volgspot.
                              Het is voor DEZE vereniging.

Foto's zal ik zeker niet vergeten
                              Klein wereldje, da's om de hoek! zit zelf in zundert. Klein baantje, maar hoop dat je voldoende licht hebt. ben benieuwd naar de foto's.

Comment

• LauranBraat
                                • Dec 2011
                                • 27

Foto's zijn voor mij ietswat onduidelijk, maar DIT zijn de foto's.

Graag reactie, voor zover mogelijk
                                Last edited by LauranBraat; 06-03-12, 09:40.

Comment

Working...